• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Vi avslutar dagen med lite Sinn på mörkbrunt Rios.
F23B15AA-0723-404C-A460-317E33896E18.jpeg
F8EFB978-6F74-4EB8-8514-2E29194F1CFF.jpeg

Har varit på jakt efter en beater sedan ett tag tillbaka. Klockan ska komplettera min 6000 och funka både vid träning, båt, arbete med händerna. De två ledande alternativen just nu är 104 och ezm 3. Vad har ni för tankar och ideer kring hur dessa skulle fungera i lite hårdare vardag? Någon som rent haft båda och vill bidra med lite input. Finns ingen sinnhandlare i min stad annars hade det givetvis varit bäst att åka och kolla på båda men tack vare prisklassen känns det ganska safe att köpa på distans ändå. Andra alternativ? Kraven är stilrent och skottsäkert, inte större än 42mm.

Har själv en ezm3. Skottsäker. Om den skulle råka ut för något den inte tål, så är min arm sedan länge så illa åtgången att en trasig ezm3 vore mitt minsta problem. Har haft min länge, utan att tveka kring knepiga situationer, och det värsta som har hänt är att AR-behandlingen repades lite, men det tog flera års slitage.

Har själv en ezm3. Skottsäker. Om den skulle råka ut för något den inte tål, så är min arm sedan länge så illa åtgången att en trasig ezm3 vore mitt minsta problem. Har haft min länge, utan att tveka kring knepiga situationer, och det värsta som har hänt är att AR-behandlingen repades lite, men det tog flera års slitage.

Snyggt och tack för svar! Hur stor tycker du att den bärs i förhållande till klockor i liknande storlek? Mest med tanke på den lutande vridringen.

Jag har en CWC-dykare också, tror den är ungefär lika stor. Kanske ser CWC:n något större ut. Jag har ungefär 19 cm handled. Det enda jag inte riktigt gillar med min ezm3 är att jag har klockan på höger arm (är vänsterhänt), och då blir kronan obekväm, så jag har plockat bort länken och har den på nato/zulu. Snygg med länken, så det hade varit roligt att kunna ha länken. Nu ser den ut så här:
IMG_20190425_093813.jpg

Jag har en CWC-dykare också, tror den är ungefär lika stor. Kanske ser CWC:n något större ut. Jag har ungefär 19 cm handled. Det enda jag inte riktigt gillar med min ezm3 är att jag har klockan på höger arm (är vänsterhänt), och då blir kronan obekväm, så jag har plockat bort länken och har den på nato/zulu. Snygg med länken, så det hade varit roligt att kunna ha länken. Nu ser den ut så här:
IMG_20190425_093813.jpg

Gör sig ju grymt på Nato! Den ser riktigt stabil ut också. Tack för hjälpen! Den här ser fram emot en kompis:
IMG_20200323_175325.jpg

Har funderat ett tag nu på att införskaffa en Sinn 356.
Är lite fundersam över höjden på den dock och om det kan påverka komforten.
Ni som har eller har haft den vad är era synpunkter kring höjd och komfort ?

Har funderat ett tag nu på att införskaffa en Sinn 356.
Är lite fundersam över höjden på den dock och om det kan påverka komforten.
Ni som har eller har haft den vad är era synpunkter kring höjd och komfort ?
Det är ju den jag ska köpa. Och nu såg jag en köpes från @ollkli också. Vill ni/någon inte köpa en 103 istället? ^^

Många annonser ute nu. Man kanske inte ska ”investera i” (köpa) klockor nu. Men jag vill det. ;)

Hoppas någon kommer med lite reflektioner!

Tillbaka
Topp