• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Några olika band.
4B3262E8-1414-4FBD-AC8B-73369166120E.jpeg
8EE3A3B5-5E5A-42BA-B11A-1E3CC5EAFC4D.jpeg
4BA26EC3-78D0-45FC-A4A4-CC66D14E2543.jpeg
42863F0E-088A-4D32-9C2D-26DDFE611D93.jpeg
777CF8EF-21E1-49BA-B9E4-0EB8376D1E35.jpeg
 

TomGanks

Panerai
Go'kväll!
Vill mest komma in och säga att jag slängde på mig UX'n idag efter 2 veckors "smekmånad" med nya uret och den är för djävla go alltså. Nu vill jag ha sommar och badsäsong så jag kan använda den mer :D
 

Crazydane

Breitling
Hallå kollektivet! En allmän service av en 103 st, Valjoux 7750 , vad kostar en sådan? Skickar man den alltid till Tyskland eller har ni erfarenhet av service på hemmaplan? Tacksam för lite råd.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hallå kollektivet! En allmän service av en 103 st, Valjoux 7750 , vad kostar en sådan? Skickar man den alltid till Tyskland eller har ni erfarenhet av service på hemmaplan? Tacksam för lite råd.
Du kan med lite googling hitta info på Sinns hemsida. De har en prislista som talar om exakt. Gissa kan jag väl, men bättre att du kollar. Kan vara så att den t o m publicerats här i tråden.
Men det är prisvärt i förh till vad andra tillv tar, så mycket törs jag lova.
 

Crazydane

Breitling
Du kan med lite googling hitta info på Sinns hemsida. De har en prislista som talar om exakt. Gissa kan jag väl, men bättre att du kollar. Kan vara så att den t o m publicerats här i tråden.
Men det är prisvärt i förh till vad andra tillv tar, så mycket törs jag lova.
Tackar, när jag bytte språk till Engelska så hittade jag. Var enklare än google-översatt tyska =). 360 Euro.
 

Puryeah

Panerai
Har bestämt mig för att nästa klocka ska bli en kvarts, tittat mycket på UX tidigare men sen snöade jag in mig på Aquaracer Night Diver alternativt Aerospace EVO. Nu är jag inne på UX igen :D specifikt GSG 9 på länk.

Ni som har UX, hur tänkte ni vid val av bezel? Lutar mest åt den ofärgade varianten då jag upplever den mer stilren. Vad ligger silikonbandet på om man vill köpa till?

Brukar det finnas utrymme för någon procents rabatt hos Erikson?

Lägg gärna upp bilder på era UX för att putta mig över kanten!
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har bestämt mig för att nästa klocka ska bli en kvarts, tittat mycket på UX tidigare men sen snöade jag in mig på Aquaracer Night Diver alternativt Aerospace EVO. Nu är jag inne på UX igen :D specifikt GSG 9 på länk.

Ni som har UX, hur tänkte ni vid val av bezel? Lutar mest åt den ofärgade varianten då jag upplever den mer stilren. Vad ligger silikonbandet på om man vill köpa till?

Brukar det finnas utrymme för någon procents rabatt hos Erikson?

Lägg gärna upp bilder på era UX för att putta mig över kanten!
Kan inte svara på din fråga men säger bara att UX är ett så mycket roligare val än Aquaracern! Så, bra val! ;)
 

Puryeah

Panerai
Kan inte svara på din fråga men säger bara att UX är ett så mycket roligare val än Aquaracern! Så, bra val! ;)


Yes tror det med, tål typ allt, oljefylld, bra livslängd på batteriet, snygg. Enda negativa så som jag har uppfattat det är att den inte har quick set på timvisaren, finns det till datumet? Timvisaren är ju skitsamma på en kvarts men datumet är alltid bekvämt att ha det på, långt ifrån en dealbreaker dock :D
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Har bestämt mig för att nästa klocka ska bli en kvarts, tittat mycket på UX tidigare men sen snöade jag in mig på Aquaracer Night Diver alternativt Aerospace EVO. Nu är jag inne på UX igen :D specifikt GSG 9 på länk.

Ni som har UX, hur tänkte ni vid val av bezel? Lutar mest åt den ofärgade varianten då jag upplever den mer stilren. Vad ligger silikonbandet på om man vill köpa till?

Brukar det finnas utrymme för någon procents rabatt hos Erikson?

Lägg gärna upp bilder på era UX för att putta mig över kanten!

Yes tror det med, tål typ allt, oljefylld, bra livslängd på batteriet, snygg. Enda negativa så som jag har uppfattat det är att den inte har quick set på timvisaren, finns det till datumet? Timvisaren är ju skitsamma på en kvarts men datumet är alltid bekvämt att ha det på, långt ifrån en dealbreaker dock :D
Gummi hos Erikson är 900 kr vill jag minnas. Hos Sinn 50€. Med frakt 75€.
Rabatt på Sinn? Händer inte såvitt jag vet. Glöm det, skulle jag säga.
Svart bezel svarar nog de flesta. Tyckte som du tidigare men har nu svart på min. Fast har en lös grå liggande. Men köp den du vill ha från början, de är snordyra lösa.
Datumet är quickset, som det brukar vara på quartz.
Det är en kanonklocka.
 

