• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det beror naturligtvis på din ekonomiska styrka.
Många fina objekt ute nu, som tidigare lyst med sin frånvaro. Tänker kanske mest på Rolex för att vara tydlig. Tråkigt, kan jag tycka. För mig känns det därmed som att klockan ses som en hög pengar. Är det så har man köpt den av fel anledning. Tycker jag.
Men vill man byta till en annan men inte har råd med två, är det en annan sak.
Hur du ska tänka vet bara du, men att klockorna ska ses som en hobby, därom råder i a f för mig inget tvivel. Inte för att jag på något vis badar i slantar, inte alls, men min hushållsekonomi står inte och faller med mina klockor. Så när man börjar sälja av för att marknadsvärdet dippar, tycker jag inte man skulle handlat från början ens. Det är ju det som bidragit till att klockorna skenat sista åren.
M a o har du råd att leva ändå, tycker jag du ska köpa det du vill ha. Sälj om du behöver för att köpa något annat.

Det är ju den jag ska köpa. Och nu såg jag en köpes från @ollkli också. Vill ni/någon inte köpa en 103 istället? ^^

Många annonser ute nu. Man kanske inte ska ”investera i” (köpa) klockor nu. Men jag vill det. ;)

Hoppas någon kommer med lite reflektioner!
Ja det skulle vara intressant med lite input.
Kan tänka mig att köpa en ny från Erikson Urhandel om det skulle bli ett köp.
Klockor är ingen investering för mig utan bara ett sant nöje och hobby :)

Sinnen trivs bra i fjällen :)
471BF1F3-7E31-4978-96BB-F09D6E382652.jpeg
684EE37D-83E1-4F64-8A03-4F83A7800A32.jpeg

Ja det skulle vara intressant med lite input.
Kan tänka mig att köpa en ny från Erikson Urhandel om det skulle bli ett köp.
Klockor är ingen investering för mig utan bara ett sant nöje och hobby :)
Jag funderar på om det är 356 Sa som är rätt för mig, dock avskräcks jag lite av prishoppet från vanliga, men lockas av att få både safir och ,5 mm lägre

Det beror naturligtvis på din ekonomiska styrka.
Många fina objekt ute nu, som tidigare lyst med sin frånvaro. Tänker kanske mest på Rolex för att vara tydlig. Tråkigt, kan jag tycka. För mig känns det därmed som att klockan ses som en hög pengar. Är det så har man köpt den av fel anledning. Tycker jag.
Men vill man byta till en annan men inte har råd med två, är det en annan sak.
Hur du ska tänka vet bara du, men att klockorna ska ses som en hobby, därom råder i a f för mig inget tvivel. Inte för att jag på något vis badar i slantar, inte alls, men min hushållsekonomi står inte och faller med mina klockor. Så när man börjar sälja av för att marknadsvärdet dippar, tycker jag inte man skulle handlat från början ens. Det är ju det som bidragit till att klockorna skenat sista åren.
M a o har du råd att leva ändå, tycker jag du ska köpa det du vill ha. Sälj om du behöver för att köpa något annat.
Väl formulerat! Ja, jag köper bara klockor jag vill ha och använda och med avsikten att de ska behållas. Ibland vet jag innan att det kanske blir en flipp, men vill ändå se/testa den i verkligheten. Blir så gott som alltid förlust, och det är helt ok!

Roligast om man ser det som en hobby och njuter av dem. Att ha svår beslutsångest gör det dock svårt att bli nöjd och sökandet går ständigt vidare. Har några keepers och det känns skönt. Vill gärna hitta ”Sinn-keepers” nu. Tänker en kronograf och en tre-handare. Får se vad det landar i!

Sinn är det många som har fått upp ögat på. Men hur många av oss har riktiga erfarenheter av märket?

