Jag tyckte först att röd var ett givet köp, men börjar mer och mer gilla den klassiska vita sekundvisarenVilken röstar ni på? Vit eller röd sekundvisare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tyckte först att röd var ett givet köp, men börjar mer och mer gilla den klassiska vita sekundvisarenVilken röstar ni på? Vit eller röd sekundvisare?
Finns det någon 910 anniversary på forumet?
Alla de där är fina.Också jättebra inspel. Kanske skulle ha som komplement till sommaren. Erikson har svart, blå, röd och vit hemma. Vlika funkar bäst? Rött lite sådär väl?
Alla de där är fina.
Svart är tool.
Vitt är stekigt.
Rött är också lite stekigt men också lite mer flärd.
Grönt ser friluftsaktigt ut.
Blått har jag inte fattat alls.
Själv har jag sv, vit, röd. Men vill komplettera med grönt.
Vit, föredrar det rent monokroma och de oändliga bandbytarmöjligheterna det medför.Vilken röstar ni på? Vit eller röd sekundvisare?
Visst är det kul, i våran prestigelösa lilla ankdammGillar att det är så mycket action i Sinn-tråden.
Har för övrigt fortfarande länken symmetrisk. Tycker det funkar rätt bra för mig!
Stämmer! Han har den kvar men har använt den väldigt lite. Han är nöjd med klockan som sådan men känner att den kanske inte riktigt är rätt för honom just. Så tyvärr ligger den mest i lådan tror jag. Han skulle säkert kunna tänka sig att sälja om någon är sugen. Tror den är mer eller mindre i nyskick. En av Sinns snyggaste modeller tycker jag själv men kronografer är inte min bag dock.Så vitt jag vet inte mer än att @Bezelman hjälpte en kompis med köp av en från Erikson. Skulle vara kul med en uppdatering om han känner sig nöjd nu när det har passerat lite tid
Många som brukar tycka det har jag sett. Hur gör du?Helvete vad trixigt det var att byta bandet. Tog typ 1h med många svordomar. Föredrar nog detta framför det vita...
Stämmer! Han har den kvar men har använt den väldigt lite. Han är nöjd med klockan som sådan men känner att den kanske inte riktigt är rätt för honom just. Så tyvärr ligger den mest i lådan tror jag. Han skulle säkert kunna tänka sig att sälja om någon är sugen. Tror den är mer eller mindre i nyskick. En av Sinns snyggaste modeller tycker jag själv men kronografer är inte min bag dock.
Redan skaffat gummit?Helvete vad trixigt det var att byta bandet. Tog typ 1h med många svordomar. Föredrar nog detta framför det vita...
Det vita funkade inte tycker jag. Kan inte sätta fingret på varför riktigt... Det svarta är bra men jag upplever klockan ”bulkigare” men iofs något lättare på gummi. Det svarta gummit framhäver tavlan mer - lite ”pop” liksom. Lite tveksam till den nya mikrojusteringen - känns lite instabil på något sätt men Sinn har säkert tänkt igenom detta. Dock är ju länken sjukt bra också. Kanske borde ha en U som alltid sitter på länk. Gillar verkligen SDR btw.Redan skaffat gummit?
Vad tycker du så långt?
Många som brukar tycka det har jag sett. Hur gör du?
Antar att det är att få i nytt som är svårt.
Jag brukar sätta stiftet lite offset åt ena hållet, trycka in den sidan som är kortast utstick på mellan bandhornen, hålla fast det med tummen och sen pressa in andra sidan av stiftet med med Bergeon 6767f-verktyget. Smack, så är det på plats. Oftast kanske 5 min totalt, från start demontering till färdigmonterat.
Vilken röstar ni på? Vit eller röd sekundvisare?
Har samma på min 857 UTC så vet vad du menarVisst är den det, något annorlunda helt klart Gillar den mörkare nyansen på länken som kommer med tegimenteringen.
Ja det är väl en av anledningarna att jag inte gillar kronografer. Den andra är att dom blir känsligare o dyrare att serva. Och jag tycker denna liksom flera av Sinns kronografer är lite väl höga för att jag ska kunna tänka mig ett köp. Men jäklar vad snygg den är och rattrapante är ju inte vanligt i prisklassen heller så jäkligt cool klocka är det!Jag hade gärna ägt den om jag hade haft pengarna. Ruggigt cool spec för de pengarna. Älskar de svarta indexen! Hade iofs gärna sett att den var någon lägre. Som många klockor från Sinn även i FFD-serien är de något för tjocka för klocktypen enligt mig.
https://uhrforum.de/threads/sinn-u1...chnung-im-full-set-stahl-3x-kautschuk.423886/Sinn har verkligen lyckats göra DIN8330-märkningen stealthig. Knappt synlig, grå eller vit/silvrig beroende på vinkel.
https://www.sinn.de/en/DIN_8330.htm
Ja det är väl en av anledningarna att jag inte gillar kronografer. Den andra är att dom blir känsligare o dyrare att serva. Och jag tycker denna liksom flera av Sinns kronografer är lite väl höga för att jag ska kunna tänka mig ett köp. Men jäklar vad snygg den är och rattrapante är ju inte vanligt i prisklassen heller så jäkligt cool klocka är det!
Den här har ni aldrig sett förut!
Nja... Det enda färgglada jag gillar med U1 är den svarta vridringen på sdr.@Moorflax drömklocka. Han älskar alla färgglada U1
Ja och är det inte så att den vanliga 556A är bättre än den nya med röda sekundvisaren? Jag tycker nog faktiskt det.Den är så bra så man blir lika glad av varje ny bild
Är benägen att hålla medJa och är det inte så att den vanliga 556A är bättre än den nya med röda sekundvisaren? Jag tycker nog faktiskt det.
Vilken rolig! En bukett av visare.Wrist presence