• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Tack!
Ser bra ut tycker jag, har redan andra svarta band så ska nog testa detta också.
Synd man inte fick ett riktigt bund som ”Dark Star”.


Stämmer att jag har ett sådant till min 140. Jag kan tyvärr inte byta och visa då det är olika bandbredd, 20mm på 1550 vs. 22mm på 140. Man måste bara vara medveten om att det är ett ”chunky” band. Jag har haft det även tidigare till min gamla 144, så jag har bara haft bandtypen till klockor utan bandhorn. Bandet är ca 7,5mm på det tjockaste vilket är i samma region som bandhornen på 1550. Möjligt att 158 har andra mått samt att 20mm-bandet kan vara någon millimeter smalare. Men det ska väl vara någon typ av modernt bund så det ska heller inte vara en blyg viol på handleden :)

Har lagt 1550 på 140 så att du förhoppningsvis får en känsla för hur det kan komma att se ut.

IMG_20200823_170134.jpg
IMG_20200823_170108.jpg
IMG_20200823_165500.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
140 fick följa med på kvällspromenad. Har världens bästa ställe, ett stenbrott, där man alltid får vara solo på kvällar och helger.

pixlr_20200823190144669.jpg
Bortsett från en och annan kriminell uppgörelse? :nailbiting:
Skämt åsido, vad fyller den fjärde visaren för funktion? Jag antar att den röda sekundvisaren är till kronografen och den röda flygplansvisaren är någon slags GMT men vad fyller i så fall den gula visaren för funktion? :bag:

Det kanske bara är jag som är helt bakom flötet men det bjuder i så fall på!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Bortsett från en och annan kriminell uppgörelse? :nailbiting:
Skämt åsido, vad fyller den fjärde visaren för funktion? Jag antar att den röda sekundvisaren är till kronografen och den röda flygplansvisaren är någon slags GMT men vad fyller i så fall den gula visaren för funktion? :bag:

Så länge det inte är kryptonit inblandat så är det inte mycket jag räds :D

Röd smal visare är sekundvisningen för kronografen. Den röda spjutvisaren är minutvisare för kronografen, Lemania 5012 inuti.

Den gula visare är kanske världens mest nischade visare då den sitter ihop med timvisaren och således visar GMT-tid. Fungerade bara på den tid då Västtyskland enbart hade normaltid :) Är fortfarande ute men postar en väldigt tydlig bild senare eller om du söker i tråden så dyker den upp.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Så länge det inte är kryptonit inblandat så är det inte mycket jag räds :D

Röd smal visare är sekundvisningen för kronografen. Den röda spjutvisaren är minutvisare för kronografen, Lemania 5012 inuti.

Den gula visare är kanske världens mest nischade visare då den sitter ihop med timvisaren och således visar GMT-tid. Fungerade bara på den tid då Västtyskland enbart hade normaltid :) Är fortfarande ute men postar en väldigt tydlig bild senare eller om du söker i tråden så dyker den upp.

Ah, tack för förklaringen. Nu förstår jag hur det hänger ihop! :happyhappy:
 

Torpeden

Omega
Köpte ju länken till 756 så återstår väl bara att införskaffa klockan :D

Gör det, sälj sedan till mig om du (mot förmodan) skulle vara missnöjd! ;)

Angående länk vs. ej länk så hade jag inte stressat över att köpa den med länk. Nu har ju du iofs redan länken, men skulle säga att B-Uhren gör sig bäst på band.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Canvas av olika slag kan ha en tendens att ludda lite efter stunds användning har jag fått erfara. Klippa bort luddet? Nja... En försiktig eldbehandling och det är ett minne blott.
Såklart endast för dig som har någon typ av utbildning i heta arbeten. Rekommenderas bara i kombination Sinnklockor eller andra tuffa märken, därav publicering i Sinn sektionen:). Man bör nog undvika ljusa band.

upload_2020-8-24_10-55-0.png


upload_2020-8-24_10-57-41.png
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det syns tydligare på insta där bilden har högre upplösning. Ar är väl att den är gasfylld och märket till höger innebär tegimentering tror jag. Osäker på vad den nedre symbolen innebär?

Screenshot_20200824-115858_Firefox.jpg
Aha, där syns det. Känns lite overkill med allt det på tavlan. Jag tror att den understa ha med resistens mot magnetism att göra men någon kan säker bekräfta det.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Aha, där syns det. Känns lite overkill med allt det på tavlan. Jag tror att den understa ha med resistens mot magnetism att göra men någon kan säker bekräfta det.

Tvärtom, det är übercool och alldeles lagom illuminati :) Jag tar mycket hellre tre diskreta symboler som dessutom inte syns överhuvudtaget förutom i vissa vinklar, framför ett halvt kapitel text på tavlan som många tillverkare har.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tvärtom, det är übercool och alldeles lagom illuminati :) Jag tar mycket hellre tre diskreta symboler som dessutom inte syns överhuvudtaget förutom i vissa vinklar, framför ett halvt kapitel text på tavlan som många tillverkare har.
Helt klart bättre än en massa text men tycker ändå att det ser lite konstigt ut. Syns kanske inte så tydligt i verkligheten som det gör på bild? :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Helt klart bättre än en massa text men tycker ändå att det ser lite konstigt ut. Syns kanske inte så tydligt i verkligheten som det gör på bild? :)

Som det ser ut på bilden ovan skulle jag säga att det aldrig ser ut, det är en redigeringseffekt.

Här kommer tre helt oredigerade bilder. Inomhus syns det så gott som aldrig, utomhus när ljuset ligger på i vissa vinklar.

pixlr_20200824124239044.jpg
IMG_20200824_124437.jpg
 
Topp