• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
C378970A-5264-431C-A156-BB8C735FE245.jpeg
Ser ju riktigt bra ut på nato, det ska jag också testa sen! :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
När jag ville ha en solid baksida till min 144 så gick det i alla fall att ordna, men serienumret ändras, så du får leva med dubbla nummer :)
Hittar inte mailet nu och jag minns inte alls vad det skulle kosta tyvärr. Men angående ursprungsfrågan så är nog det bästa att kontakta Sinn även om det verkar osannolikt att det inte skulle fungera med ett byte rakt av.
Jag mailade Sinn igår och fick svar nu i kväll! De kan ordna det för ca 1500 kr, men jag måste skicka in mitt nuvarande boettlock först, så skickar de det nya inom 2 veckor efter att de erhållit det gamla locket. De skrev att det var pga serienumret som jag måste skicka in den gamla först. Misstänker att de då präglar samma nummer. Men lite synd att man inte får behålla det gamla också.

Får överväga saken. Var i alla fall inte så farligt dyrt.
 

Crazydane

Breitling
Nu när våren snart är här så vore det väl skoj med någon ny klocka?! Ni som tröttnat på er 103 st sa, tveka inte att skicka ett PM, alldeles för få Sinn på sälj . ;)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Då har den landat, jäkligt trevlig pjäs såhär vid första mötet:)
98446E2A-4984-4078-AE36-2A12E7534164.jpeg
Den är väldigt fin! Jag har haft två stycken tidigare och kan sakna urtavlan, dess otroliga svärta som är svartare än svart. Så svart! Den våta, blanka svärtan är verkligen något speciellt och kontrasten mot det übervita detaljerna förstärker intrycket. Grattis! :)
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Den är väldigt fin! Jag har haft två stycken tidigare och kan sakna urtavlan, dess otroliga svärta som är svartare än svart. Så svart! Den våta, blanka svärtan är verkligen något speciellt och kontrasten mot det übervita detaljerna förstärker intrycket. Grattis! :)

Tackar!
Ja för att vara en ”simpel” svart klocka så händer det Jäkligt mycket:D
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Hejja! Så jävla bra :D
Gryyym pjäs!

Edit: Fan vad fin den är! Hade jag haft resurserna hade jag kunnat klippa den själv. Känner att jag behöver lägga in en dubbelgratulation för den fina klockan! Väl mött i Sinn-trådens härliga gemenskap! :)
Tusen tack!! Det blev raka vägen till urmakaren för ett köp av nytt band. Flyger det? :) Blev en helt annan klocka.
IMG_20200220_155029_688.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Snart fyra månader sedan jag lämnade in klockan på service......
”Hej, då bokar vi in din bil på onsdag, lämna nyckeln i brevlådan om du kommer före 07:00. Räkna med att det tar 16 veckor.”

”Äh, är det ok om jag använder bilen i fram till dess?”

”Nej”
:(

Hos Sinn? Vad ska göras?
 

Dr Hochblume

Panerai
Snart fyra månader sedan jag lämnade in klockan på service......
”Hej, då bokar vi in din bil på onsdag, lämna nyckeln i brevlådan om du kommer före 07:00. Räkna med att det tar 16 veckor.”

”Äh, är det ok om jag använder bilen i fram till dess?”

”Nej”
Aha du var ironisk... Jag trodde du beskrev Mechanum. Lämnade in bilen på en bokad tid för att byta en plast detalj (finns på nätet med leverans samma dag i Sverige), fick vänta 4 v. innan den blev klar och när jag skulle hämta bilen var den inte kvar, de hade tappat bort bilen:banghead:
 

mätarn

Breitling
Jag brast och beställde en 556i direkt från Sinns webbshop för någon dag sedan. Det mesta jag spenderat på en klocka och som dessutom inte är en Seiko. Nu väntar jag tålmodigt men lite smått nervöst. Någon som har erfarenheter med UPS? Det var den enda fraktmetoden som erbjöds.
 

Marksan

Cartier
2-Faktor
Jag brast och beställde en 556i direkt från Sinns webbshop för någon dag sedan. Det mesta jag spenderat på en klocka och som dessutom inte är en Seiko. Nu väntar jag tålmodigt men lite smått nervöst. Någon som har erfarenheter med UPS? Det var den enda fraktmetoden som erbjöds.

Har inte jättebra erfarenheter med UPS; de påstår att de har varit vid dörren utan att ha varit det, sen får man jaga paketet själv via deras kundtjänst. Men förr eller senare kommer det nog fram :)
 
Topp