• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
God morgon tråden
Satt och skummade genom C24 och hittade en 556 med vit tavla och kom att fundera på dt här med ljusa eller mörka tavlor.
Idag verkar mörka dominera och tänker att det måste ju förändrats när "vi" började med lume?


upload_2020-8-20_8-11-45.png
Jag tror att Sinn kör med mörka tavlor och vita siffror/visare/index för att det ger bäst tydlighet och avläsbarhet. Viktigt för piloter att ha så tydligt som möjligt.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Går och velar på om jag ska köpa en U1 S E som jag snokat rätt på. den var ju så fin när jag provade den för några veckor sedan....
Den är fin, men för egen del så tror jag att jag skulle tröttna på svart boett och brun lume. Den är nog inte lika lättsåld som en vanlig U1, men köper du begagnat så slipper du värdeminskningen om du skulle tröttna. Ibland är det bästa ändå att köpa, tröttna och sälja än att alltid gå och länga efter en speciell klocka :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
God morgon tråden
Satt och skummade genom C24 och hittade en 556 med vit tavla och kom att fundera på dt här med ljusa eller mörka tavlor.
Idag verkar mörka dominera och tänker att det måste ju förändrats när "vi" började med lume?


upload_2020-8-20_8-11-45.png
I dagsljus är vita tavlor med svarta visare svårslaget. Den ljusa tavlan gör ju också att eventuellt kladd på glaset stör mindre. Har personligen alltid lockats mer av ljusa tavlor. Ändå har jag haft fler klockor med mörka tavlor...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Du samlade väl ihop kollegorna runt omkring dig innan du packade upp :) Stort grattis! Det skulle vara lite kul att höra vad icke klockintresserade tycker om Ezm3 då den är rätt långt ifrån en ”vanlig” klocka.

Går och velar på om jag ska köpa en U1 S E som jag snokat rätt på. den var ju så fin när jag provade den för några veckor sedan....

Alltid svårt att råda, men jag håller i stort med @David71 att ibland måste man köpa en klocka för att få den ur systemet. Det kan ju dessutom bli en keeper och kännas helrätt, och då är ett eventuellt värdetapp än mer av akademisk betydelse.
 

Otori

Cartier
2-Faktor
Stort grattis till ett bra köp, en klocka som du kan använda överallt

Du samlade väl ihop kollegorna runt omkring dig innan du packade upp :) Stort grattis! Det skulle vara lite kul att höra vad icke klockintresserade tycker om Ezm3 då den är rätt långt ifrån en ”vanlig” klocka.



Alltid svårt att råda, men jag håller i stort med @David71 att ibland måste man köpa en klocka för att få den ur systemet. Det kan ju dessutom bli en keeper och kännas helrätt, och då är ett eventuellt värdetapp än mer av akademisk betydelse.

Tack, Jag älskar klockan den är helt underbar:)

Några kollegor har faktiskt kommenterat klockan och sagt snygg klocka men de vågar väl inte säga annat heller:)

20200820_155230.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Tack, Jag älskar klockan den är helt underbar:)

Några kollegor har faktiskt kommenterat klockan och sagt snygg klocka men de vågar väl inte säga annat heller:)

20200820_155230.jpg

Snygg den där.
Visst är det skönt att slippa kronan rakt in i handen?
Jag bär på högern så om jag nån gång skulle få för mig att slå till på en sådan får jag väl be dem svänga runt urtavlan-det var inte en så farlig kostnad har jag för mig?
 

Otori

Cartier
2-Faktor
Snygg den där.
Visst är det skönt att slippa kronan rakt in i handen?
Jag bär på högern så om jag nån gång skulle få för mig att slå till på en sådan får jag väl be dem svänga runt urtavlan-det var inte en så farlig kostnad har jag för mig?

Jo, det är en rolig detalj. Men jag stör mig inte på andra klockor som har kronan kl 3 däremot ja ezm3 kronan mot handleden skulle nog vara obekvämt då kronan är stor :)
 
Topp