Får bli gummistronk idag, dagen till ära. Glad Påsk på er!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Hur känns den på handleden ? Är riktigt sugen på en sån där.
Nädå du har redan svarat så tack för detSorry för sent svar. Såg din fråga först nu. Och tack, den känns verkligen kanon. Bärs lätt och ledigt. Lite datejust känsla om det gör det mer begripligt
Var det Wound Up - Watch Reviews? I så fall är det @TobiasD som har den kanalen.Kan någon tipsa om några bra artiklar eller ännu hellre videos på UX modellerna? Jag har trålat igenom de översta sökresultaten på google och youtube men vill gärna läsa lite mer! Jag hittade bland annat en trevlig video från någon användare på detta forum men jag kunde inte luska ut vem det var
Sålde klockan strax efter så hann inte göra en recension tyvärr.Det stämmer Det var en riktigt bra video men då får jag vänligen be @TobiasD att följa upp sin första unboxing video med en recension på klockan
Tack för svar! Jag läste precis återigen igenom @Fliegerchronograph fina recension på klockan och där får jag egentligen svar på det mesta. För min del handlar det nu mest om vilken modell som passar mig bäst eftersom jag har haft denna klocka i bakhuvudet länge nu. Jag har en kollega som har en som jag ska försöka snacka med så att jag kan kolla in hans modell. Jag får väl också hälsa på hos Erikssons ur så småningom för att kolla in andra alternativ.Sålde klockan strax efter så hann inte göra en recension tyvärr.
Den var lite intetsägande för mig i det ögonblicket men jag ångrar att jag sålde den. Sålde den egentligen för att köpa en Breitling jag velat ha länge och då blev UX:en inte lika rolig av någon anledning (hade en jävla flipparhjärna då )
Har du några frågor är det bara att ställa dem så ska jag försöka svara så bra jag kan
Grymt! Du menar om du ska skaffa GSG 9 eller den vanliga och om du ska ha silvrig eller svart bezel?Tack för svar! Jag läste precis återigen igenom @Fliegerchronograph fina recension på klockan och där får jag egentligen svar på det mesta. För min del handlar det nu mest om vilken modell som passar mig bäst eftersom jag har haft denna klocka i bakhuvudet länge nu. Jag har en kollega som har en som jag ska försöka snacka med så att jag kan kolla in hans modell. Jag får väl också hälsa på hos Erikssons ur så småningom för att kolla in andra alternativ.
Precis! Just nu lutar det åt @Fliegerchronograph modell med silvrig bezel. Allra bäst hade nog varit en vanlig modell men med kronan kl 10 istället samt med vit sekundvisare men jag tänker inte fjolla ner mig i detaljer som gör att ett köp aldrig blir avGrymt! Du menar om du ska skaffa GSG 9 eller den vanliga och om du ska ha silvrig eller svart bezel?
Det är en skitcool klocka oavsett vad du väljer. Det ska gå att byta bezel också hos Eriksons så om du vill byta efter något år eller två kan du köpa den andra bezelen.Precis! Just nu lutar det åt @Fliegerchronograph modell med silvrig bezel. Allra bäst hade nog varit en vanlig modell men med kronan kl 10 istället samt med vit sekundvisare men jag tänker inte fjolla ner mig i detaljer som gör att ett köp aldrig blir av
Kan någon tipsa om några bra artiklar eller ännu hellre videos på UX modellerna? Jag har trålat igenom de översta sökresultaten på google och youtube men vill gärna läsa lite mer! Jag hittade bland annat en trevlig video från någon användare på detta forum men jag kunde inte luska ut vem det var
Indeed! Mitt nästa klockköpTidlös klassiker!
Otroligt fin även den! Det är ju så coolt att urtavlan ser endimensionell ut i låg vinkel! Kvartsverk och teflonolja samt att klockan överlever Marianergraven är topp tre bland alla plus på den modellen!Hade en UX S, helsvart tegimenterad, trots att den var 6 år såg den ny ut. Kul klocka som är billig begagnad. Vet att vanliga UX fanns med kronan kl 10 men med röd sekundvisare.
Edit: Roligare med bilder
Hur upplevde du den svarta tegmenteringen? Har hört från vissa de lätt blir fläckar från tex:vatten, händer osv. Så man får putsa den mycket. Stämmer det?Hade en UX S, helsvart tegimenterad, trots att den var 6 år såg den ny ut. Kul klocka som är billig begagnad. Vet att vanliga UX fanns med kronan kl 10 men med röd sekundvisare.
Edit: Roligare med bilder
Lösa bezels är dyra. Jag gav typ 3000 sek om jag minns rätt. Så har både svart o grå till min. Bytet gör du enkelt själv. Bara att vara försiktig och inte skruva ut skruvarna för långt.Det är en skitcool klocka oavsett vad du väljer. Det ska gå att byta bezel också hos Eriksons så om du vill byta efter något år eller två kan du köpa den andra bezelen.
Hur upplevde du den svarta tegmenteringen? Har hört från vissa de lätt blir fläckar från tex:vatten, händer osv. Så man får putsa den mycket. Stämmer det?
'Bounce back secondhand' är också plus. Till skillnad från min GS quartz som alltid träffar indexOtroligt fin även den! Det är ju så coolt att urtavlan ser endimensionell ut i låg vinkel! Kvartsverk och teflonolja samt att klockan överlever Marianergraven är topp tre bland alla plus på den modellen!
Håller med, det ser faktiskt riktigt coolt ut! Fördelen med din GS är att den drivs av en 9F62 vilket kanske är det bästa kvartsurverket där finns med dubbelslag på var sekund mm'Bounce back secondhand' är också plus. Till skillnad från min GS quartz som alltid träffar index
Sorry inte meningen att ändra din åsikt, ville bara höra om de var såHade glömt bort det, men det stämmer, torkade den rätt mycket. Blev ofta tex fingeravtryck på claspen.
Funderade på en svart Sinn igen men nu blir jag tveksam
Schysst läder. Skulle kunna tänka mig ett sånt fast svart till min 556i. Var är det ifrån?Det slår mig ibland hur otroligt perfekt den här klockan är för mig. Den är som designad för min smak.
Bilden inte från idag, bara en slump att datumet blev rätt, heh.
Det är från Geckota https://www.geckota.com/Schysst läder. Skulle kunna tänka mig ett sånt fast svart till min 556i. Var är det ifrån?
Läcker! Vad är det för ref?Blev inspirerad att fota innan. Det blir nog en tur i skogen med ungarna framåt eftermiddagen, jag hoppas att jag kan få med lite fina Sinn-bilder hem då!
Jag tror ref.nr är 103.150Läcker! Vad är det för ref?
Jag tror du behöver flippa den där snart