• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tydlig stämpling på din!
Lite besviken på den som sitter på min 856B-uhr, syns knappt.
Den på 756 är desto tydligare och den har även Germany undertill.
Undrar när de slutade med den?
Kanske när de började med inbuktningen som tror de har för att få bättre plats för tjockare band?
2AAF5727-C3A8-4C57-A59F-44901FAC810C.jpeg
D4868CF9-7C6B-4695-8001-D44A1EC77AF0.jpeg
Min är mycket tunnare på 856B-Uhr så var glad istället;).

Kanske tjockaste och stelaste bandet jag haft inkl Sinns orginalläder men det känns fint och rejält nu när det börjar formas efter snart ett dygn. Jag har stora förhoppningar på att åldrandet ska göra gott. För att bidra i att närma oss sida 856 bombar jag med bilder ;).
20201005_105938.jpg

20201005_105754.jpg

20201005_105747.jpg

20201005_105549.jpg
Helt rätt utseende - vad är det för något, inte Sinns orginal?

Jag har kollat och 155ans passar, men det känns inte som det kommer gå att hitta inom överskådlig framtid.

Ställ frågan till Sinn om 155-länken finns att köpa som reservdel. Kan ju vara så att Sinn svarat nej på Eriksons fråga om det finns någon länk som passar till 158 och då det inte finns någon dedikerad länk till 158 och länken till 155 till och med kommer med 155-graverad clasp svarar man då nej. Spekulation på hög nivå, men jag vet att Sinn först svarade nej på om det fanns kurvat gummi till Ezm3 när det i själva verket passar utmärkt med gummit till 856.

I annat fall så får du göra som de flesta vintagerävar gör om de ska köpa länk. Det är inte så väldigt ofta då det går att hitta modellspecifika ändlänkar till vintage. Då får man köpa något som är nära nog och i värsta fall böja och fila lite på egen hand.

Senast ändrad:
Ställ frågan till Sinn om 155-länken finns att köpa som reservdel. Kan ju vara så att Sinn svarat nej på Eriksons fråga om det finns någon länk som passar till 155 och då det inte finns någon dedikerad länk till 158 och länken till 155 till och med kommer med 155-graverad clasp svarar man då nej. Spekulation på hög nivå, men jag vet att Sinn först svarade nej på om det fanns kurvat gummi till Ezm3 när det i själva verket passar utmärkt med gummit till 856.

I annat fall så får du göra som de flesta vintagerävar gör om de ska köpa länk. Det är inte så väldigt ofta då det går att hitta modellspecifika ändlänkar till vintage. Då får man köpa något som är nära nog och i värsta fall böja och fila lite på egen hand.
Aha! Bra tänkt jag testar @ERIKSON URHANDEL se ovan ;)

@BorisTheSpider Du har säkert sett den här länken, men här har du bilder från alla vinklar på länken. Det går ju säkert att gravera om den sista femman till en åtta om du lyckas få tag på en :)

https://www.mywatchmart.com/listing/284190-fs-sinn-155-2005-japan-limited-edition/#&gid=1&pid=7

284190_990_vjmh65c.jpg
Perfekt! Det är nog den vägen man får ta, köpa 155:a och sälja klockan men behålla länken. Men det verkar för mycket jobb för mig. Får byta till en 856 UTC destro mod de dagarna jag känner att jag måste bära länk. Iofs lite projekt att hitta en sån ocksåo_O

Perfekt! Det är nog den vägen man får ta, köpa 155:a och sälja klockan men behålla länken. Men det verkar för mycket jobb för mig. Får byta till en 856 UTC destro mod de dagarna jag känner att jag måste bära länk. Iofs lite projekt att hitta en sån ocksåo_O

Eller skicka DM på Instagram till alla 155-ägare och se om de vill sälja länken separat :) Med tanke på hur få bilder man ser på 155 med länk skulle jag tro att den absoluta majoriteten har den liggande i en låda.

Tillbaka
Topp