N
norgar
Guest
Det er et gammelt altimeter, produsert i Tyskland av LufftOT kanske men vad är det där;
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det er et gammelt altimeter, produsert i Tyskland av LufftOT kanske men vad är det där;
Inget du ska anklaga dig för så fortsätt gärnaJa, det var ingen rolig historia men som tur är slutade allt lyckligt. Jag kommer i alla fall inte att lägga ut några fler tips
Om du lyckades köpa en Dark Star så kommer jag att hemsöka dig i dina drömmar för evigt!Haha, ja efter debacklet på EBay igår får vi väl se vad tusan det är som kommer så småningom. Kanske en sten eller något.
Paketöppning utlovas förhoppningsvis nästa vecka.
Äsch, det var ett solid tips, men surt att det gick snett. Nästa tar jag!Ja, det var ingen rolig historia men som tur är slutade allt lyckligt. Jag kommer i alla fall inte att lägga ut några fler tips
Haha den som lever får se----Om du lyckades köpa en Dark Star så kommer jag att hemsöka dig i dina drömmar för evigt!
Hallå kompis! Nej, av den enkla anledningen att jag saknar självdisciplin på det planet. Skulle således spendera pengarna på någon annan klocka så därför vill jag enbart byta dra inte igång några tankar hos mig nu!Hej @TerryTee. Såg att du önskar byta din 556 mot en 104. Du kommer av texten att döma inte att kunna tänka dig en ren försäljning av den 556 I? Inte för att jag har köpläge just nu, men har länge funderat på att testa den igen. Det är ju en fin-fin allrounder, precis som 104:an.
Det är bra. Låt det marinera lite tills jag har råd att köpa den av dig.Hallå kompis! Nej, av den enkla anledningen att jag saknar självdisciplin på det planet. Skulle således spendera pengarna på någon annan klocka så därför vill jag enbart byta dra inte igång några tankar hos mig nu!
https://www.chrono24.se/magazine/ma...s-the-toughest-watches-on-the-market-p_64743/
Börjar med en Sinn såklart!
Det armbandet var inte alls fult! Nya utgifter kommer kännas det som....
Är det bara vit och orange kontrastsöm som finns?Jo, det armbandet är snyggt, synd bara att inte kontrastsömmen finns i "fler" kulörer..
Tror det, vad jag lyckats hitta i 22mm, i 20mm är det bara vitt verkar det som...Är det bara vit och orange kontrastsöm som finns?
Joo du får gärna säga till om du ser en 104 St sa I BJa, det var ingen rolig historia men som tur är slutade allt lyckligt. Jag kommer i alla fall inte att lägga ut några fler tips
Var det inte det bandet som nya Ezm 1 levererades med? Den är ju lik 12F om än i 22mm.Någon som provat detta på EZM3(F)
Lyckades inte hitta några ”riktiga” bilder på nätet eller i tråden....
Tror så, den finns ju 20mm såg jag så det borde se ”bra” ut. Behöver nått som tonar ner den lite till kavaj.Var det inte det bandet som nya Ezm 1 levererades med? Den är ju lik 12F om än i 22mm.
https://www.chrono24.com/sinn/104-st-sa-i-b--id9447572.htmJoo du får gärna säga till om du ser en 104 St sa I B
Fast det är ju i princip nypris så då köper jag hellre en ny direkt från Eriksonhttps://www.chrono24.com/sinn/104-st-sa-i-b--id9447572.htm
Verkar finnas en hel del på c24 men de har du säkert koll på
Sorry- lite snabb där, allt är nytt på c24--Fast det är ju i princip nypris så då köper jag hellre en ny direkt från Erikson
Dåligt flyt nu. Missade en vintage 103 med enbart datum och dessutom första generations länk som låg ute för ca 17´på C24. Självklart försvann den som en avlöning och fick aldrig ens svar från säljaren.
Men har bestämt mig nu för att satsa 100% att få tag på en av mina två Sinn-graaler, så det blir inga fler köp innan någon av de två landar vilket kan ta ett bra tag. Känns skönt på ett sätt att koncentrera sökandet till enbart två referenser. I ett större klocksammanhang känns det en smula bisarrt att man får betala mindre eller åtminstone lika mycket för de tre riktigt ovanliga 103...A, B och C, som för den senaste Daytonan på begagnatmarknaden. Galet
Det är riktigt härligt med såna mål! Tycker själv att jakten är den roligaste biten
Ja hänger påJag följer en fransman på Insta som jag bearbetat i över ett år och som har en 103 C. Han sitter inne på en fantastisk samling med Lange, AP m.m. och Sinnen är den enda klockan som sticker ut åt ett annat håll, men han är svårflörtad.Drömmen är att Coronan ska försvinna till nästa sommar och jag kan ta en tvåmånaders semester i Tyskland då jag i sådana fall enbart ska åka mellan bondloppisar och jaga gamla Sinn som folk haft i byrålådan och inte har koll på vad det är
Haha wow, dedikerat!Jag följer en fransman på Insta som jag bearbetat i över ett år och som har en 103 C. Han sitter inne på en fantastisk samling med Lange, AP m.m. och Sinnen är den enda klockan som sticker ut åt ett annat håll, men han är svårflörtad.Drömmen är att Coronan ska försvinna till nästa sommar och jag kan ta en tvåmånaders semester i Tyskland då jag i sådana fall enbart ska åka mellan bondloppisar och jaga gamla Sinn som folk haft i byrålådan och inte har koll på vad det är