• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Snorkallt även i eftermiddag, trots att man kom undan blåsten lite i skogen.
_DSC2669.JPG
_DSC2684.JPG

De borde inte slutat med den, hade gärna sett den som en normal klocka i deras sortiment och inte bara limited edition. Galet snygg!
Lite extra kul att en verkligt annorlunda modell är limited, tycker jag. Annars brukar det vara någon färg eller en någon tryckt detalj på tavlan som skiljer. Men det är ju lätt att tycka när man har en :D

Bravo!
Fasen.. jag sitter och funderar på att köpa länken till min för jag var såklart dum nog att inte köpa den. Den ser ju så bra ut på länk ...

(Själv tycker jag den ser sanslöst bra ut på bild :D)

Jag gillar länken också, men jag måste klaga på något så är det nog spännet som känns billigast. Och jag hade även sett att den inte hade AR coating på båda sidor. Men man kan inte få allt, och annars är det ju en toppenklocka! :)

(Ps. Funderar på att komplettera med den andre länken. Eller varför inte ett gummi. Hmm :D)

Jag gillar länken också, men jag måste klaga på något så är det nog spännet som känns billigast. Och jag hade även sett att den inte hade AR coating på båda sidor. Men man kan inte få allt, och annars är det ju en toppenklocka! :)

(Ps. Funderar på att komplettera med den andre länken. Eller varför inte ett gummi. Hmm :D)
Jag har hört flera tycka att länkens lås är en svag punkt. Jag har haft 4 stycken och tycker den är helt ok. Hade kanske sett att det var button deployment då jag föredrar det, men annars tycker jag det är helt ok kvalitet på det. :)

Dubbel AR har jag hört ska kunna göra att ytan repas, vilket såklart är onödigt när det ändå är safirglas på för att man INTE ska få repor. Inte råkat ut gör det själv (än) och hoppas slippa det. Vore trist. Man får försöka "ta bort" hela AR-coatingen på ovansidan då? Känns lite läskigt om man ska blanda in någon form av lösningsmedel eller så.

Hmm, jag har hela tiden förstått det som att den HAR AR på båda sidor. Jag har faktiskt en del mini-repor på glaset (många troligen till följd av korkad användning av ett sladdrigt MN-strap... long story). Men de syns bara i ganska specifikt och skarpt ljus.

Har också hört det där med spännet förr. Som hyfsad nybörjare i klockor (har i alla fall inte ägt så många) så har jag faktiskt aldrig ägt en länk av något slag så jag har själv ingen referenspunkt.
(men fine-länken tycker jag är ful ;))

Hmm, jag har hela tiden förstått det som att den HAR AR på båda sidor. Jag har faktiskt en del mini-repor på glaset (många troligen till följd av korkad användning av ett sladdrigt MN-strap... long story). Men de syns bara i ganska specifikt och skarpt ljus.

Har också hört det där med spännet förr. Som hyfsad nybörjare i klockor (har i alla fall inte ägt så många) så har jag faktiskt aldrig ägt en länk av något slag så jag har själv ingen referenspunkt.
(men fine-länken tycker jag är ful ;))
Det stämmer att Sinn kör antireflexbehandling på båda sidor av sina safirglas, vilket gör att glaset kan uppvisa repor, vilket då egentligen är repor i antireflexbehandlingen.

Tillbaka
Topp