Danielpalandet
Basic
Den är ju så bra! Måste nog trycka på beställknappen snart...Mycket nytt i tråden nu..
Kompenserar med en gamling!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är ju så bra! Måste nog trycka på beställknappen snart...Mycket nytt i tråden nu..
Kompenserar med en gamling!
Borstning före härdning ska inte vara några problem. Uppvärmning vid härdningen är mycket lägre än för kolstål. Den lägre temperaturen är nödvändig för att behålla rostskyddet i materialet.Ja, men finns det?
Borsta en härdad yta kan man sannolikt bara drömma om. Inget lär hända.
Borsta och sen härda, skulle tro att borstningen försvinner, eller iaf reduceras markant av den kraftiga uppvärmningen som krävs för att nå fasomvandligen i stålet som man är ute efter.
Så i praktiken är det nog inte möjligt att nå en borstad och härdad yta. Vi får väl höra med dem på plats sen.
Även den blästrade ytan har ju en tämligen slät struktur vilket jag vilket jag misstänker att värmebehandligen bidrar till.
Japanmodellen var ju svårt cool!Självklart är originalet så mycket coolare. Och de hade kunnat fixa till den lite mer. Men dagens 158 tycker jag inte är så tokig. Svårt med re-issues. Tycker att 158 följer ett visst sinn formspråk ändå.
Sinn 158
Visarna och tavlan är lika
Och jag tycker 158 faktiskt är snyggare än nedan, då jag inte gillar fake-patinan:
Sinn plockar verkligen de lågt hängande frukterna med båda dessa modeller.
— Vad kan kunderna tänkas vilja ha?
— Retro går hem. Blått är givet, och fejkpatina! Det funkade för Tudor, det kan inte gå fel.
— Då gör vi två klockor. En retro och en med det andra på listan.
Helmut vrider sig...
Vad tror vi om Basel, om det inte blir inställt eller att Sinn inte deltar? Vore trevligt med lite icke-limiterade nyheter.
That's an amazing watch! For me definately top 3 sinn all time. Original ezm and the earlier double stamped navitimers being the others... 144 pvd vintage and modern u1 to round it out a top 5!
Nice to see yo back Clark, I haven't had a sinn in over a year but this is one of the threads that I still follow daily, partly because of the watches, and partly because of the people. You're contributions to this thread have been enormous and it's great to see you again!
Självklart är originalet så mycket coolare. Och de hade kunnat fixa till den lite mer. Men dagens 158 tycker jag inte är så tokig. Svårt med re-issues. Tycker att 158 följer ett visst sinn formspråk ändå.
Sinn 158
Rotade lite i arkivet, några olika 103or och en 005a. 18,5cm handled.Jag funderar på om jag inte svängt när det gäller mål-klocka! 103:an är galet läcker. Är det möjligtvis någon av er som sitter på en och en Oris Diver 65 och/eller en Omega Speedmaster 105 som kan lägga upp en storleksjämförelse on wrist? Vore guld!
Här kommer en 103 och en Speedy på samma handled.Jag funderar på om jag inte svängt när det gäller mål-klocka! 103:an är galet läcker. Är det möjligtvis någon av er som sitter på en och en Oris Diver 65 och/eller en Omega Speedmaster 105 som kan lägga upp en storleksjämförelse on wrist? Vore guld!
Jag tycker nog att det är ganska förutsägbart. Att det skulle komma en variant till på 104:an anade vi nog alla. 158:an var ju lite mer överaskande men ändå lite småtråkigt. Jag vill ha en ny klocka från Sinn, och då menar jag en nyutvecklad klocka.Haha, riktigt så illa är det väl inte
Jag tycker nog att det är ganska förutsägbart. Att det skulle komma en variant till på 104:an anade vi nog alla. 158:an var ju lite mer överaskande men ändå lite småtråkigt. Jag vill ha en ny klocka från Sinn, och då menar jag en nyutvecklad klocka.
Mitt intresse för Sinn mattas av mer och mer för varje gång de släpper A, B, B E, limited eller en variant på en klocka från när Sinn var Sinn.
Det är ju den tråkiga verkligheten att de faktiskt måste göra kommersiellt gångbara och lättillgängliga klockor för att kunna få till nya modeller.Jag både håller med och inte
Om man inte mjölkar ur de kommersiellt mest framgångsrika modellerna lär det aldrig dyka upp nya modeller som EZM 10 eller EZM12, två modeller som jag har svårt att se skulle kunna komma från någon annan tillverkare än Sinn. 910 och 3006 är två andra relativt nya exempel även om de inte är lika innovativa som EZM-modellerna.
Det här kommer garanterat inte vara den sista varianten på 104 och det kommer garanterat komma både nya versioner av 103 och 556. I den bästa av världar hade jag gärna sett att Sinn höll sig till ett basutbud av klockor. Om man sedan valde att lansera 104 St Sa A B E eller 103 St C så skulle det vara ett permanent inslag av modellprogrammet, dvs inga limiterade modeller, men att utomstående ges möjligheten att göra limiterade släpp. Där har det släppts både högt och lågt med EZM1 Bape som absolut höjdpunkt
Det är ju den tråkiga verkligheten att de faktiskt måste göra kommersiellt gångbara och lättillgängliga klockor för att kunna få till nya modeller.
Det finns ju såklart limiterade Sinn som är roliga. Gillar Bapen!
Jag kan nästan garantera att klockan är tät och klarar lite vatten. Är du?Var ner till vattnet en sväng. Blev inget dopp.
Jag är tyvärr en badkruka!Jag kan nästan garantera att klockan är tät och klarar lite vatten. Är du?
Ser riktigt cool utRiktigt nöjd med min 857. Gillar nog den nästan mer än min 556i...
Håller med, den ser möjligtvis lite platt ut på deras produktbilder. Vad jag särskilt gillar med denna är dess matta tavla (mkt bättre än den blanka på 556i) och att den verkligen osar toolighet!Ser riktigt cool ut
Roligare på din bild än Sinn:s renderingar/produktbilder
Coolt med GMT/UTC!Ser riktigt cool ut
Roligare på din bild än Sinn:s renderingar/produktbilder
Såg också den, mycket rolig modell bara att gratulera till ett mycket bra köp!Efter att ha velat fram och tillbaka kring huruvida svart verkligen är det nya svarta och om det är hela klockan som ska vara svart eller bara dykringen, så sprang jag på denna på Chrono 24. En U1 S minus det mesta av det röda. Precis som jag sagt att jag ville ha den. Min dåliga karaktär hade inget att sätta emot - bara att slå till. Begagnad, utländsk, ej sett den i verkligheten. Vad skulle kunna gå fel liksom?
I väntan på att den ska dyka upp så behöver jag tips på (primärt svart)zuluband med svarta metalldelar - vill ej ha Nato med dubbla lager nylon under boetten.
Disclaimer: jag gillar verkligen de delvis röda visarna på U1:an men är just nu lite besatt av maximal tydlighet och då är den här att föredra tycker jag.
i alla händelser, ska det bli skönt att ha en Sinn igen, och då en U1.
Såg också den, mycket rolig modell bara att gratulera till ett mycket bra köp!
Vridring eller bezel men alla fattar nog dykring medTack!
Och heter det dykring? Behöver läsa in mig på klockans beståndsdelar känner jag.
Hååård Dinka! Grattis.Tack!
Och heter det dykring? Behöver läsa in mig på klockans beståndsdelar känner jag.
Det viktiga är att klockan är ett dykarur och inte en dykarklocka (som är en undervattensfarkost).Tack!