Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok. Appropå 903, vad är det för funktion på kronan kl 10 ?Var inne hos Eriksons nu på förmiddagen och klämde på några Sinn. Är rätt säker att jag såg både svart och blå 903
Ok. Appropå 903, vad är det för funktion på kronan kl 10 ?
Vad är funktionen på den vita vridningen ?Den styr väl den inre vridringen?
Vad är funktionen på den vita vridningen ?
Räknesticka.Vad är funktionen på den vita vridningen ?
Fick ett oväntat sug efter en 356 Sa PILOT II efter @Rymdkatten inlägg ovan. Kan inte minnas att jag sett någon annan klocka med kopparurtavla utom Sjöö Sandström.
Tyvärr är 356 liten och tjock, måste nog till Eriksson och prova.
Någon som har en safir 356 och har kloka synpunkter?
Lite bilder stulna från www, safirglaset ser faktiskt mysigt ut.
Sjöö Sandström är ju trevliga Vill gärna att det ska hända något på tavlan tex som en 903 eller EZM7. "Cleana" klockor med svarta urtavlor tenderar jag snabbt att tröttna på och de flippas ganska snabbt, ändå köper jag nya svarta klockor, att man aldrig lär sigDet är ju ett väldigt vackert mönster på den tavlan. Jag har koppartavla till min Chronolink och det har varit en av de tavlor jag gillar mest. Det händer mycket framförallt när solen ligger på, dock tror dock att den är något mörkare i tonen än tavlan på 356.
Sorry för märkesharam
Skäms inte för det. Det är sunt!Sjöö Sandström är ju trevliga Vill gärna att det ska hända något på tavlan tex som en 903 eller EZM7. "Cleana" klockor med svarta urtavlor tenderar jag snabbt att tröttna på och de flippas ganska snabbt, ändå köper jag nya svarta klockor, att man aldrig lär sig
Sjöö Sandström är ju trevliga Vill gärna att det ska hända något på tavlan tex som en 903 eller EZM7. "Cleana" klockor med svarta urtavlor tenderar jag snabbt att tröttna på och de flippas ganska snabbt, ändå köper jag nya svarta klockor, att man aldrig lär sig
Hur upplevde du att 903 satt på handleden?Besökte Erikson Urhandel idag och provade lite olika ur. Fick med mig en huge Sinn kalender hem
En väldigt tillmötesgående och trevlig personal i butiken må jag säga. Stor hiss.
Stor för mig men det är nog för att jag är van vid betydligt mindre klockor nuförtiden.Hur upplevde du att 903 satt på handleden?
Här har du Eriksons lista iallafall. Borde inte skilja så mycket https://www.eriksonurhandel.se/originalbandlankar/sinn/Någon som har prislista tillgänglig på länkar direkt från Sinn?
Äntligen ska jag köpa en 356, men har vääääldigt svårt att bestämma mig för blästrad eller halvpolerad. Den blästrade kan se så sjukt olik ut på bilder. Här kommer två snabba från köp-och-sälj:
Alla tycker olika om saker givetvis, men jag tycker den ser ganska tråkig och platt ut i bild 1, medans i bild 2 tycker jag den ser kalas ut. Så ni som har blästrat, hur upplever ni er klocka? Som 1 eller som 2?
Hej Bullen! För att klargöra, då även jag har 356 som nästa på listan:När jag köpte min så var kriterierna blästrad och tysk dagskiva, tycker absolut att det är den råaste varianten.
Så är jag svag för ett bra plexi också, den borstade kommer med safir både fram och bak.
Har ju dock inte länken på min så det gör ju skillnaden mellan ytskikten mindre påtaglig.
Försöker få med lite vardagsslitage på bild, någon ding här och där, ser helt ok ut
vad man kan undvika är bandbyten på fyllan, repor med tunna vassa föremål funkar inte optimalt med blästrad
Tycker den andra bilden du la in ser borstad ut, definitivt länken iaf
Hej Bullen! För att klargöra, då även jag har 356 som nästa på listan:
1. Skiljer sig finishen på 356 och 356 Sa?
2. Vad är skillnaden på borstad, blästrad och satinerad? Både i utseende och (rep)tålighet?
3. Vilken finish har 556 I? Är det samma som vanliga 356?
Mvh,
Undraren
Fint! Den ÄR jäkligt speciell, det får man säga!Får inte nog av denna. Toppar allt jag haft tidigare, på alla sätt. Ursäkta spam med bilder i tråden, är bara så himla glad över den. Keeper är ett uttryck som känns urvattnat men detta är så nära just det jag kan komma. Skicket, titan, storleken, känslan, ovanlig, design, årsklocka, tickar alla boxar. Ha en trevlig helg alla i tråden.
Denna får nog stanna ett tag men skulle jag få hjärnsläpp ska jag ha dig i åtankeSkicka den till mig istället
Den är lite klurig att ställa tiden på. Det känns som att den glappar och man inte har liiiiite tryck på kronan på något konstigt vis. Nix, ingen Fulda-märkning. Däremot sitter plasten kvar på baksidan...Det är ett väldigt kort moment på kronan på mitt ex om det är vad som känns konstigt. Tror att det är precis som det ska vara.
Kul att vi har identiska versioner, din råkar inte vara Fulda-märkt på baksidan också?
Idag trillade samlingens andra Sinn in, riktigt mysig rackare
Den är lite klurig att ställa tiden på. Det känns som att den glappar och man inte har liiiiite tryck på kronan på något konstigt vis. Nix, ingen Fulda-märkning. Däremot sitter plasten kvar på baksidan...
Tackar! Ja rätt nöjd även om jag känner att detta bara är starten på sinnkarriären, finns ju en herrans massa kulGrattis! Klassisk och grym Sinn-duo du har nu
Testade på min nu. Upplever inget glapp när jag ska ställa tiden så det är nog bra om någon tar sig en titt på din. Men det är inte ens två fulla varv med kronan innan den är inskruvad, så men får vara noga med att verkligen se till att det blir tight. Fulda-märkningen är ju rätt så märklig egentligen. Som en reklamklocka för terrängdäck
Får inte nog av denna. Toppar allt jag haft tidigare, på alla sätt. Ursäkta spam med bilder i tråden, är bara så himla glad över den. Keeper är ett uttryck som känns urvattnat men detta är så nära just det jag kan komma. Skicket, titan, storleken, känslan, ovanlig, design, årsklocka, tickar alla boxar. Ha en trevlig helg alla i tråden.
Trevligt att höra, tack för det! Alltid kul att kunna bidra även om det bara är en bild eller "matnyttig" info. KS trevligaste tråd, utan tvivel.[Edit: tog bort text som låg och skräpade från mitt tidigare utkast.]
Be inte om ursäkt. Vågar påstå att vi alla är tacksamma varje gång Du delar med Dig.
När jag köpte min så var kriterierna blästrad och tysk dagskiva, tycker absolut att det är den råaste varianten.
Så är jag svag för ett bra plexi också, den borstade kommer med safir både fram och bak.
Har ju dock inte länken på min så det gör ju skillnaden mellan ytskikten mindre påtaglig.
Försöker få med lite vardagsslitage på bild, någon ding här och där, ser helt ok ut
vad man kan undvika är bandbyten på fyllan, repor med tunna vassa föremål funkar inte optimalt med blästrad
Tycker den andra bilden du la in ser borstad ut, definitivt länken iaf