Hej, det beror på vad du menar med riktigt erfarenhet. Klockor byter ägare hyfsat snabbt bland vissa och några stannar för ”alltid”. Har själv två st hittills. Mitt omdöme på både är att man får mycket klockteknik för pengarna. Och att det är tåliga och robusta saker. Priset har börjat gå upp en del, men det är lika mycket den dåliga kronans fel. Finns bara en väg att veta, och det är att testa själv. Här bild på Sinn 158.

7352A8B2-8A90-4025-A552-B47B3B66833D.jpeg

2B13A903-6032-4883-A07E-F54BB416BB07.jpeg

Ligget fin på armen, även om den är lite hög. Och jag älskar det matta och svarta i kombo.

Kan varm rekommendera ett besök i Sundbyberg om du bor i Storstockholm. @ERIKSON URHANDEL är grymma

Ni som har/haft en U1 har ni upplevt att tyngden är ett problem? Min U1 måste träffa nån nerv eller nått för jag får en känsla av obehag i armen och handen typ.
Känns inget vidare detta då den typ sitter på dagligen och gillar den grymt mycket! Trodde det skulle gå över efter ett tag men icke!

Ni som har/haft en U1 har ni upplevt att tyngden är ett problem? Min U1 måste träffa nån nerv eller nått för jag får en känsla av obehag i armen och handen typ.
Känns inget vidare detta då den typ sitter på dagligen och gillar den grymt mycket! Trodde det skulle gå över efter ett tag men icke!
Sitter den så att den trycker mot handryggen emellanåt? Jag har ingen U1, men har märkt att vissa tyngre klockor kan ge mig sådana känningar när de sitter för löst så att de halkar ner och tar emot handryggen ibland.

Sitter den så att den trycker mot handryggen emellanåt? Jag har ingen U1, men har märkt att vissa tyngre klockor kan ge mig sådana känningar när de sitter för löst så att de halkar ner och tar emot handryggen ibland.
Ja ibland blir det ju att den trycker där och därför kör jag med gummiband då klockan håller sig mer på plats istället för att hänga mot handryggen hela tiden. Nått lurt är det med vikten alltså, är väl för klen eller nått? Den skulle funnits som en titan variant likt T1 och T2. Blir det inte bättre så får jag tyvärr avyttra den. Men det känns surt då det är den absolut grymmaste dykare jag haft som även tål ett kärnvapenkrig känns det som :p

Kan du säga något specifikt märke man kan jämföra Sinn med
Menar du jämföra med som liknande så har du Damasko som är väldigt likt eftersom de har jobbat tillsammans om jag inte minns fel?

Kan du säga något specifikt märke man kan jämföra Sinn med
Damasko är nog en bra jämförelse. Men den känner bara entusiasterna till.
Annars är det väl lite knepigt att hitta nåt som motsvarar Sinn. Det är inte en märkesklocka som säljer på sitt märke, som t ex Tag Heuer i motsvarande prisklass. Eller Longines. Inget av de två märkena kan mäta sig med Sinn avseende teknikhöjd. Är Sinn robustare? På pappret, absolut. I verkligheten, ja när de gått klanderfritt. I ärlighetens namn är det dock alltför vanligt att kunderna får skicka tillbaka sina klockor då de är behäftade med irriterande tillkortakommanden, som dålig tidshållning, visare som inte är 100%-igt monterade eller nåt annat. Lite trist. Men har du kommit förbi det så bjuder de dig mer tillbaka än både Longines och TH, åtminstone som jag ser det. Speciellt om du kliver upp lite i prisnivå när du får med dig deras tekniska specialiteter. Läs på så ser du vad som avses.
Så i korthet, de kan strula, men går man igång på den tekniska ingenjörsmässigheten i dem så är de svårslagna. Betydligt roligare val än Longines eller TH i min bok.

Har haft min EZM3 i 6-månader sedan jag köpte den ny. Jag använder den dagligen sen dess och den fungerar utan problem. Angående tidhållningen så går den den bara bättre och bättre. Från +4s/24h sen den var ny till 2s/24h idag då mätte jag över en 30 dagars period.

Tillbaka
Topp