• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Haft klockan ett par veckor och älskar den fortfarande. Idag bytte jag till originalgummi som verkligen får den vita tavlan att poppa lite extra.
IMG_20200818_182945.jpg
otroligt bekvämt- vilket spänne?
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Har försökt rotera runt lite bland mina fyra klockor senaste veckan(jajamensan, ni läste rätt, FYRA! :)).
Det som slår mig varje gång när jag bär min Sinn är hur jävla överlägsen kronan är.
- Rejäl, lätt att få grepp om.
- Gedigen, känns som den håller i alla väder.
- När jag skruvar fast den råder ingen tvekan om att nu j-vlar är det tätt.
upload_2020-8-18_18-49-10.png
 

Sterbu

Breitling
Hej alla! Har aldrig ägt en Sinn men sakta har intresset ökat. Jag vill ha en toolwatch och älskar designen på den gamla Rolex explorer 1. Det finns ju alltid traska som är skitfin, men Sinn erbjuder ju mer i tech och med lite historik (om än klart dyrare). Sinns 556-modeller kan ju ses som en modernare tappning på hur en toolwatch ska göras. Till och med 556a som såg helt grotesk ut första gången jag såg den börjar nu vara en stark utmanare till nästa klockinköp. Dock saknar den ju lite av all cool sinn-tech så jag började spana mot 856 b-uhr. Men så såg jag denna:
20200818_190411.jpg

856 flieger ii le. :nailbiting:Och nu fortsätter sparandet. Har ni sett en sån pärla?
 

David71

Rolex
2-Faktor
Hej alla! Har aldrig ägt en Sinn men sakta har intresset ökat. Jag vill ha en toolwatch och älskar designen på den gamla Rolex explorer 1. Det finns ju alltid traska som är skitfin, men Sinn erbjuder ju mer i tech och med lite historik (om än klart dyrare). Sinns 556-modeller kan ju ses som en modernare tappning på hur en toolwatch ska göras. Till och med 556a som såg helt grotesk ut första gången jag såg den börjar nu vara en stark utmanare till nästa klockinköp. Dock saknar den ju lite av all cool sinn-tech så jag började spana mot 856 b-uhr. Men så såg jag denna:
20200818_190411.jpg

856 flieger ii le. :nailbiting:Och nu fortsätter sparandet. Har ni sett en sån pärla?
Var det den som var för japanska marknaden i 50 exemplar?
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hej alla! Har aldrig ägt en Sinn men sakta har intresset ökat. Jag vill ha en toolwatch och älskar designen på den gamla Rolex explorer 1. Det finns ju alltid traska som är skitfin, men Sinn erbjuder ju mer i tech och med lite historik (om än klart dyrare). Sinns 556-modeller kan ju ses som en modernare tappning på hur en toolwatch ska göras. Till och med 556a som såg helt grotesk ut första gången jag såg den börjar nu vara en stark utmanare till nästa klockinköp. Dock saknar den ju lite av all cool sinn-tech så jag började spana mot 856 b-uhr. Men så såg jag denna:
20200818_190411.jpg

856 flieger ii le. :nailbiting:Och nu fortsätter sparandet. Har ni sett en sån pärla?
Den är skitläcker- skulle lätt hamna på min wish list om den inte hade kronan på "fel" sida. Jag bär klockan på högern! Vill inte få en krona rakt in i handleden, särskilt inte Sinn´s :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hej alla! Har aldrig ägt en Sinn men sakta har intresset ökat. Jag vill ha en toolwatch och älskar designen på den gamla Rolex explorer 1. Det finns ju alltid traska som är skitfin, men Sinn erbjuder ju mer i tech och med lite historik (om än klart dyrare). Sinns 556-modeller kan ju ses som en modernare tappning på hur en toolwatch ska göras. Till och med 556a som såg helt grotesk ut första gången jag såg den börjar nu vara en stark utmanare till nästa klockinköp. Dock saknar den ju lite av all cool sinn-tech så jag började spana mot 856 b-uhr. Men så såg jag denna:
20200818_190411.jpg

856 flieger ii le. :nailbiting:Och nu fortsätter sparandet. Har ni sett en sån pärla?
Hej! Och välkommen.

I väntan på Sinn: Finns en jättefin svart Traska med röd sekundvisare ute på K & S här! :rolleyes: Snäll mot plånboken är den också. :angel:

Men – kan absolut rekommendera Sinn! :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Topp