Tack
Jo det skulle jag nog säga att den är! Och jag gillar den starkt. Men.. jag vet inte om jag älskar den fullt ut faktiskt. I alla fall inte än. Den slår inte lika djupt för mig personligen som min 556A gör. 556 är liksom gjord för min smak osv. Som designad för mig. U50 känns mer cool på ett ytligare sätt. Kanske omöjligt att hitta en klocka jag skulle connecta med mer än 556an .
När U50 får blomma ut i sin fulla potential som sommar/semester/badklocka tror jag att ni kanske kommer knyta an ytterligare ett snäpp
Jag tror att jag förstår precis vad du menar med skillnaden mellan 556A, i mitt fall 656, och U50/U1. När man har U på armen utanför dess naturliga användningsområde är det en riktigt cool klocka som dessutom är väldigt fotogenisk. Men...den toppar inte enkelheten och läsbarheten hos 556/656, eller som en kompetent och mångsidig följeslagare i vardagen. Men när det är dags för sommaräventyr med bad och dykning slår U-boetten 556/656 på fingrarna.
Det är två riktigt bra klockor var och en för sig, men som duo blir det riktigt j-vla fantastiskt.