• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ni med läder på era 103:eek:r får mer än gärna kasta upp lite bilder, sugen på ett och går i tankarna på ett racingläder tror jag:)

För någon månad sedan hade jag ingen, nu har jag två och förstår inte vad jag pysslat med tidigare:)
761CBFD7-FDED-41B3-A2FE-4A9B25A0E4B9.jpeg
Riktigt snygg duo, nu behöver du bara en U50 :D

Ni med läder på era 103:eek:r får mer än gärna kasta upp lite bilder, sugen på ett och går i tankarna på ett racingläder tror jag:)

Mitt favoritband till min 103 är ett racingband från Heuer Time som är nytt men tillverkat efter en gammal modell. Är speciellt förtjust i att det bara är en hälla och det skulle passa lika bra på din plexi-103 som ju osar vintage som på min äldre. Om jag inte minns helt fel är priset ca 50€ inkl frakt.

http://www.heuertime.com/index.php?lang=eng&p=home

IMG_20190101_135539.jpg
fullsizeoutput_1a02.jpeg
fullsizeoutput_1a03.jpeg

Senast ändrad:
Äntligen ska jag köpa en 356, men har vääääldigt svårt att bestämma mig för blästrad eller halvpolerad. Den blästrade kan se så sjukt olik ut på bilder. Här kommer två snabba från köp-och-sälj:

20180914_142404-jpg.912011

b9cdf210-9482-4e42-9f8d-298a875ef78f-jpeg.1354579

Alla tycker olika om saker givetvis, men jag tycker den ser ganska tråkig och platt ut i bild 1, medans i bild 2 tycker jag den ser kalas ut. Så ni som har blästrat, hur upplever ni er klocka? Som 1 eller som 2?

Vet inte om nån kanske länkade den här videon redan, men den får ju den blästrade att se riktigt saftig ut!

Jeg har nettopp registrert meg på forumet deres. Bestilte en ny Sinn fra norsk forhandler i går, og gleder meg til å legge ut bilde her når den kommer. Sinn-tråden er veldig trivelig å lese, og det er mange utrolig flotte klokker å se her:)

Jeg har nettopp registrert meg på forumet deres. Bestilte en ny Sinn fra norsk forhandler i går, og gleder meg til å legge ut bilde her når den kommer. Sinn-tråden er veldig trivelig å lese, og det er mange utrolig flotte klokker å se her:)

Välkommen till tråden :) Hur skulle du säga att Sinn står sig i Norge? I Sverige är det än så länge ett WIS-märke skulle jag vilja påstå även om det så klart är en och annan som köper utan att ha koll på märket. Den blå 903 är grymt bra så stort grattis!

Välkommen till tråden :) Hur skulle du säga att Sinn står sig i Norge? I Sverige är det än så länge ett WIS-märke skulle jag vilja påstå även om det så klart är en och annan som köper utan att ha koll på märket. Den blå 903 är grymt bra så stort grattis!
Takk skal du ha for velkomsten:)
Jeg har inntrykk av at det ikke er så mange Sinn i omløp i Norge, men har også inntrykk av at merket nyter stor respekt blant entusiaster. Jeg er medlem av et klokkeforum i Norge, men desverre liten aktivitet i Sinn-tråden der. Veldig hyggelig aktivitet her:)

Takk skal du ha for velkomsten:)
Jeg har inntrykk av at det ikke er så mange Sinn i omløp i Norge, men har også inntrykk av at merket nyter stor respekt blant entusiaster. Jeg er medlem av et klokkeforum i Norge, men desverre liten aktivitet i Sinn-tråden der. Veldig hyggelig aktivitet her:)

Jag har inte följt Sinn-tråden på Tidssonen så noga, men det brukar komma ut en del Sinn till salu på köp&sälj. En helt ovetenskaplig spaning ger vid handen att andrahandspriserna ligger en bit högre än i Sverige dock. Men kul om våra norska Sinn-kusiner hittar hit :)

Jag har inte följt Sinn-tråden på Tidssonen så noga, men det brukar komma ut en del Sinn till salu på köp&sälj. En helt ovetenskaplig spaning ger vid handen att andrahandspriserna ligger en bit högre än i Sverige dock. Men kul om våra norska Sinn-kusiner hittar hit :)
Jeg er enig med deg i at prisene er høyere på brukte klokker i Norge enn i Sverige. Nyprisen er også høyere, så det henger vel sammen.

Ser eksempelvis at en Sinn 903 er NOK 5000 billigere hos Erikson ur, enn hos norsk forhandler. Erikson ur var meget behjelpelig med å sende til Norge, men etter litt betenkningstid fant jeg ut at det er lurest å kjøpe i Norge. Da får jeg de norske kjøpsrettighetene med meg. Når det er sagt, så virker Erikson ur til å være en seriøs og meget kundevennlig forhandler.

Tillbaka
Topp