• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hur stort bolag är Sinn egentligen? Vad omsätter de och hur många klockor produceras per år? :)

Den senaste uppgiften jag har sett var från en artikel från 2019 där det står att man tillverkar ca 14.500 klockor/år och har ca 120 anställda. Omstättning vet jag inte, och efter en snabb sökning verkar det inte vara lika offentligt i Tyskland som i Sverige som bolagssiffror.
 
Ok, så nu är jag lite sugen på att prova något annat och i väntan på lite bättre tider tänkte jag lägga ut ett förslag om att byt-låna klockor under några veckors tid.
Om nån vill prova en 356 på finelink så provar jag gärna en EZM/U i liknande prisklass. 103, 104 och 556 är inte intressanta i det här läget.
Min är en beater med flera år på nacken och det bör din också vara så ingen behöver vara livrädd för att använda klockorna.
Aldrig provat detta tidigare och vet inte om det är så smart eller om det funkar i verkligheten.
Bygger på tillit från båda hållen. Jag finns i eller strax utanför Stockholm.
Vad tror Sinn-folket?
IMG_1324.JPG
IMG_1323.jpg
IMG_1325.JPG

Byta är kul :) Jag har byteslånat Sinn med @Nissenutz tidigare. 356 + finelink är banne mig den bästa kombon, förstärker flieger-känslan. Har tyvärr inget att erbjuda i byte, men hoppas att någon nappar på erbjudandet.
 
Den senaste uppgiften jag har sett var från en artikel från 2019 där det står att man tillverkar ca 14.500 klockor/år och har ca 120 anställda. Omstättning vet jag inte, och efter en snabb sökning verkar det inte vara lika offentligt i Tyskland som i Sverige som bolagssiffror.
Då spottar de ut klockor i ganska bra takt ändå :)
 
Hur är känslan nu när den har landat då? Tanken att den fortfarande ska avyttras eller blir den kvar? Ser finfin ut på handleden i alla fall :)
Tanken var först att låta den gå, men nu när den är i hand så kan jag inte med att släppa den :) känns som ett ekonomiskt klokt beslut (tro det eller ej); törsten efter ett gäng andra klockor slocknade nu i och med denna. Dock kommer väl att ändras med tiden när smekmånaden är över, men just nu är jag jättenöjd!
 
Tanken var först att låta den gå, men nu när den är i hand så kan jag inte med att släppa den :) känns som ett ekonomiskt klokt beslut (tro det eller ej); törsten efter ett gäng andra klockor slocknade nu i och med denna. Dock kommer väl att ändras med tiden när smekmånaden är över, men just nu är jag jättenöjd!
Låter skönt ändå! Lite motsatt mot vad det blev med min 104a :oops:
 
Är det för övrigt någon som har en deployant buckle över från Sinn så får ni gärna hojta till! Köper en gärna
 
Sneglar på 144an lite. Tycker den är cool för sig men att den liksom ser klumpig och nästan ful ut på handledsbilder... Synd att Erikson inte har den i ordinarie sortiment så jag kunde prova den...

Bild stulen från nätet.
Sinn6.jpg
Den är tuff.
Du kan alltid fråga om de kan ta hem en?
De hjälpte mig i somras med en 6068
utan köptvång.
Tyvärr så blev vi inte ihop.
Köpte en H-länk istället :)
 
Börjar bli sugen på en Sinn. serie 6012 tycker jag är ursnygg. Någon som vet mer om den modellen. Verkar tyvärr inte finnas hos Erikssons ur.
 
Den är tuff.
Du kan alltid fråga om de kan ta hem en?
De hjälpte mig i somras med en 6068
utan köptvång.
Tyvärr så blev vi inte ihop.
Köpte en H-länk istället :)
Jaha, oj...sedär! Kanske att jag skulle våga be om det om det verkligen var så att jag var i alla fall mer än 50% säker på köp, hehe. Men annars skulle jag nog mest känna dåligt samvete eller som att jag utnyttjar deras goda vilja :angel:.
 
Jaha, oj...sedär! Kanske att jag skulle våga be om det om det verkligen var så att jag var i alla fall mer än 50% säker på köp, hehe. Men annars skulle jag nog mest känna dåligt samvete eller som att jag utnyttjar deras goda vilja :angel:.

Fråga kostar inget och glöm inte bort att det är också är i deras intresse.
Eftersom de troligen har ständiga leveranser både upp och ner är det ju ingen jättekostnad att lägga in en 144. I värsta fall säljer dem den till ngn annan eller returnerar den till Sinn.
 
Tillbaka
Topp