• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Marksan

Cartier
2-Faktor
God morgon i tråden. Vilket fantastiskt väder! Jag gillar alla årstider på ett eller annat sätt, men allt blir lite enklare med solen och värmen.

Den ultimata fördelningen: 5 månader sommar, 3 månader höst, 3 månader vår och så 1 månad vargavinter med två meter snö. Då skulle jag vara nöjd :)
pixlr_20200822072057049.jpg

Byt ut en månad höst och en månad sommar med vinter utan två meter snö men med sol och en massa minusgrader och vi is-älskare är med på det!
Skridskoklocka.jpg
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Jag följer en fransman på Insta som jag bearbetat i över ett år och som har en 103 C. Han sitter inne på en fantastisk samling med Lange, AP m.m. och Sinnen är den enda klockan som sticker ut åt ett annat håll, men han är svårflörtad.Drömmen är att Coronan ska försvinna till nästa sommar och jag kan ta en tvåmånaders semester i Tyskland då jag i sådana fall enbart ska åka mellan bondloppisar och jaga gamla Sinn som folk haft i byrålådan och inte har koll på vad det är :)
När åker vi? ;)
 

F0ppa

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Så där brukar ju svarta klockor se ut, men hur lyckas man få sådan patina på en tegimenterad länk? Min UX S som var ganska gammal såg oanvänd ut.
Om den är tegimenterad ska den väll ha ett litet märke? Min 857 UTC (inte svart) har en tegimenterad boett, men vad jag kan se så är åtminstone claspen inte tegimenterad dock verkar länken klara en del stryk.


Snott bilden från nätet på en svart clasp med tegiment märket ?
9E62ED92-BE5A-402B-A870-72EF56159679.jpeg
 

David71

Rolex
2-Faktor
Om den är tegimenterad ska den väll ha ett litet märke? Min 857 UTC (inte svart) har en tegimenterad boett, men vad jag kan se så är åtminstone claspen inte tegimenterad dock verkar länken klara en del stryk.


Snott bilden från nätet på en svart clasp med tegiment märket ?
9E62ED92-BE5A-402B-A870-72EF56159679.jpeg
Visste inte att det finns svarta som inte är tegimenterade, det förklarar slitaget. Min hade märket på claspen och var helt tegimenterad.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Känner någon till 358 Jubiläum? Är SZ05 som i grunden är ett 7750 bra eller kanske tom bättre än 7750? Finns en på C24 hos tyskhandlare för 28k. Bra pris tro?

upload_2020-8-22_9-21-50.png


upload_2020-8-22_9-22-36.png

upload_2020-8-22_9-28-41.png

Jag tycker att den är riktigt fin och tavellayouten är kalasbra. Brukar inte gilla årtal på tavlan, men i det här fallet när det är jämna 50 känns det ändå helt ok. Kan tyvärr inte uttala mig om urverket, men jag har svårt att tro att det inte skulle hålla samma eller bättre klass än ett vanligt 7750 efter att man har jobbat på det :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor

JoelD

Rolex
2-Faktor
Tycker det ser riktigt snyggt ut.

Har du testat down under metoden? Då slipper du klumpen vid sidan.
Just detta nato har jag klippt bort extraflärpen som går under klockan så den metoden går inte med just denna. Men ja, jag har provat det förut men jag tycker det känns precis som vad det är: ett fulhack och inte "rätt", så jag gillar det inte :D. Annars har jag ju också MN-band som ger lite intrycket av ett nato utan klump :).
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Fel! Det där är heeelt rätt modell på 104an. Ger mycket lugnare intryck än index modellen, mer flieger (så rätt med fine länken) och mer lik 103an som ju alla gillar. (Gamla bilder på såld klocka)
IMG_20190302_181120.jpg
IMG_20190220_074941.jpg
Haha A-versionen är inte fel på något sätt! Men varje gång jag jämför de olika 104orna så dras mina ögon direkt till I-varianterna :).
 
Topp