• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Apropå 656 så var jag aldrig speciellt nyfiken på den innan det här exemplaret dök upp på Blocket. Nu har den seglat upp till en riktig favorit och jag uppskattar verkligen läsbarheten och enkelheten utöver att den bärs otroligt bekvämt. Det hade varit kul att se hur en variant med A plus blank tavla hade artat sig. Har mailat Sinn om hur många 656-boetter som de har liggande....fortsättning följer :D
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
:D
24EBFACB-FA3A-48F0-890C-9EF4566585E8.jpeg
F5D983EF-8494-4F11-995E-39CF0191DD97.jpeg
57A2852E-0B9B-49D6-B195-9918ED694574.jpeg
420FE34A-6685-4009-804E-0169932A2FCB.jpeg
DB4887C5-F3C7-4E27-A87F-FBC47F15CD9C.jpeg
521F323D-B9CE-4A0A-8F9B-10F26BE0B90B.jpeg
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Apropå 656 så var jag aldrig speciellt nyfiken på den innan det här exemplaret dök upp på Blocket. Nu har den seglat upp till en riktig favorit och jag uppskattar verkligen läsbarheten och enkelheten utöver att den bärs otroligt bekvämt. Det hade varit kul att se hur en variant med A plus blank tavla hade artat sig. Har mailat Sinn om hur många 656-boetter som de har liggande....fortsättning följer :D
Vad är egentligen skillnaden mellan 556A och 656? Ser egentligen bara att 556A är satinized och 656 bead-blasted. 656 hade väl ETA-verk. också.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Plus att klockan ju egentligen bara är cosc-certifierad så länge man inte har gjort en service på den.
På tal om det, länge är en COSC-certifiering giltig? Finns det något krav på att den ska hålla sig inom specifikationen ett visst antal år eller är det bara att den ska hålla det när den lämnar fabriken?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
På tal om det, länge är en COSC-certifiering giltig? Finns det något krav på att den ska hålla sig inom specifikationen ett visst antal år eller är det bara att den ska hålla det när den lämnar fabriken?
Inom garantitiden kanske? Tänker jag mig. Men vore ju synd om den tappade COSC-precisionen av att få en service (förutsatt att service sker hos tillverkaren)
Då är UX cerifierad ett kort tag till då den borde in på sin första batteriservice snart (byggd och drifttagen 2015 på goodwill från Sinn).
Undrar om det är billigare att certifiera quartzverk? Iofs ser man det rätt sällan. Certina har några stycken, men annars kommer jag inte på några på rak arm.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Topp