• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

OT: Trodde du la ut en så gick in på dina posts, fann den inte men läste din SS annons. Fick mig både ett och två leenden, rolig annons. Klockan blev såld, men blev det någon ring? :)
Jodå det blev en ringjävel till frun. Den är inte ens vattentät! :wideyed:

F79CA718-622B-48D9-A114-847E5A04B3D5.png

Måste säga att Fine länken är bland det mest bekväma jag har provat i länkväg.
Synd att det inte finns en microjustering men men man kan inte få allt ibland.

Sinn 556 I B är tveklöst den bästa allroundern jag någonsin haft och jag gillar verkligen hur urtavlan skiftar färg i olika ljus.
F9E4E5E7-B683-4C13-BFF6-ECA7136F7467.jpeg

Sitter hemma som så många andra och längtar till labbet. Och när jag tänkte på labbet så tänkte jag på Sinn: -Den ultimata klockan för en kemist!
sketch-1555514206850.png

Inga problem med kemikalier, så länge man sköljer klockan efteråt. Nu gällde detta en 203:a, men jag gissar att alla Sinnar har samma rekommendation. 203:an är ju också en kronograf så den är ypperlig i labbet:)
DSC_0207.JPG

Dock en hemmabild:p

Onekligen mycket snygg. Hur upplever du storleken jämfört med exvis en 104:a?
Den är snarlik i storlek. Höjden är det som skiljer en del, från 11 till 15,5 mm. Mycket av det är det välvda glaset, så jag tycker inte det gör så mycket. Jag trodde innan att det skulle kännas som ett problem, men det är inget jag tänkt på alls.

Sen är det nedåtböjda bandhorn, vilket jag rekommenderar fler tillverkare att anamma! Det gör också sitt till.

Onekligen mycket snygg.
Det måste jag ändå hålla med om. Lite osäker på vad jag håller på med. Tror att 356 kan vara lite mer ”rätt” för mig, men jag är långt ifrån tvärsäker. Den är också lite dyrare av någon anledning (dyrare att göra en borstad finish?).

Tänkte precis på hur fin den är när jag nyligen parkerade den. Med pilotband från Kvarnsjö Leather.
F86D16E9-4410-4BD7-B847-A77F357DF1D2.jpeg

Det måste jag ändå hålla med om. Lite osäker på vad jag håller på med. Tror att 356 kan vara lite mer ”rätt” för mig, men jag är långt ifrån tvärsäker. Den är också lite dyrare av någon anledning (dyrare att göra en borstad finish?).

Tänkte precis på hur fin den är när jag nyligen parkerade den. Med pilotband från Kvarnsjö Leather.
F86D16E9-4410-4BD7-B847-A77F357DF1D2.jpeg
103 eller 356, bägge jättefina. Så en smaksak och kanske storleken får avgöra valet.

IMG_20200318_191544.jpg
Kände att jag ville ha en riktig beater i uppställningen. Det blev en 556i. Aldrig hört något dåligt sägas om denna klocka och jag är INTE besviken. Vilken tavla..
Och Royal Straps sailcloth?

Har haft två själv, en på läder och en på H-länk (vid köp alltså). Sen funkar nästan alla band till den ändå!

(Det finns ett par småsaker som man KAN säga om den som drar ned betyget lite, men bäst om jag inte säger något. Det är en fantastiskt underbar klocka.)

Och Royal Straps sailcloth?

Har haft två själv, en på läder och en på H-länk (vid köp alltså). Sen funkar nästan alla band till den ändå!

(Det finns ett par småsaker som man KAN säga om den som drar ned betyget lite, men bäst om jag inte säger något. Det är en fantastiskt underbar klocka.)
Blir nyfiken. VAD skulle det vara? Spill dina bönor. AR på utsidan vilket blir mycket repigt efter ett tag är det enda jag kan komma på, och då famlar jag efter anledningar... Juste, och såklart spännet på H-länken, men det har ju inget med klockan att göra.

Edit: Juste! En till sak. Att inte tolvmarkeringen har dubbelmarkering eller något som särskiljer kan störa mig när min dotter sparkar mig i ryggen mitt i natten och jag vill notera tiden.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp