• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sådär, då var man äntligen med i gemenskapen :) låter bilderna tala för sig själva.

2DA9E4FF-DD21-415B-976F-7579C0988C4D.jpeg
7C2B0E11-471B-4BCE-86EB-63376362CB64.jpeg
690D5903-5C7A-4B56-AEAF-DE92E712F63C.jpeg
7E98BC30-E78F-4C0D-90BA-139D8D34DD03.jpeg

Grattis! Saknar min gamla. :(
BFB73CAE-7C6F-4EDF-94CD-0A74EE775DBC.jpeg
A78E983D-54BE-49F6-8D9B-9FD6875CFD01.jpeg
A2633BB5-303A-484B-B6CB-F0C28B0DCA02.jpeg
F1AA2AC7-F7D3-41D2-9809-701ABAA66FF8.jpeg

Säger godnatt med en bild från arkivet, i bakgrunden ser ni ett kalkbrott där jag dykt vid ett par tillfällen. På botten står det ett bord uppdukat, till bords sitter två dockor som skrämde mig rejält första gången där nere :p Tror 8820t skulle trivas på djupet om det inte vore för att jag är så jäkla feg av mig när det kommer till den.
IMG_20200523_235744_826.jpg

Jo i mina ansträngningar att byta min 556i mot en 556a ingår ju faktiskt också alternativet att köpa en 556a på originalskinn till vettigt pris först och sedan sälja min 556i på samma skinnband lite billigare. Så... Om någon här är sugen på att snabbt få iväg sin fina 556a för i häraden 7k (beror förstås på skick o ålder) så PMa mig!

Min två veckor gamla UX stannade idag. Inte direkt vad man väntar sig när man köpt quartz. Några idéer vad detta kan bero på innan jag kontaktar Sinn? Bifogar bild från tidigare idag när klockan tickade på som vanligt.
20200524_113430.jpg

Min två veckor gamla UX stannade idag. Inte direkt vad man väntar sig när man köpt quartz. Några idéer vad detta kan bero på innan jag kontaktar Sinn? Bifogar bild från tidigare idag när klockan tickade på som vanligt.
20200524_113430.jpg

Speciellt inte när batteriet ska hålla i minst 7 år. Trist :( Har tyvärr inte den blekaste vad det kan vara, men det blir ju extra knepigt i och med oljan då den måste ner till Tyskland.

20200524_113430.jpg
Trist! Jag som tänkte köpa en för att bli befordrad.
45C193C5-E96F-4C7C-8E19-E8D9E39EB292.jpeg

Skämt åsido: Den ska självklart inte ge upp så tidigt. Extra trist när man hört om att det kan dröja lite med service där nere. :/

20200524_113430.jpg
Är klockan flång ny?
Om så, skulle jag tro att du kan prioriteras. När det varit backjobb för min del så har det gått med snudd på vändande post.

Vad som är knas kan nog ingen svara på innan den undersökts. Men att det skulle ha med kronan att göra tror jag inte på. Att gängan är lite rå är heller inget fel. Känner igen det, kan kännas lite raspig.
Antingen verket eller batteriet som är knas är min gissning. Oavsett vilket lär det lösa sig utan att det kostar dig mer än tid, under förutsättning att klockan är under garanti.

Min UX hade smuts i oljan och var under garanti. Inga konstigheter. Minns inte vad det tog i tid, men jag vill minnas att den var hemma på ett par veckor typ. Utan kostnad för min del what so ever.

Är klockan flång ny?
Om så, skulle jag tro att du kan prioriteras. När det varit backjobb för min del så har det gått med snudd på vändande post.

Vad som är knas kan nog ingen svara på innan den undersökts. Men att det skulle ha med kronan att göra tror jag inte på. Att gängan är lite rå är heller inget fel. Känner igen det, kan kännas lite raspig.
Antingen verket eller batteriet som är knas är min gissning. Oavsett vilket lär det lösa sig utan att det kostar dig mer än tid, under förutsättning att klockan är under garanti.

Min UX hade smuts i oljan och var under garanti. Inga konstigheter. Minns inte vad det tog i tid, men jag vill minnas att den var hemma på ett par veckor typ. Utan kostnad för min del what so ever.
Ja klockan är helt ny med garantikortet stämplat 8/5 så det blir säkert inga problem med att få det åtgärdat. Kvalitetskänslan får ju sig en liten törn dock.

Ja klockan är helt ny med garantikortet stämplat 8/5 så det blir säkert inga problem med att få det åtgärdat. Kvalitetskänslan får ju sig en liten törn dock.
Tråkigt när det händer.
Men avvikelser uppstår. Det positiva i kråksången är att den förmodligen inte kommer att göra dig besviken igen. Det bör vara enkelt avhjälpt och eftersom du har den nya konstruktionen så ska den fungera bra i många år framåt.

20200524_113430.jpg
Spinner vidare lite på vad övriga sagt. Jag hade en lite tråkig kavalkad med problem med flera klockor i rad jag beställde från Sinn. Löste sig dock mkt smidigt tack vare @ERIKSON URHANDEL och Sinn. Varje gång var det DHL från mig, till Tyskland, och de sände en utbytesklocka med vändande post. Varje sväng tog max en vecka dörr till dörr vill jag minnas.

Speciellt inte när batteriet ska hålla i minst 7 år. Trist :( Har tyvärr inte den blekaste vad det kan vara, men det blir ju extra knepigt i och med oljan då den måste ner till Tyskland.
Ja det där med oljan är ju en idioti utan dess like. Massor av nackdelar med risk för strul för att uppnå vad? Fridykning till 5km djup???
Möjlighet att se vad klockan är när man ligger golvad på marken i kisar mot armen?
Skulle köpt en UX för länge sedan om den var utan olja men hela idén att behöva skicka klockan o betala flera tusen för att byta batteri är ju lätt absurd.
Edit: Att jag surar på det beror ju på att jag gillar klockan som fan för övrigt....

Tillbaka
Topp