• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Så! Har kommer senaste tillskottet, EZM 7! En inte allt för vanlig Sinn, inte heller allas kopp te kanske men jag gillar den mycket.
Snart semester så då får jag sätta mig och plugga skalor :)
IMG_20200505_164126_289.jpg

IMG_20200505_164216_691.jpg

Grattis till en fantastisk duo! Man blir glad redan av färgerna på ezm 7, särskilt i kombo med att den tegimenterad etc. Var hittar jag en pedagogisk genomgång av dess skalor?

Jo jag har förstått att det skall vara så, men så såg jag en bild på en tegmenterad Sinn där den såg rätt repig ut, och klockan var bara ett år, så det gjorde mig fundersam på om det var en engångsgrej eller lite mera utbrett. Här är det väl ändå ytan som härdas och inte som i tex Damasko där den härdas rätt igenom. (om jag minns rätt)

Hoppades såklart att bilden var en gångsgrej men tänkte att det inte skadar att fråga hur andra upplevt sina klockor. :)
B71BC72A-31A5-4034-88BB-7ED72ECAE59D.jpeg

Många av er som redan sett denna men en talande bild om hur bra skydd det är. Glaset repat som synes men knappt ett märke på ringen. Slogs med en sten och bezeln vann:D

Så! Har kommer senaste tillskottet, EZM 7! En inte allt för vanlig Sinn, inte heller allas kopp te kanske men jag gillar den mycket.
Snart semester så då får jag sätta mig och plugga skalor :)
IMG_20200505_164126_289.jpg

IMG_20200505_164216_691.jpg

Tydligen samma gummi som U2an!
IMG_20200505_171717_770.jpg

Grym! Hur känns den på handleden? Den är ju några millimeter tunnare än U2. Kul att jag tänkte på dig direkt när jag såg att Chrisse lagt ut den på köp&sälj :)

Grattis till en fantastisk duo! Man blir glad redan av färgerna på ezm 7, särskilt i kombo med att den tegimenterad etc. Var hittar jag en pedagogisk genomgång av dess skalor?
Tack så mycket! Visst är det så, något annorlunda och lite färg blir man bara glad av :) Oklart, gissar på Sinns hemsida. Ska sätta mig ner senare och läsa på lite.

Grym! Hur känns den på handleden? Den är ju några millimeter tunnare än U2. Kul att jag tänkte på dig direkt när jag såg att Chrisse lagt ut den på köp&sälj :)
Tack stålis! Den är endast 12mm hög om jag minns rätt, ligger skönt på handleden. Med gummit blev det ännu bättre! Blev glad att det var samma som till U2an, hade inte en aning innan jag gjorde en chansning och testade.

Det måste varit meningen, med andra ord. Sinn-guden kan ej ha fel :)

Många av er som redan sett denna men en talande bild om hur bra skydd det är. Glaset repat som synes men knappt ett märke på ringen. Slogs med en sten och bezeln vann:D
Undrar vad som hade hänt om den inte haft PVD coatingen utan bara tegimenterat stål. Det är ju märkligt att den där andra klockan har fått sandblästringen blanksliten på bara ett år. Kanske skulle satsa på en av deras PVD klockor istället trots att jag egenligen inte gillar svarta klockor.

Men jäklar! Men sinn är ju kända för att ha grymma ringar. Synd märken men allt går att lösa. Rätta mig om jag har fel, men sinn har väl gjort så att ringen nästan aldrig ska ta stryk vid ev skador?

Hemma på länk, skönast på gummi. Vad föredrar folket?
IMG_20200505_200245_307.jpg
Länk är bäst! Kör endast nato på min 857 UTC nu när jag bygger altan då det blev lite oskönt att jobba och bära tungt med länken på. När altan är klar blir det länk igen :)

Edit: betydligt roligare med en bild också!
IMG_20200505_202307-01.jpeg

Någon undrade över tegimenteringen. Jag har inte haft klockan länge men brukspår syns på vridning och AR i glaset men ingenting på boett och knappt på länken heller.
IMG_20200505_204621.jpg
IMG_20200505_204555.jpg

Senast ändrad:
Tycker att modellen gör sig väldigt bra på länk. Men skulle vara kul att se den på det vita gummit :)
Ska testa det vita senare, blir somrigt om inte annat :)
Länk, röstar jag på. Men jag föredrar det mesta på länk. :)
Håller med, även jag faller alltid tillbaka till länk förr eller senare :)
Länk är bäst! Kör endast nato på min 857 UTC nu när jag bygger altan då det blev lite oskönt att jobba och bära tungt med länken på. När altan är klar blir det länk igen :)

Edit: betydligt roligare med en bild också!
IMG_20200505_202307-01.jpeg

Någon undrade över tegimenteringen. Jag har inte haft klockan länge men brukspår syns på vridning och AR i glaset men ingenting på boett och knappt på länken heller.
IMG_20200505_204621.jpg
IMG_20200505_204555.jpg
Den där är riktigt bra! Sant, vissa situationer kräver annat än länk. Iallafall på dessa ur som blir att väga en del.
Länk alla dagar. Borstad H-länk är kanon!
Enig :)
Det självklara svaret torde vara länk, men jag misstänker att den där udda fågeln kan överraska.
Tror det är lite nyhetens behag, köpte nyligen gummit. Länk är alltid att föredra.

Tack för alla åsikter, alltid kul att höra vad andra tycker! Länken åker nog på snart igen.

Skitfin! Både jättetoolig och samtidigt lite...lekfull med alla färger. Sen gillar jag verkligen Sinns flieger-händer också. Och jag säger nog också länk.
Tack! Länken åkte på igen. Blir himla schysst med den tegimenterade länken, något mörkare i nyans.
Grym den där! Rasta-Sinn som antagligen är det somrigaste de har att erbjuda. Snyggast på länk men förmodligen skönast (och fortfarande snygg) på gummi.
Bob Marley vrider sig i graven av avund just nu :)

Tillbaka
Topp