Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
OT: Trodde du la ut en så gick in på dina posts, fann den inte men läste din SS annons. Fick mig både ett och två leenden, rolig annons. Klockan blev såld, men blev det någon ring?Nu ligger det en blå 104 på köp och sälj
Jodå det blev en ringjävel till frun. Den är inte ens vattentät!OT: Trodde du la ut en så gick in på dina posts, fann den inte men läste din SS annons. Fick mig både ett och två leenden, rolig annons. Klockan blev såld, men blev det någon ring?
Reffen låter som ett körkort med flertalet behörigheter.Tycker denna nya LTD ED (104 St Sa A B E) är sjukt snygg!
Hur bärs 104: an för oss med små handleder?
Grattis den är riktigt finDå äger jag en 556 för tredje gången. Nu får denna stanna!
Onekligen mycket snygg. Hur upplever du storleken jämfört med exvis en 104:a?Annons ute. Det är 356 FLIEGER som lockar och budgeten klarar inte båda, så jag får sälja först och hoppas att 356 är den ultimata för mig.
Den är snarlik i storlek. Höjden är det som skiljer en del, från 11 till 15,5 mm. Mycket av det är det välvda glaset, så jag tycker inte det gör så mycket. Jag trodde innan att det skulle kännas som ett problem, men det är inget jag tänkt på alls.Onekligen mycket snygg. Hur upplever du storleken jämfört med exvis en 104:a?
Det måste jag ändå hålla med om. Lite osäker på vad jag håller på med. Tror att 356 kan vara lite mer ”rätt” för mig, men jag är långt ifrån tvärsäker. Den är också lite dyrare av någon anledning (dyrare att göra en borstad finish?).Onekligen mycket snygg.
103 eller 356, bägge jättefina. Så en smaksak och kanske storleken får avgöra valet.Det måste jag ändå hålla med om. Lite osäker på vad jag håller på med. Tror att 356 kan vara lite mer ”rätt” för mig, men jag är långt ifrån tvärsäker. Den är också lite dyrare av någon anledning (dyrare att göra en borstad finish?).
Tänkte precis på hur fin den är när jag nyligen parkerade den. Med pilotband från Kvarnsjö Leather.
Jäkligt intressant klocka Gratulerar till denMin första Sinn Tror den kommer bli en riktig favorit
Och Royal Straps sailcloth?Kände att jag ville ha en riktig beater i uppställningen. Det blev en 556i. Aldrig hört något dåligt sägas om denna klocka och jag är INTE besviken. Vilken tavla..
Den enes beater, den andres finklockaKände att jag ville ha en riktig beater i uppställningen. Det blev en 556i. Aldrig hört något dåligt sägas om denna klocka och jag är INTE besviken. Vilken tavla..
En fördel är ju att den går att klä upp och ner efter behov och behag.Den enes beater, den andres finklocka
Blir nyfiken. VAD skulle det vara? Spill dina bönor. AR på utsidan vilket blir mycket repigt efter ett tag är det enda jag kan komma på, och då famlar jag efter anledningar... Juste, och såklart spännet på H-länken, men det har ju inget med klockan att göra.Och Royal Straps sailcloth?
Har haft två själv, en på läder och en på H-länk (vid köp alltså). Sen funkar nästan alla band till den ändå!
(Det finns ett par småsaker som man KAN säga om den som drar ned betyget lite, men bäst om jag inte säger något. Det är en fantastiskt underbar klocka.)
Ja, absolut. Det var mer att när jag tänker beater så handlar det om SKX, G-shock typ. Min 556 hanterar jag varsamt (för framtida generationer, inte riktigt, men nästan)En fördel är ju att den går att klä upp och ner efter behov och behag.
Jag kör min SMP-c lite som beater. Om det inte krävs en på riktigt. Då blir det G-Shock.Ja, absolut. Det var mer att när jag tänker beater så handlar det om SKX, G-shock typ. Min 556 hanterar jag varsamt (för framtida generationer, inte riktigt, men nästan)
Jaja, men det är ju OmegaJag kör min SMP-c lite som beater. Om det inte krävs en på riktigt. Då blir det G-Shock.
Den är grym. TGV utsåg den till ”the perfect everyday watch”. Två gånger!
Kärleken till denna lever vidare, man skulle kunna säga att jag är en OWG sen ett halvår tillbaka om man får räkna bort g-shock, casio och en töntig smartwatch