• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Fan vad grymt :) Ser fram emot spam av bilder och beskrivningar av klockan!
Jag är inte heeelt 100% säker på den än. Men blir mer och mer sugen. Men om det INTE blir den så tar jag nog hem en 356 istället. Så min poäng var egentligen att jag vill inte köpa nåt förrän jag kunnat prova U50 och SEN bestämmer jag mig, hehe.

• Like
Reactions: Ncs
Special_Forces (kopia).jpg

Jag velade kring nedanstående ett tag för något halvår sedan och släppte det men tanken återkommer... Jag är helt enkelt sugen på att byta min 556i mot en 556a istället. Den skulle helt enkelt passa bättre ihop med övriga dinkor i lådan. Så om någon har en fin sådan på max ett par år som vill byta jämnt. PMa mig så ser vi vad vi kan komma överens om. Förslaget isf är byte head only inklusive box o papper. Eller annorlunda uttryckt... Vi behåller våra respektive armband o byter resten . Lägger ut en annons på detta också men alla Sinnister hänger ju här ändå:)
IMG_20181014_115240.jpg
IMG_20181014_115417.jpg

Vet någon storleken på insexnyckeln på 22mm H-länk? ..man behöver ju 2 stycken dessutom.
Det har jag funderat över också. Jag saknar till min 103:a med H-länk.
Är ganska säker på att 20mm länk har mindre skruvar :)
Kontaktade @ERIKSON URHANDEL och fick svar direkt, dom hade insexnycklar till försäljning.
Det är samma storlek till 103ans 20mm länk som till de större 22mm länkarna, så fel av mig.
Nycklarna kostar 100 kr för två stycken och dom erbjöd tom att skicka dem fraktfritt :) Åkte till Sumpan och köpte, bra service som alltid och kul att prata lite.

Andrea Foffi som sålde, så i det avseendet var det inget att oroa sig över men jag hittade ingen annan klocka som jag ville göra mig av med tillräcklig mycket. Min favorit-Ezm1 annars tillhör samma person som jag köpte min 1550 av. Perfekt sliten, krämfärgade index och med en begynnande ghost-bezel. Snudd på perfekt :)

483955-857d107066ca4e85c0b95b237ebd9676.jpg
Hm, jag tycker nog att exemplaret på bilden innan är strået vassare.
Prisbild idag är typ 5'-6'€?

Hm, jag tycker nog att exemplaret på bilden innan är strået vassare.
Prisbild idag är typ 5'-6'€?

Ja, ganska exakt i det spannet. De som kostar mer och brukar ligga mellan 8´-10´€ är Ezm1 ZUZ.
En variant som jag aldrig har sett till salu och inte ens vågar spekulera pris på är EZM1 ZTZ som är tillverkad i 10ex. Av ZTZ-varianterna finns det ytterligare en enhörning som har kronan på höger sida och endast tillverkades i 3 exemplar. Om en sådan kommer ut på auktion skulle priserna nog gå genom taket.

Från höger till vänster: EZM1, ZUZ, ZTZ, ZTZ med högerkrona.

4ezm.jpg

zuz_bild_1.jpg
s-l300.jpg

Ja, ganska exakt i det spannet. De som kostar mer och brukar ligga mellan 8´-10´€ är Ezm1 ZUZ.
En variant som jag aldrig har sett till salu och inte ens vågar spekulera pris på är EZM1 ZTZ som är tillverkad i 10ex. Av ZTZ-varianterna finns det ytterligare en enhörning som har kronan på höger sida och endast tillverkades i 3 exemplar. Om en sådan kommer ut på auktion skulle priserna nog gå genom taket.

Från höger till vänster: EZM1, ZUZ, ZTZ, ZTZ med högerkrona.

4ezm.jpg

zuz_bild_1.jpg
s-l300.jpg
Du har redan en inslagen väg. Man brukar ju säga go hard or go home. Go hard, alltså. Så det är väl bara att konsolidera, och kanske satsa på "instegsmodellen", men nog fasen måste du väl ha en sån?

Jo, förr eller senare krävs det en Ezm1 i samlingen. Men just nu prioriterar jag kronograferna högre t.ex. 103A.
EZM1 är väl en kronograf :p Vad tycker du förresten om senaste versionen? Personligen så är jag lite skeptisk, stål istället för titan, 43mm och lite väl dyr när den kom, men alltid kul att höra andras åsikter :)

EZM1 är väl en kronograf :p Vad tycker du förresten om senaste versionen? Personligen så är jag lite skeptisk, stål istället för titan, 43mm och lite väl dyr när den kom, men alltid kul att höra andras åsikter :)

Det har du ju naturligtvis rätt i :)

Delar skepsisen även om jag förstår varför de gjorde vissa ändringar. Det kom ju en ny limiterad variant 2008 trogen originalet. Men de borde ha gjort 1.1 i titan och det var ett skumt tilltag att sälja den på läder.

Det har du ju naturligtvis rätt i :)

Delar skepsisen även om jag förstår varför de gjorde vissa ändringar. Det kom ju en ny limiterad variant 2008 trogen originalet. Men de borde ha gjort 1.1 i titan och det var ett skumt tilltag att sälja den på läder.
Vad är skillnaden mellan 2008-versionen och "originalet" kan inte se någon skillnad? Luminova vs Tritium?

Tillbaka
Topp