• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Fattar inte? Vad hände?

Användaren togs bort, tror jag? Blev ingen länk på namnet i alla fall.

Det är rätt vanligt att folk som vill sälja en klocka hittar hit och registrerar sig som användare av den anledningen. Sen upptäcker de att man måste ha gjort 50 inlägg för att få lägga in en annons i säljesavdelningen. De börjar då spamma saker som "oj vad snygg!" "wow" "önskar jag hade råd med en sån!" osv i en massa trådar för att komma upp i de 50 inläggen. Detta är inte tillåtet och får en admin nys på det så tas inläggen ofta bort och användaren blir varnad/bannad. Är nog det som hände i detta fallet.

Det är rätt vanligt att folk som vill sälja en klocka hittar hit och registrerar sig som användare av den anledningen. Sen upptäcker de att man måste ha gjort 50 inlägg för att få lägga in en annons i säljesavdelningen. De börjar då spamma saker som "oj vad snygg!" "wow" "önskar jag hade råd med en sån!" osv i en massa trådar för att komma upp i de 50 inläggen. Detta är inte tillåtet och får en admin nys på det så tas inläggen ofta bort och användaren blir varnad/bannad. Är nog det som hände i detta fallet.
Viktigt att tillägga. Man använder anmäla knappen på användaren så hittar Admin snabbt.

#surgubbe#owgmars#understimulerad

556 I och A finns med röd sekundvisare :)
Jag kan dock uppskatta att många Sinn är så svartvita. Speciellt 556 I har en väldigt stark kontrast. Det monokroma i del gör många av dem till riktiga ”strap monsters”.

Ett par bilder också. :)
6B733721-1652-421F-A7DD-679498DAC71C.jpeg
A3B70868-0393-4725-A5EE-561704E18CAB.jpeg

P.S. Trots allt känner jag att det är nog 356 jag ska ha. 103 är fantastisk, men aningens för stor. Och jag vill nog köra utan bezel, tror jag. Får se om det blir en annons inom ett par dagar. Intresserade sinnister från tråden kan få förtur via pm. ;)

Jag kan dock uppskatta att många Sinn är så svartvita. Speciellt 556 I har en väldigt stark kontrast. Det monokroma i del gör många av dem till riktiga ”strap monsters”.

Ett par bilder också. :)
6B733721-1652-421F-A7DD-679498DAC71C.jpeg
A3B70868-0393-4725-A5EE-561704E18CAB.jpeg

P.S. Trots allt känner jag att det är nog 356 jag ska ha. 103 är fantastisk, men aningens för stor. Och jag vill nog köra utan bezel, tror jag. Får se om det blir en annons inom ett par dagar. Intresserade sinnister från tråden kan få förtur via pm. ;)
Inte kan du väl sälja redan?? ;)

Någon som åkt på ytterligare moms efter att ha handlat från Sinn.de? Tyskarna kör ju 19%. Åkte nämligen, i efterhand, på att betala ytterligare 6% efter att ha klickat hem en klocka från Tyskland för några år sedan. Kan ju vara rätt oskönt om det handlar om en lite dyrare dinka.

Någon som åkt på ytterligare moms efter att ha handlat från Sinn.de? Tyskarna kör ju 19%. Åkte nämligen, i efterhand, på att betala ytterligare 6% efter att ha klickat hem en klocka från Tyskland för några år sedan. Kan ju vara rätt oskönt om det handlar om en lite dyrare dinka.
Inom EU ska du väl inte behöva betala extra!?

Ingen tull, men om momsen skiljer ska man betala mellanskillnaden.
Topp, då gjorde den handlaren egentligen bara sitt jobb. Minns att de bad om ursäkt för att de missat att informera om den lilla detaljen.

Ändå märkligt att det kan/får skilja sig. Hittade nu denna text på Sinn.de: ”Deliveries within the European Union will be taxed at the normal German rate of 19% VAT.”

Topp, då gjorde den handlaren egentligen bara sitt jobb. Minns att de bad om ursäkt för att de missat att informera om den lilla detaljen.

Ändå märkligt att det kan/får skilja sig. Hittade nu denna text på Sinn.de: ”Deliveries within the European Union will be taxed at the normal German rate of 19% VAT.”
Ja, oftast är det upp till dig att betala in resterande moms. Som det var med försändelser från utanför EU innan PostNord började göra det på uppdrag av Tullverket härom året.

Jag måste dock råda dig att köpa allt nytt från Sinn via @ERIKSON URHANDEL. Då behöver du inte tänka på sånt och det blir inte dyrare. T o m lite billigare de gånger jag jämfört. :)

Här är en Sinn 103 St köpt från Erikson Urhandel. :)
3DC637EA-43A0-433B-BEA5-6EC0297E38CD.jpeg

Ingen tull, men om momsen skiljer ska man betala mellanskillnaden.
Du har ju rätt, det hade jag ingen aning om. Enligt konsumenteuropa.se:
”Om du handlar via Internet eller postorder från ett företag i ett annat EU-land gäller speciella skatteregler. Ett Internet- eller postorderföretag som säljer till kunder i Sverige ska vara momsregistrerat här om den sammanlagda årsomsättningen överskrider 320 000 kronor. Om beloppet inte överskrids redovisar säljaren moms i sitt eget land. I det fallet betalar du den momssatsen som tillämpas i säljarens hemland. Överskrids beloppet ska säljaren betala moms enligt svenska skattesatser, det vill säga 25 procent. Då måste du betala svensk moms.”

Ja, oftast är det upp till dig att betala in resterande moms. Som det var med försändelser från utanför EU innan PostNord började göra det på uppdrag av Tullverket härom året.

Jag måste dock råda dig att köpa allt nytt från Sinn via @ERIKSON URHANDEL. Då behöver du inte tänka på sånt och det blir inte dyrare. T o m lite billigare de gånger jag jämfört. :)

Här är en Sinn 103 St köpt från Erikson Urhandel. :)
3DC637EA-43A0-433B-BEA5-6EC0297E38CD.jpeg
Absolut, har handlat både Sinn och Omega från Erikson - kanonbutik!

Tillbaka
Topp