• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tackar! Ser trevligt ut!
Frågan är hur bandet skulle te sig på en 103 st sa :)
Det här är samma band (färg latte) och färgen i den här bilden stämmer bra.
IMG_3391.jpg

Det blev ett omtänk i sista stund. 656 får sällskap av 103 IFR Ti istället för 103B. Behåller de mer tåliga framme medan pensionärerna får vila sig en stund i bankfacket :) Har även en Seagull 1963 som jag tänker variera med, men resten blir undanstoppat. Ser faktiskt fram mot att varva färre klockor ett tag.

pixlr_20200516220200877.jpg

Det blev ett omtänk i sista stund. 656 får sällskap av 103 IFR Ti istället för 103B. Behåller de mer tåliga framme medan pensionärerna får vila sig en stund i bankfacket :) Har även en Seagull 1963 som jag tänker variera med, men resten blir undanstoppat. Ser faktiskt fram mot att varva färre klockor ett tag.

pixlr_20200516220200877.jpg
En svært flott samling med nydelige klokker:)
Mine favoritter er kanskje 103 Ifr og 903 Lemania.

Börjar bli sugen på en Sinn 356 med akrylglas. Någon i tråden som har eller haft en och som kan ge lite omdöme?
Sett några reviews och en del "klagar" på kvalitén gällande "H-länken" och kanske speciellt gällande låset. Är det bättre att skippa länken och köra med läder?

155364864-origpic-2168b0.jpg

155364850-origpic-77bd25.jpg

EDIT: hade missat denna tråd: https://klocksnack.se/threads/har-lite-svårt-att-bestämma-mig-sinn-vs-longines-vs.132113/#post-3335080

Ja det har varit en del prat om just den på sistone även här i tråden ett par sidor bak! Också väldigt sugen. Jag hade tagit länken. H-länken är den enda sorts länk jag provat så har inte så mycket att jämföra med. Men jag gillar den starkt. Låset... jag kan förstå att folk tycker den känns lite si och sådär. Den har kanske inte riktigt samma gedigna känsla som resten av länk och klocka. Men den funkar och det är inga konstigheter. Tycker inte den är katastrofal, liksom.

Tillbaka
Topp