Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låter som att du är mer än nöjd! Jag planerar att addera en modernare Sinn som beater och just ezm är en av kandidaterna. Använder du enbart länk eller varvar du med annat? Tänker främst på gummi.
Din 158 är riktigt fin, hade en liknande för en tid sedan
![]()
Det kom ett paket idag
Helt intejpad och Omegastor kartong
![]()
Ett mindre inuti
![]()
Ytterligare ett mindre paket
![]()
Mer plast. Skulle kunna vara en dressklocka med känsliga komplikationer
![]()
Nu får den leva ett lungt liv som skrivbordsdykare![]()
![]()
Mycket nöjd, tack @-RI-![]()
Tack! Hade tänkt rött gummi men kanske ska prova vitt. Såg bra faktiskt bra utSå jäkla bra fångat! Stort grattis och köp genast ett vitt gummi![]()
Stort grattis till en helgrym Sinn, tror du kommer gilla den mycket!Det kom ett paket idag
Helt intejpad och Omegastor kartong
![]()
Ett mindre inuti
![]()
Ytterligare ett mindre paket
![]()
Mer plast. Skulle kunna vara en dressklocka med känsliga komplikationer
![]()
Nu får den leva ett lungt liv som skrivbordsdykare![]()
![]()
Mycket nöjd, tack @-RI-![]()
Förstår, det har du rätt i. Den gör sig bäst i en samling som pålitlig beater.Din black star är fin. Var så sugen på att köpa den av dig när du hade den ute.
Är nöjd med EZM. Men har den inte som OWG. Det tycker jag den är för simpel för. Som beater - perfekt.
Bara haft den på länk. Tänkte byta till sailcloth eller något annat kul till sommaren. Mer för att testa.
103 St och Sinn’s canvas. Tycker de passar väldigt bra ihop!
![]()
![]()
Stämmer, den som först kom med blåa 104an. Beställde bandet från @ERIKSON URHANDEL. Det är egentligen ett rätt tjockt läderband med lite canvas på utsidan.Är det Sinn's nya canvas? Snyggt oavsett.
Det har jag funderat över också. Jag saknar till min 103:a med H-länk.Vet någon storleken på insexnyckeln på 22mm H-länk? Har inga så små hemma.
Erikson sa att det skulle ingå när jag pratade med dem, men varken UX eller EZM 7 har det, man behöver ju 2 stycken dessutom.
Är ganska säker på att 20mm länk har mindre skruvarDet har jag funderat över också. Jag saknar till min 103:a med H-länk.
Nato/Zulu kanske? Tror det är svårt med något annat just på U-modellernaVad kan man prova för alternativ till länk på UX? Gummi förstås men finns det annat som funkar?![]()
Vad kan man prova för alternativ till länk på UX? Gummi förstås men finns det annat som funkar?![]()
Nu börjar det spåra, sitter och har ett allvarligt snack med mig själv om att kanske skaffa en kompis till 556 och 103anezm3 har klättrat upp som en stark kandidat för att göra en trippel av duon
![]()
ledsen för redan postad bild men enda jag har på duon![]()
Misstänkte att jag inte skulle få några råd angående att hålla igen här inneDet spårar inte...du är på rätt spår![]()
Lätt hänt när det gäller Sinn! Kul att gå igenom arkivet. Jag är på samma spår som du med EZM, den låg ruggigt skönt på handleden.Nu börjar det spåra, sitter och har ett allvarligt snack med mig själv om att kanske skaffa en kompis till 556 och 103anezm3 har klättrat upp som en stark kandidat för att göra en trippel av duon
![]()
ledsen för redan postad bild men enda jag har på duon![]()
Lätt hänt när det gäller Sinn! Kul att gå igenom arkivet. Jag är på samma spår som du med EZM, den låg ruggigt skönt på handleden.
![]()
![]()
Och en bild på @Clark Kent IFR
![]()
U1 SDR
![]()
256
![]()
103
![]()
556![]()
Oklart om den är kvar, den lyser med sin frånvaro oavsett. Vore kul om den finns kvar här bland ossJag har glömt att du hade min gamla 256 ett tagVet du om den finns kvar på forumet?
Oklart om den är kvar, den lyser med sin frånvaro oavsett. Vore kul om den finns kvar här bland oss![]()
Det är ganska fascinerande hur dom flyger runt i världen mellan olika ägare. Tänk om klockor kunde tala. Lika bra dom inte kan det kanskeDen hamnade i Sverige via eBay från en säljare i Australien. Om jag inte minns fel så var det mitt första eBay-köp så det var en aningen nervöst efter vunnen auktion och utförd banköverföring.
Det är ganska fascinerande hur dom flyger runt i världen mellan olika ägare. Tänk om klockor kunde tala. Lika bra dom inte kan det kanske![]()
@Clark Kent @-RI- 256an var hos mig en vända också! EZM3an är ju en riktigt grym klocka, skulle lätt kunna tänka mig en sån igen.
Nu spanar jag lite på UXn som ligger ute till salu också..
Sinn är fan bra.
-RI- köpte den av mig, sen vet jag inteVet du vart den tog vägen sen?![]()
Lätt hänt när det gäller Sinn! Kul att gå igenom arkivet. Jag är på samma spår som du med EZM, den låg ruggigt skönt på handleden.
![]()
![]()
Och en bild på @Clark Kent IFR
![]()
U1 SDR
![]()
256
![]()
103
![]()
556![]()
UX
![]()
Ser ju ut att sitta som en smäck, hur stora handleder har du? Jäklar vilka fina ur du gått igenom![]()