• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tyvärr dubbelt band a’la Nato. Vill inte ha dubbla band under klockan. Svårare att hitta än jag trodde.
Zulu och nato är i princip samma sorts band. Det är de rundare ringarna, och ofta lite tjockare textil, som gör zulu till zulu. Det du söker är antingen one piece nato/zulu:
BLKREDSTRIPENATO.jpg

eller two piece zulu/nato
tp03zz.jpg

Men du kan ju också klippa bort flärpen på ett vanligt zulu/nato.

”Kör alltid down under” om det går. De där Zulubanden är väldigt tjocka ibland vilket gör det svårt att lägga dubbelt under. Tycker de mjuka och följsamma seat belt natobanden funkar bra, även vissa vanliga om de är exte tunna.

Löööv my U1s, en keeper helt klart! :cigar:

Funderade på en 556 som komplement, min fundering är tavlan, läst mycket om hur djup den svarta färgen är. Tycker nästan man kan drunkna i min U1 också. Är 556i's tavla ännu svartare? Eller är A ett bättre komplement till min U1?

Åsikter och foton välkomnas... :D

20200216_194844.jpg

Löööv my U1s, en keeper helt klart! :cigar:

Funderade på en 556 som komplement, min fundering är tavlan, läst mycket om hur djup den svarta färgen är. Tycker nästan man kan drunkna i min U1 också. Är 556i's tavla ännu svartare? Eller är A ett bättre komplement till min U1?

Åsikter och foton välkomnas... :D

20200216_194844.jpg
Förstår att du känner så för den badass klockan! :D Kan erkänna att jag hellre hade haft en sån som du har istället för min "vanliga" U1 så vill du byta så har vi en deal:p.
Både 556i och a lär komplettera din U1 bra. I modellen passar ju till allt och går att dessa upp ner enkelt med olika band. A modellen är ju riktigt cool med sin pilot känsla och mer åt vardags/beater hållet. Kan ju inte gå fel vilken du väljer :).

B1AC547E-414E-4A3F-B746-37CC0AC39ADE.jpeg
Efter att ha velat fram och tillbaka kring huruvida svart verkligen är det nya svarta och om det är hela klockan som ska vara svart eller bara dykringen, så sprang jag på denna på Chrono 24. En U1 S minus det mesta av det röda. Precis som jag sagt att jag ville ha den. Min dåliga karaktär hade inget att sätta emot - bara att slå till. Begagnad, utländsk, ej sett den i verkligheten. Vad skulle kunna gå fel liksom?
I väntan på att den ska dyka upp så behöver jag tips på (primärt svart)zuluband med svarta metalldelar - vill ej ha Nato med dubbla lager nylon under boetten.

Disclaimer: jag gillar verkligen de delvis röda visarna på U1:an men är just nu lite besatt av maximal tydlighet och då är den här att föredra tycker jag.

i alla händelser, ska det bli skönt att ha en Sinn igen, och då en U1.

Otroligt snygg klocka, du måste lägga upp lite fler bilder när du har fått hem den

Funderar på om jag skulle köpt en 356 istället. Och att jag ju faktiskt helst vill ha tyskt daghjul. Å andra sidan gillar jag 103an väldigt mycket.

Tänker att 356 kan se ännu lite bättre ut på min smala handled. Att den passar med ännu fler straps. Men jag vet inte. Det här med om ”gräset är grönare” osv.

#beslutsångest #söndagsfunderingar

Förstår att du känner så för den badass klockan! :D Kan erkänna att jag hellre hade haft en sån som du har istället för min "vanliga" U1 så vill du byta så har vi en deal:p.
Både 556i och a lär komplettera din U1 bra. I modellen passar ju till allt och går att dessa upp ner enkelt med olika band. A modellen är ju riktigt cool med sin pilot känsla och mer åt vardags/beater hållet. Kan ju inte gå fel vilken du väljer :).

Tror jag behåller min, älskar den! :)
Blir nog att jag får klämma på båda, just nu kan det gå åt vilket håll som helst... :D

Funderar på om jag skulle köpt en 356 istället. Och att jag ju faktiskt helst vill ha tyskt daghjul. Å andra sidan gillar jag 103an väldigt mycket.

Tänker att 356 kan se ännu lite bättre ut på min smala handled. Att den passar med ännu fler straps. Men jag vet inte. Det här med om ”gräset är grönare” osv.
Du har redan svaret på frågan. BYNKA lite och köp båda

Tillbaka
Topp