Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fan... fler val, just what I need! Jag är liiiite skeptisk till just vanligt stål + tegimenterade bezeln. Men om HELA klockan är tegimenterad... det är ju en annan sak.Nu finns tillvalet heltegimenterat till alla U-modellerna, perfekt om man som jag vill ha tegimentering men inte svart
https://www.sinn.de/en/Diving_Watches.htm
Fan... fler val, just what I need! Jag är liiiite skeptisk till just vanligt stål + tegimenterade bezeln. Men om HELA klockan är tegimenterad... det är ju en annan sak.
Nej nej, jag tänker rent estetiskt! När jag tittade på U1 i butik så tycker jag det ser lite udda ut med nyansskillnaden mellan de olika behandlingarna.Jag vet inte riktigt vad du förväntar dig ska hända med det vanliga stålet? Det är inte så att det faller i bitar precis
Finns ett videoklipp i tråden på ett par ställen där med en jämförelse mellan en ny och en ca 10 år gammal U1 använd i sitt räta element som dykarklocka, och i princip det enda märket är ett jack efter att han tappat klockan från en båt ett par meter ner i en cementbrygga.
Skönt att slippa repor och hairlines tycker jag även om det är en tool watch. Sen är det snyggare om hela klockan har samma nyans på stålet, tegimenteringen gör ju stålet lite mörkareJag vet inte riktigt vad du förväntar dig ska hända med det vanliga stålet? Det är inte så att det faller i bitar precis
Finns ett videoklipp i tråden på ett par ställen där med en jämförelse mellan en ny och en ca 10 år gammal U1 använd i sitt räta element som dykarklocka, och i princip det enda märket är ett jack efter att han tappat klockan från en båt ett par meter ner i en cementbrygga.
Jaha, jag visste inte att hon gjorde för fasta bandstift också! Skulle vilja ha till min CWC. Fast de där banden är så sanslöst dyra bara.Slängde på ett MN från Erika, blev rätt schysst så funderar på att klicka hem ett nytt dedikerat till 103an då detta är gjort för klockor med fasta bandstift.
Denna gör sig verkligen bra på alla band
tyvärr blev det inget för mig denna gången vilket var synd, är fortfarande väldigt sugen, en MOP till sommaren hade varit magiVeta inte om @mofo slog till under Erikson-gruppköpet? Annars var det ett tag sen som någon postade handledsbilder med MOP-tavlor.
Nej nej, jag tänker rent estetiskt! När jag tittade på U1 i butik så tycker jag det ser lite udda ut med nyansskillnaden mellan de olika behandlingarna.
Men jag har sett den för lite i verkligheten för att vara säker på vad jag tycker!
Skönt att slippa repor och hairlines tycker jag även om det är en tool watch. Sen är det snyggare om hela klockan har samma nyans på stålet, tegimenteringen gör ju stålet lite mörkare
Good to know! Är det "vanliga" stålet i U1 (U50) mer reptåligt än typ ...556an t ex?Håller med om färgen då den får en aningens mörkare, mer titanaktig look. Vänder mig bara en smula mot att det verkar som att det är en repmagnet om man inte väljer tegimenterat vilket inte riktigt är överensstämmande med mina erfarenheter.
Good to know! Är det "vanliga" stålet i U1 (U50) mer reptåligt än typ ...556an t ex?
Firar snart två år med min. Mycket nöjd med livet och variationen på tavlan. Hur den går från grå/svart till att verkligen kunna explodera i färg. Sen är det ju också kul att ingen tavla blir den andra lik i och med att det är ett naturmaterial.Någon som rockar 556 MOP här?
Så bra, detta gör suget inte bättre precisFirar snart två år med min. Mycket nöjd med livet och variationen på tavlan. Hur den går från grå/svart till att verkligen kunna explodera i färg. Sen är det ju också kul att ingen tavla blir den andra lik i och med att det är ett naturmaterial.
Här kommer lite bilder:
Det borde ju gå att ta redan på!Det är i alla fall en annan typ av stål, sen den exakta hårdheten har jag inte koll på. Såg nu att jämförelsevideon verkar vara nerplockad tyvärr.
Jag skulle tro att @ERIKSON URHANDEL tar hem extra U50 att ha i skyltfönstret utöver de som eventuellt beställdes i samband med gruppköpet.
Håller med om färgen då den får en aningens mörkare, mer titanaktig look. Vänder mig bara en smula mot att det verkar som att det är en repmagnet om man inte väljer tegimenterat vilket inte riktigt är överensstämmande med mina erfarenheter.
Good to know! Är det "vanliga" stålet i U1 (U50) mer reptåligt än typ ...556an t ex?
Bra input, en grov yta som U modellerna har, repas inte så lätt. Det märks ju inte minst på mina andra klockor som är både blankpolerade och borstade hur olika de olika ytorna slits. Om jag killgissar så är hårdheten ungefär samma på ubåtsstål som vanligt stål. Liksom 904L och 316L är lika hårda.Det är i alla fall en annan typ av stål, sen den exakta hårdheten har jag inte koll på. Såg nu att jämförelsevideon verkar vara nerplockad tyvärr.
Bra input, en grov yta som U modellerna har, repas inte så lätt. Det märks ju inte minst på mina andra klockor som är både blankpolerade och borstade hur olika de olika ytorna slits. Om jag killgissar så är hårdheten ungefär samma på ubåtsstål som vanligt stål. Liksom 904L och 316L är lika hårda.
Exakt, hade detta till min CWC SBS diver.Jaha, jag visste inte att hon gjorde för fasta bandstift också! Skulle vilja ha till min CWC. Fast de där banden är så sanslöst dyra bara.
Sommar-feeling idag får man erkänna.
Jag frågade om bandförslag i CWC-tråden, får inga svar allsExakt, hade detta till min CWC SBS diver.
Ja ta betalt är dom bra på
Ge en hint i Breitlingtråden.Njuter av värmen. 158 sitter på som ofta.
Har en jacka som jag inte för behålla för frugan. Någon som är intresserad?
Du ser, det är alltid i Sinntråden det händerJag frågade om bandförslag i CWC-tråden, får inga svar alls
Så sant som det är sagtDu ser, det är alltid i Sinntråden det händer