• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sitter i stugan och testar lite fler band, mocka från vår egen @Feskarn sitter som en smäck och kommer vara givet framåt hösten. Canvasnatot är riktigt snyggt men att det tar 5 minuter att få in flärpen när man knäppt det drar ner intrycket:)
67555B14-FF7E-45C8-8958-CCB2C68AF3BC.jpeg

C41E73CF-4B30-4208-871D-7BC60FBF1440.jpeg

Nu har jag inte ens fått min 356:a på läder, men funderar redan på att köpa till länken. Är den verkligen så hopplös som folk skriver?

Nu har jag inte ens fått min 356:a på läder, men funderar redan på att köpa till länken. Är den verkligen så hopplös som folk skriver?

Det är inget fel på länken, och så vitt jag vet är det inte många som klagar på den heller. Däremot tycker många att låset är för simpelt vilket man kan hålla med om å ena sidan medan det å andra sidan är funktionellt och gör sitt jobb.

Det är inget fel på länken, och så vitt jag vet är det inte många som klagar på den heller. Däremot tycker många att låset är för simpelt vilket man kan hålla med om å ena sidan medan det å andra sidan är funktionellt och gör sitt jobb.
Var kanske lite otydlig hehe, syftade på att den skulle vara klurig att få på!

@Rymdkatten
Kanske bör tillägga att det framförallt är enklare att få bort länken när du har borrade bandhorn, men att det fortfarande krävs en del teknik för monteringen.

@Rymdkatten
Kanske bör tillägga att det framförallt är enklare att få bort länken när du har borrade bandhorn, men att det fortfarande krävs en del teknik för monteringen.
Är den så bökig alltså? Jag har ju inte tagit av min sen jag köpte länken hos Erikson och då var det ju dem som satte dit den. Kommer jag få ett helvete när jag ska göra det själv sen :D?

Är den så bökig alltså? Jag har ju inte tagit av min sen jag köpte länken hos Erikson och då var det ju dem som satte dit den. Kommer jag få ett helvete när jag ska göra det själv sen :D?

Jag får nog lägga in en stor brasklapp gällande hur svår/enkel länken är att byta. Uppenbarligen är det ett flertal i tråden som har den rätta knycken, så låt inte mina tillkortakommanden gällande fingerfärdighet bli ledstjärna :)

Nej, det låter typ som du ska renovera ölandsbron med bara en hammare tillhanda.
Så illa är det inte. Pilligt kanske, men fullt görbart.
Skaffa ett Bergeon 6767f. Sen är det bara att skrida till verket. Har du inget köper du det hos Strapped.se till ett bra pris.

Hur håller Sinns AR-coating över tid?
@Fliegerchronograph hur ser din ut efter oöm behandling ett antal år?

Inget inlägg är komplett utan bild:
5BF7CF67-904C-4E77-807F-1B9BF125F86A.jpeg
Sen på bollen här men kan bekräfta att man med tiden sannolikt får repor hursomhelst man än beter sig. Jag hade varit hyggligt rädd om min 556 o har inga repor på boetten öht men ändå kan man i vissa lägen skönja som tunna hairlines i AR coatingen. Dom är dock i stort sett osynliga även när man letar efter dom o sen dag som blir illa kan man låta polera bort AR utvändigt. Dock är ju Sinns AR oerhört bra så man vill ju behålls den där "glaslösa" känslan så länge det går!

Tillbaka
Topp