Det var lite min känsla också, bekvämt men för mjukt. Blev helt svettigt för att det ligger åt huden så mycket. Är alla Sinns gummin så?Tycker det är störtskön men kan förstå att det kan kännas lite sladdrigt, kanske lite väl mjukt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var lite min känsla också, bekvämt men för mjukt. Blev helt svettigt för att det ligger åt huden så mycket. Är alla Sinns gummin så?Tycker det är störtskön men kan förstå att det kan kännas lite sladdrigt, kanske lite väl mjukt.
Vet inte, har bara haft den här. Men som sagt, jag gillar den!Det var lite min känsla också, bekvämt men för mjukt. Blev helt svettigt för att det ligger åt huden så mycket. Är alla Sinns gummin så?
Löjlligt bra ju! Men du, bredden på det där bandet..?
Mycket bättre! Blev ju riktigt snygg på tropic tycker jag.Bättre så ?
Nu kan man andas ut!Bättre så ?
Glad att jag kunde hjälpa med detNu kan man andas ut!
Haha, är väl intr så farligt egentligen, men när man väl sett det ... som en felaktigt linjerad kapitelring (Seiko!).Glad att jag kunde hjälpa med det
Jag ska inte säga att jag haft just h-länken i sådan värme, men väl andra. Generellt skulle jag säga att just stållänk är oslagbart i värme. Den håller sig rimligt nära kroppstemperatur hela tiden och man blir inte så svettig om man inte har den väldigt tajt. Det går inte jämföra med gummi eller sailcloth som tenderar att bli betydligt svettigare, enligt min erfarenhet. Som exempel hade jag dagligen min Squale micro LE i Thailand för några veckor sedan, och där kan man nog snacka ungefär dessa temperaturer, det var inga som helst problem. Länken skulle jag bedöma är snarlik vad gäller storlek på varje länk och hur mycket det "vädrar" mellan.en fråga, någon som haft Sinns H-länk på sig under sommar semester (30-36C)? Är det för jävla varmt med länken eller det funkar?
Ok härligt! ska just till Thailand just nu 36C haha!Jag ska inte säga att jag haft just h-länken i sådan värme, men väl andra. Generellt skulle jag säga att just stållänk är oslagbart i värme. Den håller sig rimligt nära kroppstemperatur hela tiden och man blir inte så svettig om man inte har den väldigt tajt. Det går inte jämföra med gummi eller sailcloth som tenderar att bli betydligt svettigare, enligt min erfarenhet. Som exempel hade jag dagligen min Squale micro LE i Thailand för några veckor sedan, och där kan man nog snacka ungefär dessa temperaturer, det var inga som helst problem. Länken skulle jag bedöma är snarlik vad gäller storlek på varje länk och hur mycket det "vädrar" mellan.
Jag har då haft 556an på h-länk hela förra sommaren och jag tycker den fungerade bra överlag. Har också haft problem med "dödsgreppet" då det inte finns så mycket micro-justeringar..en fråga, någon som haft Sinns H-länk på sig under sommar semester (30-36C)? Är det för jävla varmt med länken eller det funkar?
Ok härligt! ska just till Thailand just nu 36C haha!
dock sitter min ezm 3 i ett döds grepp eftersom min handled är mellan i storlekar
Kände du att klockan blev rent för tight på handleden i värmen? Eller det gick bra?Jag har då haft 556an på h-länk hela förra sommaren och jag tycker den fungerade bra överlag. Har också haft problem med "dödsgreppet" då det inte finns så mycket micro-justeringar..
Ok tar med mig extra länk bit, fall i fall den blir rent för tight!Tänk på att handleden (och det mesta annat) svullnar något i värmen, så jag skulle låta länken sitta i storleken över där nere, så passar det sannolikt ganska bra. Min Steinhart sitter perfekt här hemma och har gjort så sedan den köptes under sensommaren, men där nere vaknade jag av att fingrarna började somna en natt för att klockan spände. Den hade förvisso glidit upp något på armen, men skillnaden är påtaglig!
