• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

DrDre

Patek
Den här nyheten från Sinn (158) är inte alls dum. Vettigt pris dessutom och verkar finnas tillgänglig hos Erikssons Ur (forumsponsorn).
https://monochrome-watches.com/sinn-158-chronograph-re-edition-of-the-1550-sg-bundeswehr-live-pics/
https://monochrome-watches.com/sinn-158-chronograph-re-edition-of-the-1550-sg-bundeswehr-live-pics/
05B4E6B2-34B0-4793-B2CE-FF20C48D4FFC.jpeg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
4D46664F-14CB-4DF5-B29E-A47965D95A08.jpeg

You know what time it is!
Idag kom den, snabb kortning av armbandet och sen på armen. Trodde inte att jag skulle gilla länken alls. Min (numera stulna) 356 hade jag nästan bara på läder. Det enda negativa jag kan komma på så här efter bågra timmar är att omgivningen uppfattar mig som tokstressad eftersom jag kollar klockan hela tiden...
Gillar inte U1:an annars, men just din klocka är riktigt grym! Grattis till den!
 

engst

Cartier
Hittade just den här bilden med Sinns svartbestjärnade 155:a och några av dess släktingar. Gillar att se dem sida vid sida eftersom det då kan bli ännu mer uppenbart vad vad (o)gillar, och varför. Tycker Sinn här landar rätt väl i jämförelse (även om känslan av fejkpatina sänker betyget).

86319459_10158165071503669_1656362495708758016_o.jpg
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Härligt! Allt blir lite mysigare med sol och Sinn!

Noterar att din vridring är oförskämt bra skick, speciellt för en vintage. Jag har alltid tänkt att den (tunna?) svarta beläggningen (pulverlack?) på ringen kommer att skavas av vad det lider, men du har ju gulnade index och perfekt svärta på vridringen! Man behöver inte oroa sig?
Den slits nog hyfsat lätt men denna är nog inte använd supermycket då skick på boett också är riktigt bra. Inget jag oroar mig för egentligen, lite slitage blir ju bara stiligare ;)
 
Topp