Schysst band. Vad är det för något?
Kärleken till denna lever vidare, man skulle kunna säga att jag är en OWG sen ett halvår tillbaka om man får räkna bort g-shock, casio och en töntig smartwatch
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Schysst band. Vad är det för något?
Kärleken till denna lever vidare, man skulle kunna säga att jag är en OWG sen ett halvår tillbaka om man får räkna bort g-shock, casio och en töntig smartwatch
Den är för hög (resultat av 200m, 2824 och glasbaksida) och är helt vertikal i boetten vilket får den att bäras ännu högre. Med en kupad stålbaksida och mer skulpterad boett hade den varit bättre, släng in ett 2892 för att få ner tjockleken ännu mer. Då har vi en klocka jag skulle låta bli att sälja.Blir nyfiken. VAD skulle det vara? Spill dina bönor. AR på utsidan vilket blir mycket repigt efter ett tag är det enda jag kan komma på, och då famlar jag efter anledningar... Juste, och såklart spännet på H-länken, men det har ju inget med klockan att göra.
Edit: Juste! En till sak. Att inte tolvmarkeringen har dubbelmarkering eller något som särskiljer kan störa mig när min dotter sparkar mig i ryggen mitt i natten och jag vill notera tiden.
Det är verkligen småsaker, det är det. Klockan är fantastisk och det är inte alls säkert att andra stör sig på samma saker som jag gjorde. Höjden var inte ett problem för mig, och inte eller AR på utsidan av glaset. Jag hoppas bara ingen börja störa sig på nedanstående för att jag skriver det.Blir nyfiken. VAD skulle det vara? Spill dina bönor. AR på utsidan vilket blir mycket repigt efter ett tag är det enda jag kan komma på, och då famlar jag efter anledningar... Juste, och såklart spännet på H-länken, men det har ju inget med klockan att göra.
Edit: Juste! En till sak. Att inte tolvmarkeringen har dubbelmarkering eller något som särskiljer kan störa mig när min dotter sparkar mig i ryggen mitt i natten och jag vill notera tiden.
Tack! Det är ett band gjort på lax skinn, jag som gör dessaSchysst band. Vad är det för något?
Kan inte annat än att hålla med, klockor har kommit och gått men det finns en anledning till varför just denna har fått stanna så pass länge. Men tycker denna är så perfekt en klocka kan bli i både dimension och utseende (iaf för mig) . Tycker den Blå limited edition 104 var sjukt läcker också, skulle kunna tänka mig ha 2st 104or hahaDen är grym. TGV utsåg den till ”the perfect everyday watch”. Två gånger!
Är det en 556i?Första inlägget här, söker Sinnesro vid havet!
Det fanns en begränsad upplaga med röd sekundvisare om jag minns rätt.Är det en 556i?
Röd sekundvisare orginal?
Snyggt med den röda visaren!Första inlägget här, söker Sinnesro vid havet!
Ah, såklart. Det passar bra till 104an.Tack! Det är ett band gjort på lax skinn, jag som gör dessa
Ska du bygga en klocka? Går du i urmakarskola?Oh shit, moment of truth!
Tror ni det går att få ihop det sedan...?
Det får jag göra på i princip alla band. Går oftast bra.Väldigt nöjd med den nya original-strappen till 104an men det var lite snålt med hål på den. Jag fick göra ett extra en cm innanför det innersta för att få det att sitta bra på min 16,5cm handled.
Ja, var inga problem alls att göra ett extra hål men det är ändå märkligt. Bandet känns riktigt bra måste jag säga, kommer att åldras med värdighet.Det får jag göra på i princip alla band. Går oftast bra.
Ja. Jag hoppas snart kunna hitta fram till klockor som får stanna tillräckligt länge för att hinna åldras med värdighet.Ja, var inga problem alls att göra ett extra hål men det är ändå märkligt. Bandet känns riktigt bra måste jag säga, kommer att åldras med värdighet.
Det är den eviga jakten på de där...Ja. Jag hoppas snart kunna hitta fram till klockor som får stanna tillräckligt länge för att hinna åldras med värdighet.
Ja. Jag hoppas snart kunna hitta fram till klockor som får stanna tillräckligt länge för att hinna åldras med värdighet.
Man skulle haft obegränsat med pengar så man kunde behålla fler känner jag tar för lång tid för mig att spara ihop till alltDet är den eviga jakten på de där...
Nackdelen med för många klockor är ju att de får så lite handledstid.Man skulle haft obegränsat med pengar så man kunde behålla fler känner jag tar för lång tid för mig att spara ihop till allt
Men om man hade alla hemma kunde man i lugn och ro känna efter vilka som man vill behålla och avyttra resten!Nackdelen med för många klockor är ju att de får så lite handledstid.
Problemet är väl också att listan ofta växer snabbare än man hinner köpa in klockorna dock är det ju många av dom som bara gästspelar på listan en kort stund.Man skulle haft obegränsat med pengar så man kunde behålla fler känner jag tar för lång tid för mig att spara ihop till allt
Det har du iofs rätt i.Men om man hade alla hemma kunde man i lugn och ro känna efter vilka som man vill behålla och avyttra resten!
Det är sant, men samtidigt precis som du vet så finns det ju så mkt bra som man vill testa och samtidigt många som man inte vill släppaNackdelen med för många klockor är ju att de får så lite handledstid.