• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Då fick Ezm7 vandra vidare och lämna sin(n) vän ensam. Grattis till köparen!
IMG_20200514_132216_028.jpg

Äntligen ska jag köpa en 356, men har vääääldigt svårt att bestämma mig för blästrad eller halvpolerad. Den blästrade kan se så sjukt olik ut på bilder. Här kommer två snabba från köp-och-sälj:

20180914_142404-jpg.912011

b9cdf210-9482-4e42-9f8d-298a875ef78f-jpeg.1354579

Alla tycker olika om saker givetvis, men jag tycker den ser ganska tråkig och platt ut i bild 1, medans i bild 2 tycker jag den ser kalas ut. Så ni som har blästrat, hur upplever ni er klocka? Som 1 eller som 2?

Äntligen ska jag köpa en 356, men har vääääldigt svårt att bestämma mig för blästrad eller halvpolerad. Den blästrade kan se så sjukt olik ut på bilder. Här kommer två snabba från köp-och-sälj:

Alla tycker olika om saker givetvis, men jag tycker den ser ganska tråkig och platt ut i bild 1, medans i bild 2 tycker jag den ser kalas ut. Så ni som har blästrat, hur upplever ni er klocka? Som 1 eller som 2?
Kul!
Bra läge att komma till skott nu.
Jag säger, utan att ha hållit i dem, alternativ 2.
Varför? Två anledningar tänker jag.
Dels beroende på att den är mer civil och förmodligen blir klädsam vid fler tillfällen än den blästrade.
Dels beroende på att jag tror att den kommer att stå sig bättre och åldras finare än den blästrade. En blästrad yta blir också schleten med tiden. Men den lär vara svårare att få liv i än den som är lite slätare, och därmed mer tacksam att jobba med.

Kul!
Bra läge att komma till skott nu.
Jag säger, utan att ha hållit i dem, alternativ 2.
Varför? Två anledningar tänker jag.
Dels beroende på att den är mer civil och förmodligen blir klädsam vid fler tillfällen än den blästrade.
Dels beroende på att jag tror att den kommer att stå sig bättre och åldras finare än den blästrade. En blästrad yta blir också schleten med tiden. Men den lär vara svårare att få liv i än den som är lite slätare, och därmed mer tacksam att jobba med.
Tack för dina tankar! Jag var kanske lite otydlig, men det är den blästrade på båda bilderna!

Det mesta blir ju rätt platt och tråkigt i starkt solljus iof. Men jag håller med att den är lite tråkigare än den satinerade varianten.

Edit: OCH på bild två verkar den ju ha den satinerade länken?

Tack för dina tankar! Jag var kanske lite otydlig, men det är den blästrade på båda bilderna!
Aha, jag som tyckte att de såg olika ut i ytan :oops:
Hur som helst upplever jag det svårare att vårda en blästrad yta än en borstad/polerad. Battlescars bildas på bägge ytorna, blästrad sväljer mer men är svårare att återställa snyggt för de flesta. Om man är sån lagd, förstås.

Edit: nä nu får jag nog stå på mig. Den undre är ju borstad (randig). Den övre är blästrad (prickig).

Jag funderade på att skicka denna på service då kronan känns lite sådär. Jag kunde inte hålla mig längre utan plockade fram den ändå :D
20200515_113523.jpg

Det är ett väldigt kort moment på kronan på mitt ex om det är vad som känns konstigt. Tror att det är precis som det ska vara.
Kul att vi har identiska versioner, din råkar inte vara Fulda-märkt på baksidan också?

Tillbaka
Topp