• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag firar att jag blivit kvitt febern som härjat i min sargade kropp sedan söndag genom ta fram min 903:a :)

IMG_20200226_120015.jpg
Den är så otroligt fin!

Man får ju tänka på att båda var 200m vattenresistens och är "low pressure resistent", det gör säkerligen sitt för tjockleken också.
Är min gamla SMP också, den är ändå tunnare fysiskt och mycket tunnare upplevt. I fallet 556 & 104 är det snarare designbeslut (verk, boett, glaslock och platt kristall/glasring) som ställer till det. Synd.

Upplever du att den bärs stort eller litet? Jag har begåvats med ganska tunna handleder och är rädd att 41 mm kommer kännas för stort. Dock sjukt sugen på en 104 så jag får väl bege mig till Erikssons och testa.
Jag tycker att den bärs lite åt det mindre hållet eftersom bandhornen är så bra utformade. :)

Jag måste bara få hylla min 556. Den här fantastiska godbiten som hängt med mig i snart två månader har en så exakt gång så min föredetta COSC Rolex borde rodna. Den har gått +-0 sen jag fick den. Sekundjagare som jag är så bidrar det starkt till de alltigenom fina känslor jag har för denna klocka. Får bara hoppas att det håller i sig under lång tid.
20200227_112340.jpg

Första Sinn men inte sista! Riktigt imponerad över min nya specialklocka från Frankfurt. Har aldrig spenderat så här mycket pengar på en klocka förut så jag var lite orolig att den inte skulle leva upp till förväntningarna och prislappen. Jag oroade mig helt i onödan.
2020-02-26 07.27.06 1.jpg
Grattis! Har du gjort några tidsmätningar på din? Jag undrar om jag fått ett ovanligt väljusterat och välinställt (osäker på korrekta svenska orden men - well adjusted and well regulated) exemplar eller om Sinn har för vana att överprestera på den här nivån och rycka lite på axlarna och hänvisa till tysk precision (preussision). Min första Sinn också.

Grattis! Har du gjort några tidsmätningar på din? Jag undrar om jag fått ett ovanligt väljusterat och välinställt (osäker på korrekta svenska orden men - well adjusted and well regulated) exemplar eller om Sinn har för vana att överprestera på den här nivån och rycka lite på axlarna och hänvisa till tysk precision (preussision). Min första Sinn också.

Tack! Du har bra smak :D Jag ställde den i måndags då jag fick den och nu går den ungefär 10 sekunder snabbt. Jag hoppas min kommer upp i samma nivå när den fått gå in sig lite (funkar det så?), låter ju nästan för bra för att vara sant.

Tack! Du har bra smak :D Jag ställde den i måndags då jag fick den och nu går den ungefär 10 sekunder snabbt. Jag hoppas min kommer upp i samma nivå när den fått gå in sig lite (funkar det så?), låter ju nästan för bra för att vara sant.
10 sekunder på fyra dagar är ju verkligen inte fy skam det heller. Och om en "klocka går in sig", därom tvista de lärda kan man väl säga. Nej, är min erfarenhet och vad "de lärdaste" jag hört säga.

10 sekunder på fyra dagar är ju verkligen inte fy skam det heller. Och om en "klocka går in sig", därom tvista de lärda kan man väl säga. Nej, är min erfarenhet och vad "de lärdaste" jag hört säga.

Det är då helt klart bättre än min SKX! Ska kolla nästa måndag och se om den lyckas hålla sig inom COSC första veckan.

Första Sinn men inte sista! Riktigt imponerad över min nya specialklocka från Frankfurt. Har aldrig spenderat så här mycket pengar på en klocka förut så jag var lite orolig att den inte skulle leva upp till förväntningarna och prislappen. Jag oroade mig helt i onödan.
2020-02-26 07.27.06 1.jpg
Grattis till en grym dinka!

Min 556i har gått +2spd sen jag köpte den, det är i alla fall jag nöjd med. :)
Jag hade varit svinnöjd med +2. Min rullar ca +10spd sen utplock för 5v sen. Tilläggas ska att den gick med lika avvikelse första veckan. Funderar på att ge den lite inkörning till (Sinn skriver ut xx veckor) men sen knata in med den och få den ruckad. Sekundjägare som man är :)

Tillbaka
Topp