• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Skicka mig ett PM @MaBr så postar jag ett perfekt passande läder free of charge :)
Oj, det var väldigt snällt! :wideyed: Tack så mycket! Det firar vi med lite lume på 556an. :D
PSX_20200217_194415.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
God morgon!

En liten fundering till er som är mer (s)in(n)satta i märket: när det gäller modellerna man kan välja stängt eller öppet baklock, t ex 103 och 356, visst är det bara själva boettlocket som skiljer? Jag menar, man skulle kunna skruva på ett lock med glasbaksida på en som från början köptes med stängt? Och om det är så, går det att beställa detta från Sinn?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
God morgon!

En liten fundering till er som är mer (s)in(n)satta i märket: när det gäller modellerna man kan välja stängt eller öppet baklock, t ex 103 och 356, visst är det bara själva boettlocket som skiljer? Jag menar, man skulle kunna skruva på ett lock med glasbaksida på en som från början köptes med stängt? Och om det är så, går det att beställa detta från Sinn?

När jag ville ha en solid baksida till min 144 så gick det i alla fall att ordna, men serienumret ändras, så du får leva med dubbla nummer :)
Hittar inte mailet nu och jag minns inte alls vad det skulle kosta tyvärr. Men angående ursprungsfrågan så är nog det bästa att kontakta Sinn även om det verkar osannolikt att det inte skulle fungera med ett byte rakt av.
 

kimbjork

Omega
Nu har jag läst igenom hela tråden! Från att ha varit lite halvt sugen på en 103st så har jag fastnat för 556, ezm3 och typ allt som @Clark Kent visar upp. Trodde att jag hittat något trevligt som inte kostar skjortan, men blir nog inte så billigt då jag vill ha typ allt:)
Kan rekommendera ezm 3, bästa klockan jag haft. Vill inte ha något annan.

inte än iallafall haha!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
På väg mot träning med sinn på armen.
B350C4D8-844C-45A3-8477-6E6E2F2ACCFF.jpeg
Härligt! Allt blir lite mysigare med sol och Sinn!

Noterar att din vridring är oförskämt bra skick, speciellt för en vintage. Jag har alltid tänkt att den (tunna?) svarta beläggningen (pulverlack?) på ringen kommer att skavas av vad det lider, men du har ju gulnade index och perfekt svärta på vridringen! Man behöver inte oroa sig?
 

Advizor

Breitling
4D46664F-14CB-4DF5-B29E-A47965D95A08.jpeg

You know what time it is!
Idag kom den, snabb kortning av armbandet och sen på armen. Trodde inte att jag skulle gilla länken alls. Min (numera stulna) 356 hade jag nästan bara på läder. Det enda negativa jag kan komma på så här efter bågra timmar är att omgivningen uppfattar mig som tokstressad eftersom jag kollar klockan hela tiden...
 

eastwood

Rolex
2-Faktor
4D46664F-14CB-4DF5-B29E-A47965D95A08.jpeg

You know what time it is!
Idag kom den, snabb kortning av armbandet och sen på armen. Trodde inte att jag skulle gilla länken alls. Min (numera stulna) 356 hade jag nästan bara på läder. Det enda negativa jag kan komma på så här efter bågra timmar är att omgivningen uppfattar mig som tokstressad eftersom jag kollar klockan hela tiden...
Riktigt fet. Bra köp!
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
4D46664F-14CB-4DF5-B29E-A47965D95A08.jpeg

You know what time it is!
Idag kom den, snabb kortning av armbandet och sen på armen. Trodde inte att jag skulle gilla länken alls. Min (numera stulna) 356 hade jag nästan bara på läder. Det enda negativa jag kan komma på så här efter bågra timmar är att omgivningen uppfattar mig som tokstressad eftersom jag kollar klockan hela tiden...
Grymt! Snacka om badass klocka! :D
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
4D46664F-14CB-4DF5-B29E-A47965D95A08.jpeg

You know what time it is!
Idag kom den, snabb kortning av armbandet och sen på armen. Trodde inte att jag skulle gilla länken alls. Min (numera stulna) 356 hade jag nästan bara på läder. Det enda negativa jag kan komma på så här efter bågra timmar är att omgivningen uppfattar mig som tokstressad eftersom jag kollar klockan hela tiden...

Satan i gatan så fräck!! Tack för den, nu fick man ännu en Sinn att lägga till på listan:banghead::D
 
Topp