• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag vet. Tog över ett år att hitta en som jag tyckte var värd att köpa. :) Lär nog behålla den och avvakta med nytt köp. Nya tider, nya pengar... typ...hoppas fortfarande att jag kan få ut pengarna jag blev blåst på. PayPal stå inte högt i min lista just nu kan jag säga....
Har du provat att höra av dig till din bank? Om du har betalat med kort så kan du alltid bestrida debiteringen och be dem göra en s.k. chargeback där de kräver tillbaka dina pengar och så får PayPal i sin tur försöka kräva in det av bedragaren. Det är förmodligen svårare om du gjorde en vanlig överföring men även då kan det vara bra att ta kontakt med banken och se över vilka alternativ man har. :)

Ny höstkostym på. Matte vintage croco från R.Elia.
20201004_175139.jpg
20201004_174758.jpg

Har du provat att höra av dig till din bank? Om du har betalat med kort så kan du alltid bestrida debiteringen och be dem göra en s.k. chargeback där de kräver tillbaka dina pengar och så får PayPal i sin tur försöka kräva in det av bedragaren. Det är förmodligen svårare om du gjorde en vanlig överföring men även då kan det vara bra att ta kontakt med banken och se över vilka alternativ man har. :)
Jepp, ligger hos banken nu, men jag har hopp! :) Tar bara en dj-la tid, handläggning 8-10 v......

Jag går lite emot övriga och säljer sälj om det är så som du har hintat om tidigare i tråden att du inte känner dig helt bekväm att bära Heuern till vardags. Om du istället kan köpa en eller rentutav två klockor som du kommer att använda och få daglig glädje av så varför inte om du är ute efter att äga klockor du använder och inte är uttalade samlarobjekt.

Sen tror jag att Heuern tål mer än vad du kanske tror, och att du skulle råka skada tavla eller visare på grund av normal användning är högst osannolikt. Det skulle heller inte vara någon superkatastrof om det blev så att du var tvungen att luma om visarna och det går utan problem att få ett nytt material att matcha index. Jag tror inte att det skulle påverka priset nämnvärt. 1550 har till skillnad mot många andra Heuer-kronografer inte rusat i pris om man bortser från vissa übersällsynta referenser som Sternzeit, och jag tror snarare att visuellt gott skick trumfar 100% original.

Har försökt få kontakt med finnen som gör coola band-hittills inte lyckats.
Hittade honom nu även på Insta(så ska man tydligen skriva säger ungdomarna) så får försöka den vägen.
Kolla vad 30 månader kan göra för utseendet.
E8A62C3A-6A21-4FDD-96E0-CA068AD432BB.jpeg
FinwatchStraps gör riktigt fina band men konstigt att "han" inte svarar på beställningar... :oops: Om du vill prova ett band från "närmare håll" så skicka ett pm ;)
Hallå! @SpaceAce fixar bandet du vill ha, mycket duktig på sitt hantverk.
Tack B! :)

Förklara gärna "flat four" och "krona på tavlan" för en okunnig :rolleyes:.
Det är bara ett Rolexskämt. ;) Flat four innebär ett äldre typsnitt på fyran i datumvisningen vilket ger ett ganska stort premium då det är lite ovanligt på nyare modeller och klocka med krona = Rolex. :)

Edit: Det var tydligen siffrorna på bezeln det gällde och inte datumet. Tack för rättelse, Remofflan!

656+alcantara. Idag blir det gnugg av yttre AR vilket blir första gången för mig så det ska bli spännande. Men efter en lyckad operation med borttagen AR på en MacBook som varit igenom "Staingate", har jag höga förväntningar över resultatet.

IMG_20201005_072249.jpg

Det finns en liten repa på min 756:a, svårfotad så ingen bild.
Inget jag tänker på då den bara syns från vissa vinklar.

Tillbaka
Topp