Jag fick bära den lite lösare på sommaren då min handled verkar variera mycket i storlek men det gick bra. Önskar verkligen att fler tillverkare kunde ha länkar som man kan göra microjusteringar utan verktyg, ex glidelock..Kände du att klockan blev rent för tight på handleden i värmen? Eller det gick bra?
Ok! ja verkligen älskar min Ezm 3 men som sagt länken kunde varit bättre iallafall spännetJag fick bära den lite lösare på sommaren då min handled verkar variera mycket i storlek men det gick bra. Önskar verkligen att fler tillverkare kunde ha länkar som man kan göra microjusteringar utan verktyg, ex glidelock..
Jag tycker h-länken är grym och hoppas att spännet förbättras i framtidenOk! ja verkligen älskar min Ezm 3 men som sagt länken kunde varit bättre iallafall spännet
Håller helt med! Med tanke på tekniken Sinn lyckas ha i sina klockor så borde länken vara snäppet bättreVerktygslös mikrojustering är så pass viktigt för mig att jag har svårt att köpa klockor som inte har det. Även en ganska simpel sådan som till exempel rolex easylink där man kan fälla ut en 5mm lång länkbit är absolut nödvändig för mig då min handled varierar såpass mycket i storlek. När till och med ett billigt märke som christopher ward lyckas ha en tjänlig sådan mikrojustering begriper jag inte att märken som sinn eller grand seiko inte klarar av det.
Nån som vet om Sinn 356 är den vanliga och Sinn 358 mer ovanlig, har mest sett 356 när jag letat runt..Väldigt nöjd med min Sinn 358.. Nån mer som har testat en sån? Känner att storleken är bättre för mig än Sinn 356
Jag upplever 356 som vanligare i annonser och på klockforum.Nån som vet om Sinn 356 är den vanliga och Sinn 358 mer ovanlig, har mest sett 356 när jag letat runt..
Nu finns det en till salu här på K&S också!Finns ett par i tråden. Här är annars en hel tråd om den.
Är detta alltså ett stort problem? Har förstått det som att många är lite småirriterade på claspen när jag kollat en del recensioner. Är rätt sugen på en 556 I B, eventuellt med F-länk. Men den har ju ingen microjustering vad jag förstår. Även 555 I ligger nära i tankarna men då med H-länk.Håller helt med! Med tanke på tekniken Sinn lyckas ha i sina klockor så borde länken vara snäppet bättre
Om det är ett stort problem är individuellt. Jag tillhör dem vars handled sväller upp märkbart när jag blir varm/aktiv och klockan som satt bra när jag var sval klämmer då åt runt handleden och blir väldigt obekväm. Nu på vintern till exempel så får jag alltid fälla ut easylinken på min explorer när jag tar på den igen på eftermiddagen trots att den satt bra på morgonen.Är detta alltså ett stort problem? Har förstått det som att många är lite småirriterade på claspen när jag kollat en del recensioner. Är rätt sugen på en 556 I B, eventuellt med F-länk. Men den har ju ingen microjustering vad jag förstår. Även 555 I ligger nära i tankarna men då med H-länk.
Köpte du tillbaka den eller en annan? Kul i vilket fall! Förklarar hur nöjd du måste vara med modellenBack in the Sinn!
Ska ställa tiden snart.
356 är lätt den vanligare modellen. Storleken kanske passar flera bättre samtidigt som den är billigare. Stod själv i valet och kvalet för 5 år sedan och gick faktiskt på 358, som bärs betydligt mindre än vad en 42:a vanligtvis gör. Grym klocka som jag aldrig kommer att göra mig av medNån som vet om Sinn 356 är den vanliga och Sinn 358 mer ovanlig, har mest sett 356 när jag letat runt..
En annan. Av herr @NRE. Jo, det är en riktigt fin modell! Får se om jag keep:ar denna. Är fortfarande lite sugen på en 356, och skulle ju egentligen köpa med tyskt daghjul.Köpte du tillbaka den eller en annan? Kul i vilket fall! Förklarar hur nöjd du måste vara med modellen
Haha! Ja det där vågar man aldrig svära påEn annan. Av herr @NRE. Jo, det är en riktigt fin modell! Får se om jag keep:ar denna. Är fortfarande lite sugen på en 356, och skulle ju egentligen köpa med tyskt daghjul.