• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det fick bli att montera bund på denna idag, trevlig helg Sinn-tråden!
IMG_20200221_143617_301.jpg

Jag brast och beställde en 556i direkt från Sinns webbshop för någon dag sedan. Det mesta jag spenderat på en klocka och som dessutom inte är en Seiko. Nu väntar jag tålmodigt men lite smått nervöst. Någon som har erfarenheter med UPS? Det var den enda fraktmetoden som erbjöds.
Jag har fått leverans via UPS flera ggr med innehåll fr Sinn.
Har provat olika varianter.
Första gången lämnade de paketet på trallen utanför mitt hus. Värde: ca 12kkr. Blev inte så glad, men det funkade.
Nästa gång sa jag åt Sinn att adressera det till det utlämningsställe som fanns då. Det var ingen hit. Resulterade i att mitt namn inte fanns på paketet vilket gjorde att om det inte varit en lite osäker ung tjej på den bensinmacken, som var utlämningsstället, den kvällen, undrar jag om jag verkligen skulle ha fått med mig paketet... Tror knappt det.
Efter det har jag istället angivit i deras app där man får fylla i omständigheterna för leveransen, att jag vill att de levererar paketet på min glasveranda på sidan om huset. Under tak och med dörrar. Förvisso inte låst, men helt utan insyn.
Det som fått gälla de senaste gångerna.
Lite halvbökigt kan tyckas, men det funkar.
Alternativt sätt adressen till jobbet så får de lev dit. De kan ringa innan om man vill så man kan passa dem.

Fy tusan. Jag hoppas eftersom det är ett litet paket att de släpper av det på närmaste ICA eller något.
Oftast ringer de och kan lämna på arbetsplats. Aldrig haft problem med UPS med vare sig hämtning eller leverans. Inget att oroa sig för om de har alla uppgifter.

Economy express som är det vanliga tar 1-2 dagar i Europa av min erfarenhet.

Tillbaka
Topp