Jag köpte den av den förträffliga @Torpeden här på forumet. Dock inte så begagnad, från slutet av maj och knappt använd.Får jag fråga var du köpte den? Är ju sugen på en likadan och funderar på om jag kan nöja mig med en begagnad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag köpte den av den förträffliga @Torpeden här på forumet. Dock inte så begagnad, från slutet av maj och knappt använd.Får jag fråga var du köpte den? Är ju sugen på en likadan och funderar på om jag kan nöja mig med en begagnad
Säg inte så, jag är ju jättelättövertalad att flippa klockor!Vet inte om den verkligen passar dig?
Kanske bäst att du låter den gå vidare, eller vad säger Du @JoelD ?
Tror alla här på KS är fullt medvetna om det!Säg inte så, jag är ju jättelättövertalad att flippa klockor!
Såja, efter ett mycket trevligt besök på @ERIKSON URHANDEL så är även jag numera en Sinnägare. Blev en EZM3F, även om jag velade lite mot en U1 S E som var grymt fint på brunt läder.
Nu går jag äntligen vara med på riktigt! Idag plockade jag ut min nya Sinn 104!
Jag fortsätter att bomba. Svart Hirsch Rebel. Arkivbild från i våras.
Slängde på ett nytt sailclothband idag från Zulu! Grå sömmar, tänkte det skulle matcha das U-boot stahl. Tack för insp. @Clark Kent
Ja, det kanske är jag som nojar som vanligt. Har sällan skjorta ändå, och då finns ju andra klockor i lådan. Men den går under vanliga tröjärmar utan problem.Jag tycker att det ser alldeles utmärkt ut Man måste ju tänka på att det inte är en dressare som är tänkt att slinka in under manschetten, utan en toolig flieger där handledsnärvaron har en funktion.
Nu får denna lite tid innan det är dags för ett långt spa besök
Nu får denna lite tid innan det är dags för ett långt spa besök
Bara innan?
Den kan väl hänga med, tror den tål det mesta som finns på ett spa
Glöm bara inte att nu måste du köpa en ny Sinn medan den gamla är på service. Lex @R.Capac
Bara klockan som får åka på spa
Aha- hoppas den kommer tillbaka fort!
Såja...nu kan det äntligen göras en annons
Han beställde väl plåster för att få en bra låda att skicka klockan i.Hm...plåster har jag men klockan är ju högintressant!
Hm...plåster har jag men klockan är ju högintressant!
Fördelen med ett bra placerat kassaskåp är att eventuella tjuvar dels får svårt att hitta det, och dels Om de skulle hitta det så får de ett jäkla jobb att öppna eller bära ut. Nackdelen med ett bra placerat kassaskåp är att det är lika jobbigt för mig att ta mig dit Så när alla grannar i längan är bortresta och jag ska iväg några timmar är det enklare att gömma de klockor som är framme vilket kan leda till lite annorlunda ställen som inne i ett flingpaket, bröstfickan på en skjorta längst in i garderoben eller som i det här fallet ett paket med filtkuddar
Jobbigt om demensen slår till dock!
Hirsch Rebel tror jag har utgått men finns kvar hos vissa leverantörer. Väldigt mjukt band, kanske på gränsen till sladdrigt. Lite bundband kombinerat med nato känsla. Om inte våra forum hovleverantörer kan grejja fram ett så beställde jag här https://www.watchstyle.com/leather/sport/rebel.html. Finns i svart och brunt läder och även en grön nylonvariant.Hm, har nog aldrig sett den Hirsch-modellen tidigare. Det är ju en toppenvariant på ett bundband men att man inte behöver lappen. Blir till att leta...tror att det skulle se riktigt bra ut på min 903, lite fliegerkänsla över bandet
Jahaa! Du högg den bakom kulisserna alltså! Anade att det kanske var såJag köpte den av den förträffliga @Torpeden här på forumet. Dock inte så begagnad, från slutet av maj och knappt använd.
Hade lite för mycket fokus på att prova så det blev inga bilder, får bättra mig! Såg den annonsen jag också, undrar om det är någon som hänger här? Tyvärr är ekar det tomt på kontot just nu så det måste fyllas ingen innan nästa köp!Mycket bra val Kul att det har börjat trilla in F på forumet också. @Omega21jul1969 var ensam med sin ett bra tag, men trevligt med flera. Inga bilder på när du provade U1? Det finns för övrigt en U212 S E till salu nu för rimligt pris på C24 från en svensk säljare, men den är ju ytterligare 3mm större med sina 47mm.
Hade lite för mycket fokus på att prova så det blev inga bilder, får bättra mig! Såg den annonsen jag också, undrar om det är någon som hänger här? Tyvärr är ekar det tomt på kontot just nu så det måste fyllas ingen innan nästa köp!
Hirsch Rebel tror jag har utgått men finns kvar hos vissa leverantörer. Väldigt mjukt band, kanske på gränsen till sladdrigt. Lite bundband kombinerat med nato känsla. Om inte våra forum hovleverantörer kan grejja fram ett så beställde jag här https://www.watchstyle.com/leather/sport/rebel.html. Finns i svart och brunt läder och även en grön nylonvariant.
U1 satt riktigt bra, nästan bättre än EZM3F, är van att ha sportklockor över 50mm sedan många år, så för mig kändes 3F ”pytteliten” på handen, kändes dock som U1 känns ”liten” när man bär den på läderband, får hoppas på att jag får prova en 212:a när möjlighet finns. U1 på länk kändes mindre än min Certina DS Action.Men hur satt U1 på handleden? Jag tycker att Ezm verkar sitta väldigt bra på dig och med viss mån så att även U1 fungerar. Men 47mm kräver sin handled
Du får skaffa dig en deponiskåp, där du bara hivar i klockorna ;-)Fördelen med ett bra placerat kassaskåp är att eventuella tjuvar dels får svårt att hitta det, och dels Om de skulle hitta det så får de ett jäkla jobb att öppna eller bära ut. Nackdelen med ett bra placerat kassaskåp är att det är lika jobbigt för mig att ta mig dit Så när alla grannar i längan är bortresta och jag ska iväg några timmar är det enklare att gömma de klockor som är framme vilket kan leda till lite annorlunda ställen som inne i ett flingpaket, bröstfickan på en skjorta längst in i garderoben eller som i det här fallet ett paket med filtkuddar
Ja, man måste gömma det ordentligt annars riskerar man få besök när man är hemma istället, kan bli otrevligt.Fördelen med ett bra placerat kassaskåp är att eventuella tjuvar dels får svårt att hitta det, och dels Om de skulle hitta det så får de ett jäkla jobb att öppna eller bära ut. Nackdelen med ett bra placerat kassaskåp är att det är lika jobbigt för mig att ta mig dit Så när alla grannar i längan är bortresta och jag ska iväg några timmar är det enklare att gömma de klockor som är framme vilket kan leda till lite annorlunda ställen som inne i ett flingpaket, bröstfickan på en skjorta längst in i garderoben eller som i det här fallet ett paket med filtkuddar
Passar finfint på nuvarande sailcloth (?). Jag ser såklart stooora möjligheter till potentiella kompisar i straplådan. Har visst snöat in på sånt nu. Borde inte vara svårsåld. så tänk dig för, imorgon kan den vara borta. (Alltså inte att du slarvat bort den ).Vi får se om den stannar eller om någon känner sig lämpad som nästa ägare. Tänker njuta av den in i kaklet hur som helst