Puryeah

Panerai
Gummi hos Erikson är 900 kr vill jag minnas. Hos Sinn 50€. Med frakt 75€.
Rabatt på Sinn? Händer inte såvitt jag vet. Glöm det, skulle jag säga.
Svart bezel svarar nog de flesta. Tyckte som du tidigare men har nu svart på min. Fast har en lös grå liggande. Men köp den du vill ha från början, de är snordyra lösa.
Datumet är quickset, som det brukar vara på quartz.
Det är en kanonklocka.

Tack för utförligt svar! Får nog bli en sån rackare
 

engst

Cartier
Tack för utförligt svar! Får nog bli en sån rackare

Du har ju redan fått ett utmärkt svar, men som dissident i sammanhanget vill jag gärna förklara min avvikande uppfattning beträffande vridringen. Till skillnad från övriga tråden tycker jag den rena stålversionen är allra snyggast. HUR kan man inte vilja se klockans U-Boot-Stahl!?

Blir ändå finfint vilket som. Och en härligt kompromisslös klocka. Kör hårt!
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Du har ju redan fått ett utmärkt svar, men som dissident i sammanhanget vill jag gärna förklara min avvikande uppfattning beträffande vridringen. Till skillnad från övriga tråden tycker jag den rena stålversionen är allra snyggast. HUR kan man inte vilja se klockans U-Boot-Stahl!?

Blir ändå finfint vilket som. Och en härligt kompromisslös klocka. Kör hårt!
Håller med. Stålring är grejen. Klockans hela grej är att vara så stryktålig som möjligt. Varför då lägga på ett lager svart på ubåtsstål även om det är väldigt tåligt. Mentalt blir det fel för mig.
 

OlleC

Breitling
Hej!
Har gått i Sinntankar länge, men inte riktigt kommit till skott. Tänker framförallt på 556a eller 104a, (alltså Fliegerstuk, med arabiska siffror). Vill ha på länk, men kanske växlar lite till andra band också.

Någon som haft båda och kan ge ett utlåtande? Hur är länkarna? Finns det några andra modeller värda att hålla koll på? Budget max 20 k
 

TomGanks

Panerai
Har bestämt mig för att nästa klocka ska bli en kvarts, tittat mycket på UX tidigare men sen snöade jag in mig på Aquaracer Night Diver alternativt Aerospace EVO. Nu är jag inne på UX igen :D specifikt GSG 9 på länk.

Ni som har UX, hur tänkte ni vid val av bezel? Lutar mest åt den ofärgade varianten då jag upplever den mer stilren. Vad ligger silikonbandet på om man vill köpa till?

Brukar det finnas utrymme för någon procents rabatt hos Erikson?

Lägg gärna upp bilder på era UX för att putta mig över kanten!
Angående vridring tänkte jag: Orginal, det vill jag ha. Ångrar mig inte. Även fast helsvart med färgat gummi ser coolt ut på bild. Körde dock rött till min UX GSG9 på semestern och tycker det blev tufft med. Vill man ha länk så ska man nog köpa det från början. Gummi kostar 900kr hos Eriksons som sagt, jag har svårt att tro att länken skulle vara billigare.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Angående vridring tänkte jag: Orginal, det vill jag ha. Ångrar mig inte. Även fast helsvart med färgat gummi ser coolt ut på bild. Körde dock rött till min UX GSG9 på semestern och tycker det blev tufft med. Vill man ha länk så ska man nog köpa det från början. Gummi kostar 900kr hos Eriksons som sagt, jag har svårt att tro att länken skulle vara billigare.
Vill minnas att länken är 2900kr hos Erikson, medan den hos Sinn är 200€ + frakt 25€.
 

David71

Rolex
2-Faktor
ill man ha länk så ska man nog köpa det från början. Gummi kostar 900kr hos Eriksons som sagt, jag har svårt att tro att länken skulle vara billigare.
900 för gummit, men viklåset till U-modeller är dock väldigt dyrt. Har för mig att viklås och gummi är ungefär lika dyrt som länk.

Edit: Förra året kostade viklåset 1900 kr.
 
Senast ändrad:

TomGanks

Panerai
Vill minnas att länken är 2900kr hos Erikson, medan den hos Sinn är 200€ + frakt 25€.

900 för gummit, men viklåset till U-modeller är dock väldigt dyrt. Har för mig att viklås och gummi är ungefär lika dyrt som länk.

Edit: Förra året kostade viklåset 1900 kr.
@Puryeah Som synes kostar länk alt gummi+viklås samma. Alltså kan du välja fritt vilket du vill börja med och komplettera åt valfritt håll senare. :)
 
Topp