• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack :happyhappy:

Jo det skulle jag nog säga att den är! Och jag gillar den starkt. Men.. jag vet inte om jag älskar den fullt ut faktiskt. I alla fall inte än. Den slår inte lika djupt för mig personligen som min 556A gör. 556 är liksom gjord för min smak osv. Som designad för mig. U50 känns mer cool på ett ytligare sätt. Kanske omöjligt att hitta en klocka jag skulle connecta med mer än 556an :rolleyes:.

När U50 får blomma ut i sin fulla potential som sommar/semester/badklocka tror jag att ni kanske kommer knyta an ytterligare ett snäpp :)

Jag tror att jag förstår precis vad du menar med skillnaden mellan 556A, i mitt fall 656, och U50/U1. När man har U på armen utanför dess naturliga användningsområde är det en riktigt cool klocka som dessutom är väldigt fotogenisk. Men...den toppar inte enkelheten och läsbarheten hos 556/656, eller som en kompetent och mångsidig följeslagare i vardagen. Men när det är dags för sommaräventyr med bad och dykning slår U-boetten 556/656 på fingrarna.

Det är två riktigt bra klockor var och en för sig, men som duo blir det riktigt j-vla fantastiskt.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
När U50 får blomma ut i sin fulla potential som sommar/semester/badklocka tror jag att ni kanske kommer knyta an ytterligare ett snäpp :)

Jag tror att jag förstår precis vad du menar med skillnaden mellan 556A, i mitt fall 656, och U50/U1. När man har U på armen utanför dess naturliga användningsområde är det en riktigt cool klocka som dessutom är väldigt fotogenisk. Men...den toppar inte enkelheten och läsbarheten hos 556/656, eller som en kompetent och mångsidig följeslagare i vardagen. Men när det är dags för sommaräventyr med bad och dykning slår U-boetten 556/656 på fingrarna.

Det är två riktigt bra klockor var och en för sig, men som duo blir det riktigt j-vla fantastiskt.

Kan ligga nåt i det!
Det ska förhoppningsvis bli badpremiär med U50 i helgen tänkte jag :D.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Matchar lillgrabbens outfit, 100% redo för dagens safari
914D7565-9A73-47EF-9CA7-DB5DF257B8B2.jpeg
 
C

Coach

Guest
Testar lite grått läder. Funkar ganska bra IMHO, blir lite mjukare än med svart läder.

BDD0AAA6-BF56-4887-A271-C8EA63579828.jpeg
Snyggt!

Lär säga att jag var tveksam till höjden på 356 från början.
Men på något sätt så känns den oerhört välbalanserad och sitter riktigt bekvämt. Har haft klockor med samma diameter och som varit betydligt tunnare men som av någon anledning varit rent obekväma.

356an och dess ergonomi imponerar på mig och det blir tydligt för mig att det är en del parametrar som utgör bekvämlighet istället för att enbart gå på diametern.

Självklarheter för dom mer bevandrade men för mig känns det nytt :D
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Snyggt!

Lär säga att jag var tveksam till höjden på 356 från början.
Men på något sätt så känns den oerhört välbalanserad och sitter riktigt bekvämt. Har haft klockor med samma diameter och som varit betydligt tunnare men som av någon anledning varit rent obekväma.

356an och dess ergonomi imponerar på mig och det blir tydligt för mig att det är en del parametrar som utgör bekvämlighet istället för att enbart gå på diametern.

Självklarheter för dom mer bevandrade men för mig känns det nytt :D

Härligt att höra att n ihar hittat varandra!

De har utformat boetten smart så den upplevs lite tunnare än vad den är, tycker jag.

SINN_356_CASE6.jpg


Hade den inte varit rundad nertill så hade den upplevs mycket tjockare, och när man har klockan på sig så upplevs den vara lika tjock som där rundningen börjar.

Sinn-356-chronograph-review-21.jpg


Kan jämföras med tex Longines Big Eye som jag valde bort pga boettens utformning. Den är tunnare men upplevdes tjockare.

img_2937-jpg.1435938
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Var tvungen att ta fram kameran igen. Får skaffa en 556 eller någon annan modell snart så jag inte blir för långrandig. Eller byta band igen åtminstone. Men... det är verkligen en riktig sommardinka på det ljusa lädret! Perfekt för en sommar i en stuga vid sjön.

Edit: haha, har blivit en otrolig fanboy...
9BB3EC51-457F-46E4-8794-9D6049268DB9.jpeg
082DEFDF-EBAD-4FE6-8604-ED64EC1C9D92.jpeg
CA9F7490-5360-4124-9A26-B6256F9416D5.jpeg
 
Senast ändrad:

Canee

Cartier
2-Faktor
Snyggt!

Lär säga att jag var tveksam till höjden på 356 från början.
Men på något sätt så känns den oerhört välbalanserad och sitter riktigt bekvämt. Har haft klockor med samma diameter och som varit betydligt tunnare men som av någon anledning varit rent obekväma.

356an och dess ergonomi imponerar på mig och det blir tydligt för mig att det är en del parametrar som utgör bekvämlighet istället för att enbart gå på diametern.

Självklarheter för dom mer bevandrade men för mig känns det nytt :D
Intressant spaning. Har själv varit tveksam till höjden på 356 men tror att diametern skulle vara kanon för mig.

Samma känsla fick jag när jag läste att 6060 är 12 mm hög. Den är mer av en dressad klocka som jag ser den. Vore intressant att prova och jämföra med intrycket av andra mer dressade klockor jag har i samlingen, dessa har klart lägre höjd.
 
C

Coach

Guest
Intressant spaning. Har själv varit tveksam till höjden på 356 men tror att diametern skulle vara kanon för mig.

Samma känsla fick jag när jag läste att 6060 är 12 mm hög. Den är mer av en dressad klocka som jag ser den. Vore intressant att prova och jämföra med intrycket av andra mer dressade klockor jag har i samlingen, dessa har klart lägre höjd.
Ja det enda sättet att få reda på det är att testa.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det car figurerat några tidigare, förutom den blå och gröna alltså, men man får gå tillbaka en bra bit i tråden. Kanske uppåt ett år.

Var det inte @Bezelman som hade en 104 A?
Jodå absolut. Det förvånar mig att den väljs så sällan samtidigt som alla gillar 103an. Själv tycker jag a modellen är långt bättre än den indextäta i modellen. Sedan hade dom ju gärna fått göra en blå också!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Någon som är sugen på ett sprillans Sinn original band med borstat Sinn spänne? Endast provat på armen någon timme inomhus.... PMa isf!
 
Topp