Min favoritfeature på IFR...att det bara är lume på 6:n av alla siffror.
Finns det någon mer tanke bakom det annat än att det ser coolt ut?
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min favoritfeature på IFR...att det bara är lume på 6:n av alla siffror.
Finns det någon mer tanke bakom det annat än att det ser coolt ut?
Det är egentligen en anledning god nogSkulle gissa om man frågar Sinn´s ingenjörer att det är för läsbarhet på samma sätt som att 5-minutersindexen på översta registret är lumesatta. Men egentligen är det nog mest för att det ser coolt ut
8820t -87
Tryck i den är det allt men håller inte länge. Väldigt distinkta klick i vridringen. Min urmakare trodde att klockan säkert blivit liggandes i någon låda, visst den har små spår av användning men det är inte mycket för att vara så pass gammal. Ja det stämmer bra, eller något som påminner lite om Tudor Pelagos lösning i claspen.Grym Hur är det med lumen, något tryck kvar? Bra aktion i vridringen? Visst är det en dykarförlängning på claspen?
Tryck i den är det allt men håller inte länge. Väldigt distinkta klick i vridringen. Min urmakare trodde att klockan säkert blivit liggandes i någon låda, visst den har små spår av användning men det är inte mycket för att vara så pass gammal. Ja det stämmer bra, eller något som påminner lite om Tudor Pelagos lösning i claspen.
Den pendlar mellan 75-76g
Visst är det så, glömmer nästan att klockan är på. Ezm3 är bra grejer, saknar min gamla. Skulle jag köpa en igen så blir det den med clean tavla utan siffror. Ezm3 F tror jag den heter.Det är ju verkligen inte mycket. Titan är grejen när det ska vara smidigt och lättburet Ezm3 väger in på 81gram, men bara boetten...utan länk.
Visst är det så, glömmer nästan att klockan är på. Ezm3 är bra grejer, saknar min gamla. Skulle jag köpa en igen så blir det den med clean tavla utan siffror. Ezm3 F tror jag den heter.
Då får @Omega21jul1969 ta och bjuda på några schyssta bilder så kanske man tar tag i det!@Omega21jul1969 har en F. Skulle nog också gå för den modellen om det blev ett nytt köp.
Du nämner ofta din urmakare. Brukar du kila dit med klockorna och "besikta" dem, eller hur gör du?Tryck i den är det allt men håller inte länge. Väldigt distinkta klick i vridringen. Min urmakare trodde att klockan säkert blivit liggandes i någon låda, visst den har små spår av användning men det är inte mycket för att vara så pass gammal. Ja det stämmer bra, eller något som påminner lite om Tudor Pelagos lösning i claspen.
Med äldre klockor, eller sådant som jag tror behöver en översyn tar jag till honom. Vill veta att mina klockor går bra samt vad jag säljer, om jag säljer. Kollar så att dom mår bra med andra ord, är inte behörig att avgöra det själv nämligen.Du nämner ofta din urmakare. Brukar du kila dit med klockorna och "besikta" dem, eller hur gör du?
Tänker på den strida ström som passerar. Du hälsar på typ en gång i veckan eller nåt sånt?
Med äldre klockor, eller sådant som jag tror behöver en översyn tar jag till honom. Vill veta att mina klockor mår bra samt vad jag säljer, om jag säljer.
Enig. Man gör så gott man kan för att bevara dom småDet är en riktigt härlig känsla att serva gamla klockor och veta att de mår så bra som de kan. Plus att det är en kulturgärning att hålla ”antikviteterna" i bra skick
Enig. Man gör så gott man kan för att bevara dom små
Tänkte ta det vid nästa tillfälle. Återkommer med resultatetHur var det nu, hade du pratat med din uris om att trycktesta?
Tänkte ta det vid nästa tillfälle. Återkommer med resultatet
Du tror inte det finns några risker, oavsett tryck? Har ingen lust att sabba något..
Lite så jag resonerar, visst skulle det vara skönt att veta men samtidigt skulle jag inte kunna förlåta mig själv om det hände något.Det kan du nog ha rätt i att det finns en visst risk, så kanske bättre att avstå. Det skulle ju vara extremt trist om det händer något och jag gissar att du ändå inte kommer ha den som badklocka i sommar så egentligen spelar det ju ingen roll mer än att den är tät för regn och handtvätt typ.
Lite så jag resonerar, visst skulle det vara skönt att veta men samtidigt skulle jag inte kunna förlåta mig själv om det hände något.
Då får @Omega21jul1969 ta och bjuda på några schyssta bilder så kanske man tar tag i det!
Den är riktigt bra! Ser perfekt ut på din handled. Hur länge har du ägt den?@-RI- och @Clark Kent
Sinn EZM 3 F
Lunchbild och byta av klocka. Perfekt vid induktionsspisen.
Och från arkivet:
Den är riktigt bra! Ser perfekt ut på din handled. Hur länge har du ägt den?
Låter som att du är mer än nöjd! Jag planerar att addera en modernare Sinn som beater och just ezm är en av kandidaterna. Använder du enbart länk eller varvar du med annat? Tänker främst på gummi.Köpt 2018 från @ERIKSON URHANDEL
EMZ var min första Sinn. Använd som beater. Funkar alltid. Håller tiden på sekunden. Har även köpt en fin-Sinn i form av 158. Bild från tidigare bifogas. Och jag utesluter inte att det blir fler... du inspirerar ju med ett gäng vintage eller semi-vintage Sinn som är finfina.
Låter som att du är mer än nöjd! Jag planerar att addera en modernare Sinn som beater och just ezm är en av kandidaterna. Använder du enbart länk eller varvar du med annat? Tänker främst på gummi.
Din 158 är riktigt fin, hade en liknande för en tid sedan