• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tack vare @ironcastle:s fina initiativ med @ERIKSON URHANDEL fick min köpprocess en riktig vitamininjektion. Har velat fram och tillbaka mellan märken och modeller men fastnade för 104an för några månader sedan. Idag hämtade jag ut min första Sinn och jag är redan förlorad...

Ja, olycklig tid att ta bilder men kunde inte vänta. :)

919ED643-D689-4A73-A12D-E0E86E97E37F.jpeg
4843AF03-FE84-4523-91CF-A4FDE2FB951F.jpeg
8E92B933-82DE-43C8-838C-9CFFBACD5771.jpeg
Bodde på hotell inatt. Checkade in två timmar efter köpet. Vilket rum jag fick? 104. No joke. Ett tecken...

Får nästan lust att sälja alla Sinn ibland då det är orimligt svårt att byta länk. Hur svårt ska det vara med en uppsjö ingenjörer att komma på ett enkelt system??? Är dessutom superirriterad på deras numera värdelösa kundtjänst.

Jag tyckte att jag var glasklar :) Nu ligger 103 Ti IFR nerpackad istället utan länk och gummi. Vet att t.ex. @ironcastle har den rätta knycken med att byta länk, men för mig är det ofattbart att man inte kan förbättra användarvänligheten.

Gällande kundtjänst så får man hela tiden påminna om svar, till och med vid beställningar får man maila och tjata om fakturan. Någonting hände i samband med att ASG slutade eller däromkring, och de har inte lyckats få ordning på bitarna sedan dess.

Får nästan lust att sälja alla Sinn ibland då det är orimligt svårt att byta länk. Hur svårt ska det vara med en uppsjö ingenjörer att komma på ett enkelt system??? Är dessutom superirriterad på deras numera värdelösa kundtjänst.
Haha! Tänkte innan jag läste ditt svar längre ner att nu är han på och pillar med IFR :p Håller med dig om att det är pilligt!

Haha! Tänkte innan jag läste ditt svar längre ner att nu är han på och pillar med IFR :p Håller med dig om att det är pilligt!

Jag tyckte att det var krångligt nog på U1. Borde iofs vara samma system med ändlänkarna, men det här var bortom min förmåga. I alla fall idag och om jag inte ska göra något dumt, så jag packade ner och djupandas ett tag istället :)

Jag tyckte att jag var glasklar :) Nu ligger 103 Ti IFR nerpackad istället utan länk och gummi. Vet att t.ex. @ironcastle har den rätta knycken med att byta länk, men för mig är det ofattbart att man inte kan förbättra användarvänligheten.

Gällande kundtjänst så får man hela tiden påminna om svar, till och med vid beställningar får man maila och tjata om fakturan. Någonting hände i samband med att ASG slutade eller däromkring, och de har inte lyckats få ordning på bitarna sedan dess.
Nu har jag bara haft två 556, två 103 och en 104 med H-länkar och de var det inga problem med. Körde den där vanliga Bergeron 6767.

Nu har jag bara haft två 556, två 103 och en 104 med H-länkar och de var det inga problem med. Körde den där vanliga Bergeron 6767.
Instämmer efter två av samma ur. Ingen av dom värre än något annat. Snarare är det väl så att ju tightare passform desto värre och det finns definitivt märken med mindre marginaler i passning.

Tillbaka
Topp