• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Var tvungen att kika om jag hade SUG loggan, och visst satt den där mellan luggarna. :)
IMG-20201005-005143.jpg

IMG-20201005-005236.jpg

Tydlig stämpling på din!
Lite besviken på den som sitter på min 856B-uhr, syns knappt.
Den på 756 är desto tydligare och den har även Germany undertill.
Undrar när de slutade med den?
Kanske när de började med inbuktningen som tror de har för att få bättre plats för tjockare band?
2AAF5727-C3A8-4C57-A59F-44901FAC810C.jpeg
D4868CF9-7C6B-4695-8001-D44A1EC77AF0.jpeg

Köpte en klocka jag inte var nöjd med som jag funderar på att lägga ut för försäljning och är sugen på en sinn istället, har haft en 556i. Min budget ligger på 21 ish kan köpa allt mellan 10-21k har ni några förslag på något kul?

Behöver något som funkar till allt, en GADA
Jag köpte den här i somras och med olika band/länk tycker jag den fungerar till just allt.
Tål 200m
Tål stryk Tegimenterad stål.
Hyfsat tunn så den flyter in under manschetten utan större problem.
Kul och annorlunda tavla - alltid väckt bordsdamernas intresse.
Tvek om du får den med länk under 21´.
Annars är ju 556, 104 säkra val.
upload_2020-10-5_11-26-3.png

Jag köpte den här i somras och med olika band/länk tycker jag den fungerar till just allt.
Tål 200m
Tål stryk Tegimenterad stål.
Hyfsat tunn så den flyter in under manschetten utan större problem.
Kul och annorlunda tavla - alltid väckt bordsdamernas intresse.
Tvek om du får den med länk under 21´.
Annars är ju 556, 104 säkra val.
upload_2020-10-5_11-26-3.png

Listpris på 856 UTC på länk hos Erikson är 21.490sek. Listpris på B-Uhr är 140€ lägre än UTC hos Sinn så den kommer garanterat in under 21´på länk.

Det kan vara värt att notera för den som tänker att det alltid måste vara billigare att köpa direkt från Sinn att man utöver trevligt klocksurr, möjlighet att kolla in andra modeller och hjälp med att justerna länken vid leverans dessutom sparar ett par hundralappar på att köpa från @ERIKSON URHANDEL om man vill ha en 856 UTC. Rätt så fantastiskt egentligen.

funderar på att köpa helt ny, det jag kollat å är UTCn, och 104

856 UTC har jag flera gånger i tråden pekat ut som en extremt kompetent GADA-klocka och till och med något att vara OWG med. Men med tanke på det matta tegimenterade caset så är det stor skillnad i utryck mot en 104 på länk där du har polerade ytor på klockan och dessutom polerade mittlänkar. Så om jag valde mellan de två klockorna skulel jag ta mig en funderare på i vilken miljö och sammanhang jag oftast skulle bära klockan.

Vi får väl se om det kommer några nyheter nu i oktober som det har hintats om och som @vanman fick info från Sinn om tidigare i år. Kanske kan vara värt att vänta någon vecka med att beställa hur som helst om det är så att den perfekta modellen skulle råka lanseras.

@ERIKSON URHANDEL ifall jag vill köpa en länk till min 158 så ska det enligt internet passa med en till 155 replica. Går det att köpa som reservdel? Eller är det bara att försöka hitta en 155 ägare som vill bli av med länken? Det senare är väl i stort sett omöjligt.
Kollar med Sinn om det finns en kompatibel länk, återkommer.

Kanske tjockaste och stelaste bandet jag haft inkl Sinns orginalläder men det känns fint och rejält nu när det börjar formas efter snart ett dygn. Jag har stora förhoppningar på att åldrandet ska göra gott. För att bidra i att närma oss sida 856 bombar jag med bilder ;).
20201005_105938.jpg

20201005_105754.jpg

20201005_105747.jpg

20201005_105549.jpg

Tillbaka
Topp