• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Handlar man på nätet har man alltid 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen. Sen kanske det inte är helt schysst mot butiken att ta hem udda modeller ur beställningssortimentet bara för att testa men hela poängen med lagen är just att man ska kunna inspektera varan i person eftersom t.ex. bilder kan vara missvisande. :happyhappy:
Det har hänt flera gånger att seriösa användare har fått sina konton kapade och att bedragare har försökt att förmå andra användare att betala för klockor som inte finns (oftast genom att de besvarar köpesannonser). Det finns en stor tråd om det i forumet och gemensamt för samtliga är att man inte har haft tvåstegsverifiering aktiverat vilket egentligen borde vara obligatoriskt för att undvika den här typen av problem. Som @Clark Kent skrev så finns det inga hundraprocentiga garantier men man kan ju ändå välja att införa olika krav och funktioner för att försvåra för bedragarna.
Håller med dig i sak. Köpte min 756 från Uhrenfreund 2010, visste faktiskt inte att det fanns ngn ÅF vid det tillfället. Tack Richard @ERIKSON URHANDEL för att du plockar hem en utan köptvång. Uppskattas, så gillas den irl åker jag därifrån lite fattigare med ett brett leende.
 

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Comeback i tråden igen, min 3:e Sinn. Vågar mig på större och större modeller. Denna gång hela 41mm. Första med länk också, fick till storleken riktigt bra det brukar inte hända.
:D
388F0C6B-7053-462B-B0F1-9456375F5C67.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Comeback i tråden igen, min 3:e Sinn. Vågar mig på större och större modeller. Denna gång hela 41mm. Första med länk också, fick till storleken riktigt bra det brukar inte hända.
:D
388F0C6B-7053-462B-B0F1-9456375F5C67.jpeg

Så jäkla rätt med en Ezm3! Om du ska titta efter gummi så är original till Ezm ett rakt med vanligt spänne. Däremot passar 356 gummi som sluter upp mot boetten och som är med viklås.
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Denna är inget mindre än fantastisk :cigar: Sinn börjar mer och mer bli mitt favoritmärke, tycker så gott som varje klocka i deras katalog ser riktigt bra ut och sen att byggkvaliteten superb är ju ingen nackdel direkt. Nästa Sinn får bli en dykare, frågan är vilken:rolleyes:
8PbF93d.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Denna är inget mindre än fantastisk :cigar: Sinn börjar mer och mer bli mitt favoritmärke, tycker så gott som varje klocka i deras katalog ser riktigt bra ut och sen att byggkvaliteten superb är ju ingen nackdel direkt. Nästa Sinn får bli en dykare, frågan är vilken:rolleyes:
8PbF93d.jpg

Grymt att ni fick till en affär så att den stannar på forumet. Såg att du var och högg på den på Tradera :)
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Fick hem "nya kläder" till min 103:a idag från @David71. Inget betalt ville han ha heller så det blev ett bidrag till BCF.
Tycker den ser ut att trivas :)
IMG_20200609_183744.jpg

IMG_20200609_183507.png

Köpte det här Hirschbandet till min Speedmaster men använder det aldrig då jag föredrar länk. 20mm bandbredd. Är det någon som vill ha det så PMa. Borde passa bra på en 103, 104 eller 356.
Edit: Har skickat det nu :)
IMG_20200604_114034.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Oooh! Snyggt. Ska nog beställa mig ett.

Om du vill testa gummi som sluter upp mot boetten och som inte kostar skjortan skulle du kunna prova med @Feskarn ´s. Finns ju så att man antingen kan köra helsvart, eller försöka färgmatcha lite med röd eller vitt mittrand. Rätt bandbredd, men jag har inte testat själv så jag kan tyvärr inte svara på passformen.

https://klocksnack.se/threads/gummi-i-20mm-med-”curved-ends”-nu-i-fler-färger.116097/
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Vad hände? Såg att han hade en dyr GS ute sen.
Det som hände är att personen är en bov. Han vill ta dina pengar genom att erbjuda dig nåt som får snålvattnet att rinna på dig, och du tappar förståndet för en stund därför att han erbjuder dig en deal som är för bra för att vara sann.
En skurk, helt enkelt.

Det var iaf fallet med den Sinn EZM3 han påstod sig ha. Men annonsen dog inom en kvart. Då drog han ett gäng bortförklaringar.

Det allra lurigaste med denna individ är att han dessutom inte räds att avslöja sin egen identitet, vilket vi vanliga dödliga tror att ingen vettig människa skulle göra.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det som hände är att personen är en bov. Han vill ta dina pengar genom att erbjuda dig nåt som får snålvattnet att rinna på dig, och du tappar förståndet för en stund därför att han erbjuder dig en deal som är för bra för att vara sann.
En skurk, helt enkelt.

Det var iaf fallet med den Sinn EZM3 han påstod sig ha. Men annonsen dog inom en kvart. Då drog han ett gäng bortförklaringar.
Tack. Ja, man får passa sig när det ser för bra ut. Tråkigt.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Missat. Var det den som avslutades på 5k?
Det som hände är att personen är en bov. Han vill ta dina pengar genom att erbjuda dig nåt som får snålvattnet att rinna på dig, och du tappar förståndet för en stund därför att han erbjuder dig en deal som är för bra för att vara sann.
En skurk, helt enkelt.

