• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

N

norgar

Guest
OT kanske men vad är det där;
upload_2020-8-21_7-41-52.png
Det er et gammelt altimeter, produsert i Tyskland av Lufft:)
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Hej @TerryTee. Såg att du önskar byta din 556 mot en 104. Du kommer av texten att döma inte att kunna tänka dig en ren försäljning av den 556 I? Inte för att jag har köpläge just nu, men har länge funderat på att testa den igen. Det är ju en fin-fin allrounder, precis som 104:an. ;)
Hallå kompis! Nej, av den enkla anledningen att jag saknar självdisciplin på det planet. Skulle således spendera pengarna på någon annan klocka så därför vill jag enbart byta:rolleyes: dra inte igång några tankar hos mig nu!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Dåligt flyt nu. Missade en vintage 103 med enbart datum och dessutom första generations länk som låg ute för ca 17´på C24. Självklart försvann den som en avlöning och fick aldrig ens svar från säljaren.

Men har bestämt mig nu för att satsa 100% att få tag på en av mina två Sinn-graaler, så det blir inga fler köp innan någon av de två landar vilket kan ta ett bra tag. Känns skönt på ett sätt att koncentrera sökandet till enbart två referenser. I ett större klocksammanhang känns det en smula bisarrt att man får betala mindre eller åtminstone lika mycket för de tre riktigt ovanliga 103...A, B och C, som för den senaste Daytonan på begagnatmarknaden. Galet :)
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Dåligt flyt nu. Missade en vintage 103 med enbart datum och dessutom första generations länk som låg ute för ca 17´på C24. Självklart försvann den som en avlöning och fick aldrig ens svar från säljaren.

Men har bestämt mig nu för att satsa 100% att få tag på en av mina två Sinn-graaler, så det blir inga fler köp innan någon av de två landar vilket kan ta ett bra tag. Känns skönt på ett sätt att koncentrera sökandet till enbart två referenser. I ett större klocksammanhang känns det en smula bisarrt att man får betala mindre eller åtminstone lika mycket för de tre riktigt ovanliga 103...A, B och C, som för den senaste Daytonan på begagnatmarknaden. Galet :)

Det är riktigt härligt med såna mål! Tycker själv att jakten är den roligaste biten :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det är riktigt härligt med såna mål! Tycker själv att jakten är den roligaste biten :D

Jag följer en fransman på Insta som jag bearbetat i över ett år och som har en 103 C. Han sitter inne på en fantastisk samling med Lange, AP m.m. och Sinnen är den enda klockan som sticker ut åt ett annat håll, men han är svårflörtad.Drömmen är att Coronan ska försvinna till nästa sommar och jag kan ta en tvåmånaders semester i Tyskland då jag i sådana fall enbart ska åka mellan bondloppisar och jaga gamla Sinn som folk haft i byrålådan och inte har koll på vad det är :)
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Jag följer en fransman på Insta som jag bearbetat i över ett år och som har en 103 C. Han sitter inne på en fantastisk samling med Lange, AP m.m. och Sinnen är den enda klockan som sticker ut åt ett annat håll, men han är svårflörtad.Drömmen är att Coronan ska försvinna till nästa sommar och jag kan ta en tvåmånaders semester i Tyskland då jag i sådana fall enbart ska åka mellan bondloppisar och jaga gamla Sinn som folk haft i byrålådan och inte har koll på vad det är :)
Ja hänger på:p
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Jag följer en fransman på Insta som jag bearbetat i över ett år och som har en 103 C. Han sitter inne på en fantastisk samling med Lange, AP m.m. och Sinnen är den enda klockan som sticker ut åt ett annat håll, men han är svårflörtad.Drömmen är att Coronan ska försvinna till nästa sommar och jag kan ta en tvåmånaders semester i Tyskland då jag i sådana fall enbart ska åka mellan bondloppisar och jaga gamla Sinn som folk haft i byrålådan och inte har koll på vad det är :)
Haha wow, dedikerat!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
God morgon i tråden. Vilket fantastiskt väder! Jag gillar alla årstider på ett eller annat sätt, men allt blir lite enklare med solen och värmen.

Den ultimata fördelningen: 5 månader sommar, 3 månader höst, 3 månader vår och så 1 månad vargavinter med två meter snö. Då skulle jag vara nöjd :)

pixlr_20200822072057049.jpg
 
Topp