Ni med läder på era 103r får mer än gärna kasta upp lite bilder, sugen på ett och går i tankarna på ett racingläder tror jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snygg duo, nu behöver du bara en U50För någon månad sedan hade jag ingen, nu har jag två och förstår inte vad jag pysslat med tidigare
Tackar! Haha har haft siktet på u1 men tänkt att den är för stor så det är inte omöjligtRiktigt snygg duo, nu behöver du bara en U50
Det ser ut som ett canvasband, inte helt osannolikt att det är ett Cordura från Hadley-Roma som tex finns via denna länk: https://klocksnack.se/threads/cordura-canvasband-från-hadley-roma.129041/Åhoj! Vad kan ett sådant litet trevligt band heta månne?
Det ser ut som ett canvasband, inte helt osannolikt att det är ett Cordura från Hadley-Roma som tex finns via denna länk: https://klocksnack.se/threads/cordura-canvasband-från-hadley-roma.129041/
Ni med läder på era 103r får mer än gärna kasta upp lite bilder, sugen på ett och går i tankarna på ett racingläder tror jag
Äntligen ska jag köpa en 356, men har vääääldigt svårt att bestämma mig för blästrad eller halvpolerad. Den blästrade kan se så sjukt olik ut på bilder. Här kommer två snabba från köp-och-sälj:
Alla tycker olika om saker givetvis, men jag tycker den ser ganska tråkig och platt ut i bild 1, medans i bild 2 tycker jag den ser kalas ut. Så ni som har blästrat, hur upplever ni er klocka? Som 1 eller som 2?
Mitt favoritband till min 103 är ett racingband från Heuer Time som är nytt men tillverkat efter en gammal modell. Är speciellt förtjust i att det bara är en hälla och det skulle passa lika bra på din plexi-103 som ju osar vintage som på min äldre. Om jag inte minns helt fel är priset ca 50€ inkl frakt.
http://www.heuertime.com/index.php?lang=eng&p=home
Inget racing men ändå...
Hej och välkommen! Vilken har du beställt?Jeg har nettopp registrert meg på forumet deres. Bestilte en ny Sinn fra norsk forhandler i går, og gleder meg til å legge ut bilde her når den kommer. Sinn-tråden er veldig trivelig å lese, og det er mange utrolig flotte klokker å se her
Takk for velkomsten.Hej och välkommen! Vilken har du beställt?
Jeg har nettopp registrert meg på forumet deres. Bestilte en ny Sinn fra norsk forhandler i går, og gleder meg til å legge ut bilde her når den kommer. Sinn-tråden er veldig trivelig å lese, og det er mange utrolig flotte klokker å se her
Väntetid är det värsta! Men superhäftig klocka!Takk for velkomsten.
Det ble en Sinn 903 St B E på blå skinnreim. Er litt leveringstid, så får den kanskje om en måneds tid. Gleder meg virkelig
Takk skal du ha for velkomstenVälkommen till tråden Hur skulle du säga att Sinn står sig i Norge? I Sverige är det än så länge ett WIS-märke skulle jag vilja påstå även om det så klart är en och annan som köper utan att ha koll på märket. Den blå 903 är grymt bra så stort grattis!
Ja, ventetiden er lang, men gleder meg å se på bilder enn så lengeVäntetid är det värsta! Men superhäftig klocka!
Takk skal du ha for velkomsten
Jeg har inntrykk av at det ikke er så mange Sinn i omløp i Norge, men har også inntrykk av at merket nyter stor respekt blant entusiaster. Jeg er medlem av et klokkeforum i Norge, men desverre liten aktivitet i Sinn-tråden der. Veldig hyggelig aktivitet her
Jeg er enig med deg i at prisene er høyere på brukte klokker i Norge enn i Sverige. Nyprisen er også høyere, så det henger vel sammen.Jag har inte följt Sinn-tråden på Tidssonen så noga, men det brukar komma ut en del Sinn till salu på köp&sälj. En helt ovetenskaplig spaning ger vid handen att andrahandspriserna ligger en bit högre än i Sverige dock. Men kul om våra norska Sinn-kusiner hittar hit
Tål postas igen
sugen på något nytt skinn, några tips?
Åhoj! Vad kan ett sådant litet trevligt band heta månne?
Snyggt, kan nog bli ett ”vanligt” läder också
Canvas från Eulit. Är följsamt och mysigt, finns hos strapped.se
Då antar jag att det är modellen "latte"? Lite skillnad på färgen på din bild och på hemsidan kan jag tycka. Skulle du säga att din bild återger färgen korrekt?
https://strapped.se/produkt/eulit-canvas/