• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Har läst tidigare i denna tråd att den måste skickas till Sinn (Tyskland) för batteribyte. Men det kanske har ändrats?
Nej, efter rengöring och batteribyte ska den trycktestas. Det djupet den klarar kan ingen annan trycka, skulle jag tro. Den behöver komma till Frankfurt.
Utan att veta skulle jag tippa på ca 8 veckor.

Nej, efter rengöring och batteribyte ska den trycktestas. Det djupet den klarar kan ingen annan trycka, skulle jag tro. Den behöver komma till Frankfurt.
Utan att veta skulle jag tippa på ca 8 veckor.
Galet! Borde kunna gå snabbare, kan jag tycka. Ska vara om de har längre nu pga rådande omständigheter, men att ha två månader annars är snudd på absurt!

Gällande färgampullen vissa modeller är utrustade med, någon här som varit med om ett live fukt scenario?

Gällande färgampullen vissa modeller är utrustade med, någon här som varit med om ett live fukt scenario?
Färg och färg. Det är kopparsalt som blir blåare ju mer fukt det tagit upp. Man hade rent krasst kunnat ha vanligt salt i eftersom även det tar upp fukt effektivt, men då får man ju ingen smidig indikation på när det är mättat :)

Senast ändrad:
Önskar er alla en trevlig helg i allmänhet och en syndig fredag i synnerhet!
:sinn::sinn::sinn:

IMG_20200417_124235.jpg

Kunde inte hålla mig så jag beställde ett svart Sinngummi med butterflylås till min 556i från Erikssons idag.
Så nu tar den olidliga väntan vid :D
Nån som äger ett och har lust att slänga in nån bild måntro?

Tillbaka
Topp