• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Är detta alltså ett stort problem? Har förstått det som att många är lite småirriterade på claspen när jag kollat en del recensioner. Är rätt sugen på en 556 I B, eventuellt med F-länk. Men den har ju ingen microjustering vad jag förstår. Även 555 I ligger nära i tankarna men då med H-länk.
Har bara erfarenhet av H-länken och tycker den är bra. Däremot är spännet en stor besvikelse i min bok.

Om det är ett stort problem är individuellt. Jag tillhör dem vars handled sväller upp märkbart när jag blir varm/aktiv och klockan som satt bra när jag var sval klämmer då åt runt handleden och blir väldigt obekväm. Nu på vintern till exempel så får jag alltid fälla ut easylinken på min explorer när jag tar på den igen på eftermiddagen trots att den satt bra på morgonen.

Det varierar dock från person till person och är man van vid att ha länken slappt om handleden så är det inte heller ett problem.
Check, har aldrig tänkt på att det skulle vara ett problem för mig. Har dock ingen klocka på länk just nu så kan ej avgöra om det kan bli ett problem. Bra input, vill nog undvika slapp länk oavsett,

Check, har aldrig tänkt på att det skulle vara ett problem för mig. Har dock ingen klocka på länk just nu så kan ej avgöra om det kan bli ett problem. Bra input, vill nog undvika slapp länk oavsett,
Ser nu att jag klagade på länken men menade i sig spännet bara, tycker H länken i övrigt är mycket härligt. Men har du otur som jag att du är mellan storlekar så hade det varit bra med 5 micro justeringar än 3 eller något liknande som Zodiac använder

Extremt nöjd med min första men garanterat inte sista Sinn :)

Bilagor

• 15838561538497880541290946640280.jpg
    15838561538497880541290946640280.jpg
    333.9 KB · Visningar: 2
Ah jäklar det var du som knep den på Blocket? Var inne och kikade på den men hade inte den rätta handlingskraften just den dagen. Grattis!

Ja, det var många som ryckte i den. Otroligt fint skick med tanke på åldern, hittar bara ett par pyttepyttemärken. Full set med box och papper plus nyservad.

Snygg! Är det den blanksvarta tavlan från 556i?

Nix, det är matt tavla som 556A.

Trevlig modell! :) Vet att den har skydd mot magnetism, men har den någon annan Sinn-teknik?

Skyddet mot magnetism är den stora skillnaden. Annars är den som 556A bortsett från att det sitter ett ETA 2824-2 i plus att indexen är något upphöjda. Solid baksida också så 1mm lägre, 10mm.

Sinn 656. Bättre än vad jag någonsin hade kunnat föreställa mig.

IMG_20200311_092136-01.jpeg
Grämer mig fortfarande att jag inte knep den när jag hade chansen men grattis till dig! Det som gjorde att jag tveka var avsaknad av länk men i efterhand är det skitsamma eftersom det var ett bra pris ändå. Hursomhelst fick jag svar från sinn idag vad just en sådan länk till 656 kostar, 210 euro plus 25 euro i fraktkostnad. Inte så farligt ändå:)

Ja, det var många som ryckte i den. Otroligt fint skick med tanke på åldern, hittar bara ett par pyttepyttemärken. Full set med box och papper plus nyservad.

Nix, det är matt tavla som 556A.

Skyddet mot magnetism är den stora skillnaden. Annars är den som 556A bortsett från att det sitter ett ETA 2824-2 i plus att indexen är något upphöjda. Solid baksida också så 1mm lägre, 10mm.
Otroligt fin. Den ser nästan ut att skifta lite i blått på bilden! Om du jämför med upplevelsen av 556an, hur tycker du att den är då?

Grämer mig fortfarande att jag inte knep den när jag hade chansen men grattis till dig! Det som gjorde att jag tveka var avsaknad av länk men i efterhand är det skitsamma eftersom det var ett bra pris ändå. Hursomhelst fick jag svar från sinn idag vad just en sådan länk till 656 kostar, 210 euro plus 25 euro i fraktkostnad. Inte så farligt ändå:)

Ja, Sinn´s länkar är inte så farligt dyra. Men det är en kalasbra klocka på nato också, måste bara beställa ett med borstade hällor.
Det är en person som redan har ställt sig på kö i händelse att jag säljer längre fram, men jag kan sätta upp dig på köplats 2 om du vill?

Otroligt fin. Den ser nästan ut att skifta lite i blått på bilden! Om du jämför med upplevelsen av 556an, hur tycker du att den är då?

Jag har aldrig ägt vare sig 556 A eller I. Ställer mig i ett hörn och skäms :bag:

Ja, Sinn´s länkar är inte så farligt dyra. Men det är en kalasbra klocka på nato också, måste bara beställa ett med borstade hällor.
Det är en person som redan har ställt sig på kö i händelse att jag säljer längre fram, men jag kan sätta upp dig på köplats 2 om du vill?

Jag har aldrig ägt vare sig 556 A eller I. Ställer mig i ett hörn och skäms :bag:
Ställer mig i kö:)

Jag har aldrig ägt en Sinn så jag får väl skämmas ännu mer. Men har bestämt att det blir en Sinn snart. Nu utforskar jag vilken...

Tillbaka
Topp