• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ja, man måste nästan uppleva den på armen innan man vet. Är den boetten mycket tjockare än 104an? De är väl rätt lika annars. :)
103 och 104 är rätt lika förutom tjockleken. Den är märkbart tjockare med 15,5 mm ist för 11(,5?). En hel del av det är dock akrylglaset. Tjockleken är mycket mindre av ett problem än vad jag trodde det skulle vara.

356 är nästan likadan som 556 i storlek, förutom tjockleken där också.

Vridringen på 103 gör att klockan får ett svartare uttryck, medan 356:an saknar den och blir mer öppen. Urtavlorna är ju nästintill identiska annars. Det är oväntat svårt att välja mellan dem!

Var inne på Eriksons och kollade inte lite Sinn 103 och 356. Man blir ju något sugen på 356:an. Inte lika förtjust i 103:an även om den också är fin.
Givetvis var det den dyraste man fastna på Sinn 356 SA. Safirglas är tydligen min grej... :D
(Sista bilden)
20200213_152546.jpg
20200213_124957.jpg

20200213_122324.jpg
20200213_125025.jpg
Visst är safirversionen ännu lite tjockare än akryl? Var det något du tänkte på/märkte på armen?

Ja det är sjukt jobbiga grubblerier.
Min fördel är att ett ev. inköp ligger en bit i framtiden. Men det var ju kul att kolla. Även om jag alltid får lite ångest över att få hjälp när man inte ska köpa... :)
Men du tycker bättre om 356 med safir än akryl? Är det hur tavlan ser ut genom glaset? Att slippa tänka på att polera repor titt som tätt?

Men du tycker bättre om 356 med safir än akryl? Är det hur tavlan ser ut genom glaset? Att slippa tänka på att polera repor titt som tätt?
Ja, vid denna anblick så tyckte jag glaset var klarare, lite tunnare och så gillar jag mer safir och dess reptålighet. Misstänker att det håller bättre i längden också och vill inte hålla på att slipa glaset. Sen var det lite coolt med safir bak också. Snyggt urverk. Men det är inget måste direkt. :)

Ja, vid denna anblick så tyckte jag glaset var klarare, lite tunnare och så gillar jag mer safir och dess reptålighet. Misstänker att det håller bättre i längden också och vill inte hålla på att slipa glaset. Sen var det lite coolt med safir bak också. Snyggt urverk. Men det är inget måste direkt. :)
Förutom att du gjorde valet än svårare. ;)

Glasbaksida kan man få på akrylglasvarianten också för ca 1.000 kr extra.

Tack, har också rätt klena handleder. 16,5 till 17,5 en bra dag. Har du några bilder så jag kan se hur den ser ut på nån annan klenis ;)
16,5 oavsett dag här
Har svårt att bestämma mig för svart eller inte också, har inbillat mig att svarta klockor bärs lite mindre. Och så är den lite mindre lik min 556I som ju är borstad.
Men det är ju väldigt svårt att hitta en beggad har jag märkt.
Tack, har också rätt klena handleder. 16,5 till 17,5 en bra dag. Har du några bilder så jag kan se hur den ser ut på nån annan klenis ;)
Har svårt att bestämma mig för svart eller inte också, har inbillat mig att svarta klockor bärs lite mindre. Och så är den lite mindre lik min 556I som ju är borstad.
Men det är ju väldigt svårt att hitta en beggad har jag märkt.
Här är det 16,5 cm oavsett dag:banghead:
Bifogar lite bilder som jag hittade i arkivet. Men en bild blir ju aldrig riktig rättvis... DSC_0573.JPG IMG_4298.JPG DSC_1668.JPG IMG_20151229_081703.jpg 20140725_144541.jpg 20140701_135829.jpg DSC_1677.JPG

Snubblade över en bild på Instagram när jag surfade runt och tänkte höra om någon har koll på vilken modell detta är?

Bilagor

• Screenshot_20200213_202712.jpg
    Screenshot_20200213_202712.jpg
    120.9 KB · Visningar: 1
Bästa Sinnister,
För att vara riktigt halvjobbig, men samtidigt teasa så kan jag berätta att den 14 februari så kommer ni få se två nya Sinnmodeller som kommer vara limiterade och vilka vi kommer få in till butiken. Det var Allt jag hade att komma med;-)
Trevlig helg till er Alla!

Nu är det 14 februari :)
Någon som sett nytt?

Svart länk till U1S och UXS är alltid tegimenterade. Jag har sett slitage på dessa några enstaka gånger och undrar hur i helvete det gick till. För det är i princip omöjligt att få repor vid ”normal” användning. Det lär krävas att man stöter mot något som är lika hårt så att säga.
Är det inte så att det är tegimentering och sedan pvd-behandling över tegimenteringen?
Det är alltså pvd:n som slits och ser fult ut. Tegimenteringen är intakt.

Tillbaka
Topp