• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

IMG_20200501_165613.jpg
Fascineras fortfarande över hur svart urtavlan är på 556, den är verkligen SVART.

Härligt när man kommer på dottern med att sitta och läsa en bok för "arga sälen" i fåtöljen och när man frågar vad det är för bok så svarar hon att det är en bok om fina klockor som hon vill ha. Stolt pappa! :D
PSX_20200501_183036.jpg

Kan jag få boken..? Nej! :pirate: Det är tydligen hennes nu. :rolleyes:
PSX_20200501_183059.jpg

Härligt när man kommer på dottern med att sitta och läsa en bok för "arga sälen" i fåtöljen och när man frågar vad det är för bok så svarar hon att det är en bok om fina klockor som hon vill ha. Stolt pappa! :D
PSX_20200501_183036.jpg

PSX_20200501_183059.jpg
Jag har den också. Väldigt fina bilder. :)

Kul med arga sälen. Visat den för frun, men den är tydligen inte tillräckligt fin. :/

PSX_20200501_183036.jpg

PSX_20200501_183059.jpg
Haha, rart!

Ja, väldigt trevlig bok att sitta och bläddra i tycker jag. :) Sälen är ju kanon, hur mjuk som helst och dottern gillar den. :D

Man måste ju lura ner dem i träsket tidigt...
Haha, det kommer stå dig dyrt i längden! Med födelsedagspresenter, examenspresenter och allt vad det kan bli! :D

PSX_20200501_183036.jpg

PSX_20200501_183059.jpg

Så gulligt :) Den här är ju bara 28mm, så det är bara att beställa...passar snart :)

456_TW70_WG.jpg

Ja, riktigt fina blåa toner i tavlan! :) Tackar, kunde inte vara mera nöjd.

Jag minns när 104 I B kom och jag var hos Erikson och provade den och den grå tavlan som kom samtidigt. Uppskattade att sunbursteffekten inte var så framträdande och att den skiftade mellan sunburstblå, solid blå och svart beroende på ljus och vinkel. En riktigt bra tavla!

Testar grönt gummi, känns mer hemma än det vita. Även om det vita är bra så känns detta mer tool. Som sig bör på denna klocka.
IMG_20200502_123900_304.jpg

IMG_20200501_100929_861.jpg

Det gröna var en favorit på min U1. Köpte det vita, men hann inte testa det innan jag sålde. Däremot tror jag att det passar bättre till U2/UX då det lirar bättre ihop med visarna. Tycker att det ser riktigt sommarkrispigt ut :)

Det gröna var en favorit på min U1. Köpte det vita, men hann inte testa det innan jag sålde. Däremot tror jag att det passar bättre till U2/UX då det lirar bättre ihop med visarna. Tycker att det ser riktigt sommarkrispigt ut :)
Håller med dig, ser riktigt fräscht ut till sommaren med vitt. Men nu är det grått och blött ute så grönt får tjänstgöra tills solen tittar fram :cool:

Håller med dig, ser riktigt fräscht ut till sommaren med vitt. Men nu är det grått och blött ute så grönt får tjänstgöra tills solen tittar fram :cool:
Gläder mig att du planerar för sommaren tillsammans med U2:an, det är den värd :)
Nu har du ju också investerat i både spänne och gummin så de måste ju hinna med att skrivas av ;)

Senast ändrad:
Hur är det med spänne. Är det något nytt som gör att du har microjustering på gummi alltså? Frågan är egentligen: Är det standard "nu" eller har du köpt något spec?
Oklart faktiskt, kan inte svara på det. Det jag fick sagt till mig är att det är det "nya" spännet. Kanske blir standard eller är det redan. Känns rimligt så iaf. Precis, det har justeringsmöjlighet i låset, kolla ett par inlägg bakåt så visade jag hur det fungerar.

Oklart faktiskt, kan inte svara på det. Det jag fick sagt till mig är att det är det "nya" spännet. Kanske blir standard eller är det redan. Känns rimligt så iaf. Precis, det har justeringsmöjlighet i låset, kolla ett par inlägg bakåt så visade jag hur det fungerar.
Jo såg det, mycket användbart. Saknar det så vitt jag vet på min UX ifrån Juni -18 därför jag frågade :)

Gillar verkligen modellen, och det finns många versioner jag gärna skulle vilja äga. Den absolut första med Navitimer på tavlan, 903 med Lemania-verket, 24-timmarsversionen och den limiterade Pazzo med fantastiska gula detaljer.
903 är fina, har också funderat på en 24h, men mest på en klassik med uppochnervänd månfas :hungry: och Lemania 1883. Limiterad till 300, tycker inte man ser dom ofta på C24 tyvärr.
Polish_20200503_104355120.png

903 är fina, har också funderat på en 24h, men mest på en klassik med uppochnervänd månfas :hungry: och Lemania 1883. Limiterad till 300, tycker inte man ser dom ofta på C24 tyvärr.
Polish_20200503_104355120.png

Ja, den är också riktigt bra men brukar kosta en hel del när de väl dyker upp. Det ligger en H4 på C24 för ca 50´ men galet pris från amerikansk handlare.
Fascinerande hur Classic och H4 kan ha helt olika uttryck gällande vintage/modernitet. För mig kan H4 inte misstas för annat än en modern kronograf medan Classic med lätthet skulle kunna vara vintage.

Skärmavbild 2020-05-03 kl. 11.40.50.png

Tillbaka
Topp