• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Trevlig Sinn day önskar jag er.
193F21EB-172B-4C8E-9AFE-83BCDAED85B1.jpeg
1CAFC16A-FD2B-4573-9D31-A701CF4B2B02.jpeg
Jag vill gratulera min herre till ett mycket fint armbandsur, och fina bilder!
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Den är riktigt riktigt snygg den :)
Ju mer jag ser den desto mer vill jag ha en.. innebär detta att man måste börja samla på limited 104'or, har ju den gröna sen innan och att bli samlare är ju en bra "ursäkt" att köpa en till.;)
Ja varför inte :)
Gör sig fint på banden som följer med och på länk.
Är besviken dock på banden som följde med att dom är så satans långa.
 

Ninna

Omega
Ja varför inte :)
Gör sig fint på banden som följer med och på länk.
Är besviken dock på banden som följde med att dom är så satans långa.

Lite tråkigt att höra att banden är så långa, man vill ju inte behöva fippla nya själv Hade samma problem med silikonbandet, fick sätta det längst in och nu hoppas man det inte töjer sig något. Även om det är sjukt bekvämt när det är lite löst.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Lite tråkigt att höra att banden är så långa, man vill ju inte behöva fippla nya själv Hade samma problem med silikonbandet, fick sätta det längst in och nu hoppas man det inte töjer sig något. Även om det är sjukt bekvämt när det är lite löst.
Ja sånt är trist jag fick göra nya hål i banden.
Har 17,4cm handled så ganska normal.
Dock blir ju spännet lite på sniskan.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Lite tråkigt att höra att banden är så långa, man vill ju inte behöva fippla nya själv Hade samma problem med silikonbandet, fick sätta det längst in och nu hoppas man det inte töjer sig något. Även om det är sjukt bekvämt när det är lite löst.

Ja sånt är trist jag fick göra nya hål i banden.
Har 17,4cm handled så ganska normal.
Dock blir ju spännet lite på sniskan.

Det hade inte varit orimligt med två längder på banden. Borde egentligen vara en självklarhet.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ponera att jag hade en 158 påväg, är detta bandet något som hade vart en vettig kombo? Jag har aldrig sett det i verkliga livet, bara på bild. @Clark Kent du har väl ett till 140? Hade det funkat på din 1550?
89519F5E-50FE-481A-9686-8D0A803BC3B9.jpeg

Jag tycker den där typen av läderband känns helt rätt på den typen av klocka. Inte för att jag sett det live men inbillar mig att den täcker upp lite av klocksidan om ni förstår vad jag menar. Min 756 med "vanligt" läderband såg inte klokt ut. Blev då mycket bättre med länken.
Det här är väl samma band fast med annan kulör på tråden(och en 757);
Appropå länk, är det helt fel att ha länk på en 856 B-uhr?
Den är ju en modern hyllning till de gamla navigationsuren, tänker den skulle kunna funka med länk?

1B9EE247-8E7C-4EB0-A0FD-B28399D1FD03.jpeg
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ponera att jag hade en 158 påväg, är detta bandet något som hade vart en vettig kombo? Jag har aldrig sett det i verkliga livet, bara på bild. @Clark Kent du har väl ett till 140? Hade det funkat på din 1550?
89519F5E-50FE-481A-9686-8D0A803BC3B9.jpeg

Stämmer att jag har ett sådant till min 140. Jag kan tyvärr inte byta och visa då det är olika bandbredd, 20mm på 1550 vs. 22mm på 140. Man måste bara vara medveten om att det är ett ”chunky” band. Jag har haft det även tidigare till min gamla 144, så jag har bara haft bandtypen till klockor utan bandhorn. Bandet är ca 7,5mm på det tjockaste vilket är i samma region som bandhornen på 1550. Möjligt att 158 har andra mått samt att 20mm-bandet kan vara någon millimeter smalare. Men det ska väl vara någon typ av modernt bund så det ska heller inte vara en blyg viol på handleden :)

Har lagt 1550 på 140 så att du förhoppningsvis får en känsla för hur det kan komma att se ut.

IMG_20200823_170134.jpg
IMG_20200823_170108.jpg
IMG_20200823_165500.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Stämmer att jag har ett sådant till min 140. Jag kan tyvärr inte byta och visa då det är olika bandbredd, 20mm på 1550 vs. 22mm på 140. Man måste bara vara medveten om att det är ett ”chunky” band. Jag har haft det även tidigare till min gamla 144, så jag har bara haft bandtypen till klockor utan bandhorn. Bandet är ca 7,5mm på det tjockaste vilket är i samma region som bandhornen på 1550. Möjligt att 158 har andra mått samt att 20mm-bandet kan vara någon millimeter smalare. Men det ska väl vara någon typ av modernt bund så det ska heller inte vara en blyg viol på handleden :)

Har lagt 1550 på 140 så att du förhoppningsvis får en känsla för hur det kan komma att se ut.

IMG_20200823_170134.jpg
IMG_20200823_170108.jpg
IMG_20200823_165500.jpg

"Blyg viol"
Snor det uttrycket direkt :woot:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag tycker den där typen av läderband känns helt rätt på den typen av klocka. Inte för att jag sett det live men inbillar mig att den täcker upp lite av klocksidan om ni förstår vad jag menar. Min 756 med "vanligt" läderband såg inte klokt ut. Blev då mycket bättre med länken.
Det här är väl samma band fast med annan kulör på tråden(och en 757);
Appropå länk, är det helt fel att ha länk på en 856 B-uhr?
Den är ju en modern hyllning till de gamla navigationsuren, tänker den skulle kunna funka med länk?

1B9EE247-8E7C-4EB0-A0FD-B28399D1FD03.jpeg

Hittade den här bilden på B-Uhr på länk. Tycker att den ser riktigt bra ut och klockan får onekligen en mer modern look. Det kanske kan vara en bra anledning att skaffa länk, att det nästan blir som två olika klockor.

be5d094c3740f456f4445e8ab0a92a57.jpg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Skönt att se dom bilderna, blidkar mitt köpbegär på en renodlad dykare, har ju min 3F. Kanske är läge att vara OWG på allvar :)

Den klockan är som en dykare, fast bättre, om du ser till spec. Sedan kanske du vill ha utseendet av en dykare, och det är en annan femma. Färg isf är mio, för tar du en svart dykare, så har du redan den bästa.

spec, speciellt temperaturen gör den ultimat.
SINN Technologies
 
Senast ändrad:
Topp