• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Kvällspromenad i mörkret.
IMG-20201007-215220.jpg
 
Hur känns den nu efter några(?) månader?
1-10 :)
Den har långsamt växt på mig över tid ändå. Det är den klocka jag direkt väljer om jag ska ut i naturen, bada eller om det regnar osv. Och det är så gott som alltid nåt av de sakerna nu för tiden när jag går utanför dörren då jag bara jobbar hemifrån annars. Tycker det är svårt med band annat än länken dock. Inget klickar riktigt (förutom möjligen grått nato), men på länken tycker jag den ser fantastisk ut.

Det är ju över 20 inlägg kvar på sida 855. :)

Trevlig med en U50! :) Hur känns den? Som en kompakt hockeypuck eller smidig som en blytung snusdosa?
Den är mycket smidig och inte ens särskilt tung :). Känns inte obalanserad eller nåt sånt heller.
 
Senast ändrad:
Den har långsamt växt på mig över tid ändå. Det är den klocka jag direkt väljer om jag ska ut i naturen, bada eller om det regnar osv. Och det är så gott som alltid nåt av de sakerna nu för tiden när jag går utanför dörren då jag bara jobbar hemifrån annars. Tycker det är svårt med band annat än länken dock. Inget klickar riktigt, men på länken tycker jag den ser fantastisk ut.


Den är mycket smidig och inte ens särskilt tung :). Känns inte obalanserad eller nåt sånt heller.

Det är väl helt enkelt en modell som ska sitta på länk? Vad annat kan man ha?
Gummibandet kanske?
Skulle också välja den vid all slags utomhusaktivitet.
 
Det är väl helt enkelt en modell som ska sitta på länk? Vad annat kan man ha?
Gummibandet kanske?
Skulle också välja den vid all slags utomhusaktivitet.
Ja sant, jag såg den på gummi hos Erikson och det var riktigt snyggt också! Så det kanske blir ett sånt Sinn-gummi lagom till nästa sommar.
 
Sneglar på 144an lite. Tycker den är cool för sig men att den liksom ser klumpig och nästan ful ut på handledsbilder... Synd att Erikson inte har den i ordinarie sortiment så jag kunde prova den...

Bild stulen från nätet.
Sinn6.jpg

144 Är cool :) Som personen på bilden bär klockan och vinklar handleden skulle ingen klocka framstå som välsittande. På håll och på ett mer normalt ställe på handleden och inte uppe på handen ser den betydligt bättre ut, även om det inte är en blyg viol utan tar ordentligt med plats och har handledsnärvaro.

images.jpg

IMG_20180824_181842.jpg
IMG_20180825_092709.jpg



Härligt! Stort grattis :)
 
144 Är cool :) Som personen på bilden bär klockan och vinklar handleden skulle ingen klocka framstå som välsittande. På håll och på ett mer normalt ställe på handleden och inte uppe på handen ser den betydligt bättre ut, även om det inte är en blyg viol utan tar ordentligt med plats och har handledsnärvaro.

images.jpg

IMG_20180824_181842.jpg
IMG_20180825_092709.jpg




Härligt! Stort grattis :)
:hungry::hungry:

Kanske hittade ett dåligt exempel men tittade på fler än den bilden, hehe. Kanske framförallt är på läderband jag tyckte den såg lite skum ut.
Är det din handled jag ser? Har du haft en 144?
 
:hungry::hungry:

Kanske hittade ett dåligt exempel men tittade på fler än den bilden, hehe. Kanske framförallt är på läderband jag tyckte den såg lite skum ut.
Är det din handled jag ser? Har du haft en 144?

Min handled är nummer två på bilden. Här kommer några inlägg med bilder på 144+min handled.

Är fortfarande löjligt nöjd över 144:n. Ska bli riktigt kul att se hur den fungerar på läder och hoppas att Erikson Ur hör av sig i veckan med goda nyheter.
Det enda som jag funderar på just nu är att eventuellt byta ut glasbaksidan mot en täckt i stål. Är det någon som vet, men visst borde det försvinna någon millimeter på höjden när glaset försvinner?

IMG_20161106_225250.jpg
IMG_20161106_225448.jpg
IMG_20161106_225413.jpg

Det låg ett par 144:r ute på köp & sälj, (eller om det var samma?), och varje gång var jag sugen men backade just på grund av höjden. Tog ett par bilder men det ser ju ofta "värre" ut på bild än i verkligheten.

Hur som helst så tycker jag att den ligger toppenfint på armen och inte en enda gång har den känts klumpig eller topptung.

IMG_20170112_103705.jpg
IMG_20170112_103600.jpg
IMG_20170112_103624.jpg

Här kommer ett gäng :) Den är cool på läder, men jag föredrar ändå länken. Som du kan se på en av bilderna har den två positioner för hur du kan fästa länken. Jag gillar att ha den på det övre hålet så att länken ligger närmre boetten.

IMG_20170924_173829.jpg
IMG_20170924_173546.jpg
IMG_20170924_174017.jpg
IMG_20170924_172927.jpg
IMG_20170924_172912.jpg
IMG_20170924_174139.jpg
 
Ser kanon ut! Smart det där med hålen. Jag tänkte precis att länken eventuellt såg ut att vara lite orörlig mot boetten? Att den liksom inte kan hänga fritt rakt ner, om du förstår vad jag menar?

Nu minns jag inte konstruktionen exakt, men det är ju ingen klassisk ändlänk utan det är en vanlig länkbit som är det som ansluter mot/inne i boetten. Jag kan tyvärr inte dra mig till minnes om den kan hänga fritt eller mer beter sig som en fast ändlänk.
 
Jag saknar en detalj när jag tittar på klockor - diametern på själva glaset.
144 måste ju ha bland de större?
 
Tillbaka
Topp