Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag gillar färgen jättemycket men är liiiiite anti att det är lysmassa, haha.Den här står högt upp på önskelistan av de modernare referenserna. 656 L, limiterad till 300ex och supercool.
Jag gillar färgen jättemycket men är liiiiite anti att det är lysmassa, haha.
Då fick Ezm7 vandra vidare och lämna sin(n) vän ensam. Grattis till köparen!
Besökte Erikson Urhandel idag och provade lite olika ur. Fick med mig en huge Sinn kalender hem
En väldigt tillmötesgående och trevlig personal i butiken må jag säga. Stor hiss.
Som gammal Breitlingfanatiker så gillar jag verkligen dna dragen från NavitimerIntryck från respektive modell? Alltid kul att höra vad andra tycker
Som gammal Breitlingfanatiker så gillar jag verkligen dna dragen från Navitimer
Inte vad jag kunde se. Fantastiskt fin den där. Jag är svag för blå tavlor
Jag fick höra från Katrin när du hade gått från Erikson att det där var en riktig klocksnackare från forumetEn rejäl kalender det här
Jaha var det du! Ja verkligen!Jag fick höra från Katrin när du hade gått från Erikson att det där var en riktig klocksnackare från forumet
Fasiken, vi skulle ha skakat tass!
Det var jag som kom in i butiken och hängde vid disken.
Kul!Äntligen ska jag köpa en 356, men har vääääldigt svårt att bestämma mig för blästrad eller halvpolerad. Den blästrade kan se så sjukt olik ut på bilder. Här kommer två snabba från köp-och-sälj:
Alla tycker olika om saker givetvis, men jag tycker den ser ganska tråkig och platt ut i bild 1, medans i bild 2 tycker jag den ser kalas ut. Så ni som har blästrat, hur upplever ni er klocka? Som 1 eller som 2?
Tack för dina tankar! Jag var kanske lite otydlig, men det är den blästrade på båda bilderna!Kul!
Bra läge att komma till skott nu.
Jag säger, utan att ha hållit i dem, alternativ 2.
Varför? Två anledningar tänker jag.
Dels beroende på att den är mer civil och förmodligen blir klädsam vid fler tillfällen än den blästrade.
Dels beroende på att jag tror att den kommer att stå sig bättre och åldras finare än den blästrade. En blästrad yta blir också schleten med tiden. Men den lär vara svårare att få liv i än den som är lite slätare, och därmed mer tacksam att jobba med.
Äntligen ska jag köpa en 356, men har vääääldigt svårt att bestämma mig för blästrad eller halvpolerad. Den blästrade kan se så sjukt olik ut på bilder. Här kommer två snabba från köp-och-sälj:
Alla tycker olika om saker givetvis, men jag tycker den ser ganska tråkig och platt ut i bild 1, medans i bild 2 tycker jag den ser kalas ut. Så ni som har blästrat, hur upplever ni er klocka? Som 1 eller som 2?
Aha, jag som tyckte att de såg olika ut i ytanTack för dina tankar! Jag var kanske lite otydlig, men det är den blästrade på båda bilderna!
Det mesta blir ju rätt platt och tråkigt i starkt solljus iof. Men jag håller med att den är lite tråkigare än den satinerade varianten.
Edit: OCH på bild två verkar den ju ha den satinerade länken?
Var inne hos Eriksons nu på förmiddagen och klämde på några Sinn. Är rätt säker att jag såg både svart och blå 903Inte vad jag kunde se. Fantastiskt fin den där. Jag är svag för blå tavlor
Det är inte fel modell koppar är snyggtSom jämförelse ser den bprstade ut så här (ignorera att det är fel modell):
Skicka den till mig iställetJag funderade på att skicka denna på service då kronan känns lite sådär. Jag kunde inte hålla mig längre utan plockade fram den ändå
Jag funderade på att skicka denna på service då kronan känns lite sådär. Jag kunde inte hålla mig längre utan plockade fram den ändå