Älskar 556! Så fina och avskalat stilrena.Tack
Det är en sinn 556.
Då väntar jag och ser hur den tickar efter åtta veckor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Älskar 556! Så fina och avskalat stilrena.Tack
Det är en sinn 556.
Min Sinn 103 St från aug -19 gick 0-2 spd på armen och med kronan upp på nätterna. Min bästa automat någonsin(n)!Tack
Det är en sinn 556.
Jaa den är riktigt vacker att titta påÄlskar 556! Så fina och avskalat stilrena.
Tack
Det är en sinn 556.
Det var inte dåligt med 0-2 spdMin Sinn 103 St från aug -19 gick 0-2 spd på armen och med kronan upp på nätterna. Min bästa automat någonsin(n)!
Nej, verkligen. Sen fick jag för mig att sälja den. Men situationen ska nog snart vara återställd.Det var inte dåligt med 0-2 spd
Gratulerar till den! En våt drömLänge gått och varit sugen på en Sinn och fanns ju en Sinn 155 bundeswehr black star till salu på forumet så nu längtar man efter nytt paket i veckan
Nej, verkligen. Sen fick jag för mig att sälja den. Men situationen ska nog snart vara återställd.
Hoppas det.Skulle inte vara helt fel att lägga vantarna på en klocka med så bra tidshållning. Personen som köpte den måste varit sjukt nöjd.
Håller med, jag märker om en klocka går dåligt först om den börjar gå fel med flera minuter. Men i början av intresset mätte jag alla klockor jag också, men det blev alldeles för jobbigt att hålla på medJag är fascinerad över att ni har så bra koll på hur era klockor går. För egen del är jag osäker på om klockorna går +- i sekunder eller minuter
Bra fyndat @Oskar89 du lär bli nöjd
Jag brukar mäta i början när jag köpt en klocka mest för att se så att inget är fel. Köper man en ny eller nästan ny klocka och den går helt snett så vill man ju ha det åtgärdat.Håller med, jag märker om en klocka går dåligt först om den börjar gå fel med flera minuter. Men i början av intresset mätte jag alla klockor jag också, men det blev alldeles för jobbigt att hålla på med
Finns ett par i tråden. Här är annars en hel tråd om den.Sinn 104 polish grey, någon som besitter en sådan?
Lite får du skämmas allt!Länge sedan man använde/postade i tråden,otroligt egentligen på en så grym allrounder. Skäms faktiskt lite
Vet nån om 556:an går att få tegimenterad? @ERIKSON URHANDEL kanske vet?
Nej, enbart dom som från början har tegimenteringen.
Och om ja, går det i förlängningen att få i princip vilken sinn klocka som helst tegimenterad?
Ja det förstår jag. Har inte köpt en klocka som är yngre än ca 30 år på bra många år nu så det kanske är därför jag slutatJag brukar mäta i början när jag köpt en klocka mest för att se så att inget är fel. Köper man en ny eller nästan ny klocka och den går helt snett så vill man ju ha det åtgärdat.
Hehe, det förstår jag då. Mina vintagepjäser bryr jag mig inte heller om när det gäller gången, +/- någon minut är inte hela världen för det är sällan jag använder dem mer än en dag i rad.Ja det förstår jag. Har inte köpt en klocka som är yngre än ca 30 år på bra många år nu så det kanske är därför jag slutat
Löjlligt bra ju! Men du, bredden på det där bandet..?Min 857 har gått på +/- 0 s sen jag fick hem den för två veckor sen! Aldrig varit med om en klocka som går så exakt
Jag vet, tänker beställa en 22 mm version av samma band (om nu inte någon här vill bli av med ett ). Giller inte läderbandet som kommer med klockan, och hade den här liggand. Syns inte lika mycket i verklighet som på bilden.Löjlligt bra ju! Men du, bredden på det där bandet..?
Nej, ser alltid värre ut på bild. Gillar du gummit? Jag fick med ett som är likadant som ditt till min 104a men jag tycker att det är rätt obehagligt, sladdrigt och konstigt.Jag vet, tänker beställa en 22 mm version av samma band (om nu inte någon här vill bli av med ett ). Giller inte läderbandet som kommer med klockan, och hade den här liggand. Syns inte lika mycket i verklighet som på bilden.
Tycker det är störtskön men kan förstå att det kan kännas lite sladdrigt, kanske lite väl mjukt.Nej, ser alltid värre ut på bild. Gillar du gummit? Jag fick med ett som är likadant som ditt till min 104a men jag tycker att det är rätt obehagligt, sladdrigt och konstigt.