• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det finns helt säkert olika ytor men det var på fullt allvar som det sades, hon rekommenderade inte härdad länk.
Men som sagt min är det, och är ännu utan märken.
Oavsett vilket väljer man ju inte Sinn för att det är en mellanmjölksklocka, utan för att den är gjord mit Deutsche Präzision und Interesse für Technik, nicht war.
Natürlich! Sinn ist die optimale „Tool“-Uhr! Spitzenqualität! Jag har saknat Sinn. Jag älskar Sinn. Känner att jag behöver minst två. :)

Kvällsfotot.
C7F20920-AA50-4F46-A563-2F08A97AE931.jpeg

OWG! Allt utom 556i sålt.
Behöver ju med andra ord köpa nytt och velar mellan:
- 856 utc
- 856 s utc
- 104 matte special edition

Jag tycker 856 ser så stor ut på alla bilder fast den bara är 1mm större än min 556!?
Är det någon som haft båda och kan säga nått om det?

8AD066C5-1953-4902-A610-447B50102FC9.jpeg
Tavlan är rätt stor i förhållande till boetten, vilket ger känslan av att hela klockan känns större än vad den verkligen är.

I morgon smäller det. Hoppas det är något fränt så man kan göra av med lite pengar.

Bästa Sinnister,
För att vara riktigt halvjobbig, men samtidigt teasa så kan jag berätta att den 14 februari så kommer ni få se två nya Sinnmodeller som kommer vara limiterade och vilka vi kommer få in till butiken. Det var Allt jag hade att komma med;-)
Trevlig helg till er Alla!

OWG! Allt utom 556i sålt.
Behöver ju med andra ord köpa nytt och velar mellan:
- 856 utc
- 856 s utc
- 104 matte special edition

Jag tycker 856 ser så stor ut på alla bilder fast den bara är 1mm större än min 556!?
Är det någon som haft båda och kan säga nått om det?

8AD066C5-1953-4902-A610-447B50102FC9.jpeg
Jag har 856 s utc och tycker absolut inte den är stor. Jag har små handleder och upplever GMT II som betydligt större och klumpigare.
Jag har dock inte någon länk till Sinn:en utan kör alltid med deras silikonband. Silikonbandet är ganska tjockt vilket gör att klockan bärs platt, kan hända att länken gör klockan helt annorlund. Detta är min bedömning, någon jämförelse till 556 kan jag inte dra. Sen vill jag ju lyfta fram att den "tegimenterade" varianten är betydligt tuffare;) Lycka till i jakten! :sinn:

Jag har 856 s utc och tycker absolut inte den är stor. Jag har små handleder och upplever GMT II som betydligt större och klumpigare.
Jag har dock inte någon länk till Sinn:en utan kör alltid med deras silikonband. Silikonbandet är ganska tjockt vilket gör att klockan bärs platt, kan hända att länken gör klockan helt annorlund. Detta är min bedömning, någon jämförelse till 556 kan jag inte dra. Sen vill jag ju lyfta fram att den "tegimenterade" varianten är betydligt tuffare;) Lycka till i jakten! :sinn:
Tack, har också rätt klena handleder. 16,5 till 17,5 en bra dag. Har du några bilder så jag kan se hur den ser ut på nån annan klenis ;)
Har svårt att bestämma mig för svart eller inte också, har inbillat mig att svarta klockor bärs lite mindre. Och så är den lite mindre lik min 556I som ju är borstad.
Men det är ju väldigt svårt att hitta en beggad har jag märkt.

Tack, har också rätt klena handleder. 16,5 till 17,5 en bra dag. Har du några bilder så jag kan se hur den ser ut på nån annan klenis ;)
Har svårt att bestämma mig för svart eller inte också, har inbillat mig att svarta klockor bärs lite mindre. Och så är den lite mindre lik min 556I som ju är borstad.
Men det är ju väldigt svårt att hitta en beggad har jag märkt.
Äsch! Jag har ju 15,5 cm handleder. :eek: Vad är jag då? :p Nej, men ärligt talat är det synd att man har så smala. Känns som att nånstans runt 18 cm vore optimalt.

EDBCE2D8-832E-42F1-9C0C-62510230DF65.jpeg
5DB89054-3B82-415A-B648-95248DC90951.jpeg
3CA3932F-C55B-4A79-869C-F5E67107C36E.jpeg

Tack. Jag tackar de vinklade bandhornen lite. Ändå har jag funderingar på att sälja och köpa en 356 istället. Den är 38,5 mm ist för 41. Som vanligt är det svårt att veta vad man vill. ;)
Ja, man måste nästan uppleva den på armen innan man vet. Är den boetten mycket tjockare än 104an? De är väl rätt lika annars. :)

Tillbaka
Topp