Det var iaf fallet med den Sinn EZM3 han påstod sig ha. Men annonsen dog inom en kvart. Då drog han ett gäng bortförklaringar.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Är det för billigt för att vara sant är det förmodligen inte det.
Fast det är något som lockar uppenbarligen. Tycker att det är lite tråkigt att så många blir intresserade bara för att det är billigt. Just EZM3 är ju inte jättedyr till ordinarie marknadspris som begagnad, och det har dessutom funnits en till riktigt bra pris till salu rätt länge.
Köp och prova en rimligt prissatt om intresse finns, tänker jag.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Fast det är något som lockar uppenbarligen. Tycker att det är lite tråkigt att så många blir intresserade bara för att det är billigt. Just EZM3 är ju inte jättedyr till ordinarie marknadspris som begagnad, och det har dessutom funnits en till riktigt bra pris till salu rätt länge.
Köp och prova en rimligt prissatt om intresse finns, tänker jag.
Håller helt med. EZM, och för mig förmodligen helst 3F, är en trevligt klocka i fin storlek.
 

Gardson

Breitling
Det som hände är att personen är en bov. Han vill ta dina pengar genom att erbjuda dig nåt som får snålvattnet att rinna på dig, och du tappar förståndet för en stund därför att han erbjuder dig en deal som är för bra för att vara sann.
En skurk, helt enkelt.

Det var iaf fallet med den Sinn EZM3 han påstod sig ha. Men annonsen dog inom en kvart. Då drog han ett gäng bortförklaringar.

Det allra lurigaste med denna individ är att han dessutom inte räds att avslöja sin egen identitet, vilket vi vanliga dödliga tror att ingen vettig människa skulle göra.

Blev lurad av en snubbe som hade ute sitt telefonnummer och konstigt nog gjort affärer med vad som verkar stabila personer här på forumet. Han fick 288 av mig och lite mer av en annan. Snopet men det är liksom ingen idé, vad ska man ens göra? Sådana pengar är ju inget att grina över men man vill ju inte på något sätt uppmuntra det här.
 
Jag torskade 7500 till ovan nämna fotskalle..
Han svarade på en köpesannons, skickade bilder på klockan med handskriven lapp med sitt nick.. antingen hade han klockan i fråga eller så är han grym på PS..
Ska polisanmäla, men har inga direkta förhoppningar:banghead:
 

Npl

Omega
2-Faktor
Det som hände är att personen är en bov. Han vill ta dina pengar genom att erbjuda dig nåt som får snålvattnet att rinna på dig, och du tappar förståndet för en stund därför att han erbjuder dig en deal som är för bra för att vara sann.
En skurk, helt enkelt.

Det var iaf fallet med den Sinn EZM3 han påstod sig ha. Men annonsen dog inom en kvart. Då drog han ett gäng bortförklaringar.

Det allra lurigaste med denna individ är att han dessutom inte räds att avslöja sin egen identitet, vilket vi vanliga dödliga tror att ingen vettig människa skulle göra.

Det är lurigt när de är villiga att avslöja sin egen identitet, något som alltid gör att jag drar öronen åt mig är när de vill få till en snabb affär. Eftersom att det är en tidsfråga innan personen kommer bli avslöjad så brukar bedragaren vilja få till en ovanligt snabb affär genom att säga hur många intressenter det är på aktuellt objekt men om du själv slår till nu så får du objektet. Knapphetsprincipen, dvs först till kvarn gör att du kommer vilja swisha honom fort för att inte bli av med objektet du är intresserad av.

09910903-328F-45F5-91A5-45475706BDC5.jpeg


Ovan är kanske inte jättetydligt men, att han inte hade fler bilder och att det var flera intresserade i kombination med att han undrar om jag ska slå till gjorde att jag drog öronen åt mig.

Nu åter on topic, fortfarande nykär

image.jpg


Edit: syftningsfel, morgontrött.
 
Senast ändrad:

Npl

Omega
2-Faktor
Jag torskade 7500 till ovan nämna fotskalle..
Han svarade på en köpesannons, skickade bilder på klockan med handskriven lapp med sitt nick.. antingen hade han klockan i fråga eller så är han grym på PS..
Ska polisanmäla, men har inga direkta förhoppningar:banghead:
Trist, hoppas verkligen att det löser sig!
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Det är lurigt när de är villiga att avslöja sin egna identitet, något som jag alltid gör att jag drar öronen åt mig är när de vill få till en snabb affär. Eftersom att det är en tidsfråga innan personen kommer bli avslöjad så brukar bedragaren vilja få till en ovanligt snabb affär genom att säga hur många intressenter det är på aktuellt objekt men om du själv slår till nu så får du objektet. Knapphetsprincipen, dvs först till kvarn gör att du kommer vilja swisha honom fort för att inte bli av med objektet du är intresserad av.

09910903-328F-45F5-91A5-45475706BDC5.jpeg


Ovan är kanske inte jättetydligt men, att han inte hade fler bilder och att det var flera intresserade i kombination med att han undrar om jag ska slå till gjorde att jag drog öronen åt mig.

Nu åter on topic, fortfarande nykär

image.jpg
Det var skarpsint av dig. Hoppas jag kan tänka lika klart om jag hamnar i liknande situation.
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Hej Richard! Vet du om f-länken till 104an även passar 6060 och 6068? Det är, om jag tolkat saken rätt, samma finish för båda modellerna. Jag har även tolkat det som att 6060 och 6068 endast säljs med både länk och svart läder?
104ans länk går inte på 6000 serien alls. Hela 6000 serien har gemensamt högpolerad boett och levereras med både länken och ett läderband.
 
Topp